Orchestra-groep wil groeien als 'one-stop-shop'

Orchestra-groep wil groeien als 'one-stop-shop'

Met een nieuwe distributiestrategie voor België en Luxemburg, een ambitieus winkelrenovatieplan en twee nieuwe vestigingen wil Orchestra-Prémaman dit jaar uitgroeien tot dé 'one-stop-shop' voor toekomstige en jonge ouders.

Drie-in-één marktleider

Ruim 10 jaar geleden kwam de Franse kinderkledingspecialist Orchestra naar ons land met een dozijn winkels, waarna het in juli 2012 het noodlijdende Prémaman overnam. In juni 2013 versterkte de combinatie zich nog met de overname van Baby2000, een keten van zes grotere winkels gespecialiseerd in babyartikelen (in Zaventem, Brugge, Schelle, Schoten, Hasselt en Herstal).

 

De combinatie van de drie merken gaf de groep de mogelijkheid om zich te profileren als de 'one-stop-shop' voor baby- en kinderartikelen, van bij de zwangerschap tot 14 jaar, en zo meteen marktleider te worden in dat segment van de markt. Het voorbije jaar kwamen de kindermodecollecties van Orchestra al naar Prémaman, sinds begin dit jaar biedt ook Baby2000 ze aan.

 

Nieuwe structuur, nieuwe plannen

Voor de groep Orchestra-Prémaman-Baby2000 betekent de nieuwe collectie lente/zomer 2014 in ons land het startschot van een nieuwe fase, gekenmerkt door een nog hechtere samenwerking tussen de drie ketens van de groep, met slechts één doel: de positie van marktleider consolideren en uitbouwen.

 

Om die uitdaging waar te maken, trok de groep Dimitri Barigand aan als commercieel directeur voor België en Luxemburg. Barigand was eerder al sales analyst en trade marketing communication manager van de groep Philip Morris en vervolgens verkoopsmanager van Leonidas en commercieel directeur van chocolatier Corné Port-Royal en bezit dus een rijke ervaring op nationaal en internationaal vlak.

 

Onder Barigands leiding staan voor dit jaar al meteen twee nieuwe winkelopeningen en tien winkelrenovaties gepland. Binnen 14 dagen opent de groep een nieuwe vestiging in Couillet-Charleroi, en eind april is het de beurt aan Oostende. Voorts krijgen de bestaande vestigingen in Wilrijk, Turnhout, Merksem, Lokeren, Waver, Wetteren, Luik (Médiacité), Marche-en-Famenne en Howald (in het Groothertogdom) nog dit jaar een grondige facelift.

 

Naast de zes Baby2000-megastores telt Orchestra-Prémaman momenteel 110 vestigingen in ons land: 50 winkels onder Orchestra-vlag (met dus enkel het kledingaanbod) en 60 'gemengde' winkels waar zowel de kindermode van 0 tot 14 jaar als de kinderverzorgingsproducten en de zwangerschapscollecties te koop zijn. Behalve in ons land en thuisland Frankrijk is de groep ook actief in Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top