Ook P&C start met 'curated shopping'

Ook P&C start met 'curated shopping'

Kledingbedrijf Peek & Cloppenburg heeft op zijn Duitse webshop Fashion ID een nieuwe service gelanceerd. Voortaan kunnen mannen via Stilbox pakketten kleding bestellen die worden samengesteld door stylisten.

Vragen beantwoorden

Mannen die gebruik willen maken van de dienst moeten op de website eerst kiezen of ze vrijetijdskleding of werkkleding willen. Daarna kunnen ze uit een aantal stijlen kiezen en moeten ze op bepaalde vragen beantwoorden. Ook moeten ze hun exacte maten doorgeven. Aan de hand van de antwoorden stellen de stylisten van Fashion ID dan een box met kledij samen. Die wordt vervolgens gratis naar de klant thuis gestuurd, waarna hij zestig dagen de tijd om te beslissen welke stukken hij wil houden en welke hij gratis retourneert.

 

Peek & Cloppenburg heeft momenteel enkel in Duitsland een webshop. Het heeft ook wel fysieke vestigingen in tien andere Europese landen, waaronder Nederland en België.

 

Die vorm van 'curated shopping' is de laatste tijd aan een flinke opmars bezig, met websites als Outfittery. Ook Zalando heeft in Duitsland met Project Z een gelijkaardige dienst. Nu wil ook kledingketen P&C duidelijk een graantje meepikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top