Orchestra-groep wil groeien als 'one-stop-shop' | RetailDetail

Orchestra-groep wil groeien als 'one-stop-shop'

Orchestra-groep wil groeien als 'one-stop-shop'

Met een nieuwe distributiestrategie voor België en Luxemburg, een ambitieus winkelrenovatieplan en twee nieuwe vestigingen wil Orchestra-Prémaman dit jaar uitgroeien tot dé 'one-stop-shop' voor toekomstige en jonge ouders.

Drie-in-één marktleider

Ruim 10 jaar geleden kwam de Franse kinderkledingspecialist Orchestra naar ons land met een dozijn winkels, waarna het in juli 2012 het noodlijdende Prémaman overnam. In juni 2013 versterkte de combinatie zich nog met de overname van Baby2000, een keten van zes grotere winkels gespecialiseerd in babyartikelen (in Zaventem, Brugge, Schelle, Schoten, Hasselt en Herstal).

 

De combinatie van de drie merken gaf de groep de mogelijkheid om zich te profileren als de 'one-stop-shop' voor baby- en kinderartikelen, van bij de zwangerschap tot 14 jaar, en zo meteen marktleider te worden in dat segment van de markt. Het voorbije jaar kwamen de kindermodecollecties van Orchestra al naar Prémaman, sinds begin dit jaar biedt ook Baby2000 ze aan.

 

Nieuwe structuur, nieuwe plannen

Voor de groep Orchestra-Prémaman-Baby2000 betekent de nieuwe collectie lente/zomer 2014 in ons land het startschot van een nieuwe fase, gekenmerkt door een nog hechtere samenwerking tussen de drie ketens van de groep, met slechts één doel: de positie van marktleider consolideren en uitbouwen.

 

Om die uitdaging waar te maken, trok de groep Dimitri Barigand aan als commercieel directeur voor België en Luxemburg. Barigand was eerder al sales analyst en trade marketing communication manager van de groep Philip Morris en vervolgens verkoopsmanager van Leonidas en commercieel directeur van chocolatier Corné Port-Royal en bezit dus een rijke ervaring op nationaal en internationaal vlak.

 

Onder Barigands leiding staan voor dit jaar al meteen twee nieuwe winkelopeningen en tien winkelrenovaties gepland. Binnen 14 dagen opent de groep een nieuwe vestiging in Couillet-Charleroi, en eind april is het de beurt aan Oostende. Voorts krijgen de bestaande vestigingen in Wilrijk, Turnhout, Merksem, Lokeren, Waver, Wetteren, Luik (Médiacité), Marche-en-Famenne en Howald (in het Groothertogdom) nog dit jaar een grondige facelift.

 

Naast de zes Baby2000-megastores telt Orchestra-Prémaman momenteel 110 vestigingen in ons land: 50 winkels onder Orchestra-vlag (met dus enkel het kledingaanbod) en 60 'gemengde' winkels waar zowel de kindermode van 0 tot 14 jaar als de kinderverzorgingsproducten en de zwangerschapscollecties te koop zijn. Behalve in ons land en thuisland Frankrijk is de groep ook actief in Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.