RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Orchestra-groep wil groeien als 'one-stop-shop'

icon
Mode8 maart, 2014

Drie-in-één marktleider

Ruim 10 jaar geleden kwam de Franse kinderkledingspecialist Orchestra naar ons land met een dozijn winkels, waarna het in juli 2012 het noodlijdende Prémaman overnam. In juni 2013 versterkte de combinatie zich nog met de overname van Baby2000, een keten van zes grotere winkels gespecialiseerd in babyartikelen (in Zaventem, Brugge, Schelle, Schoten, Hasselt en Herstal).

 

De combinatie van de drie merken gaf de groep de mogelijkheid om zich te profileren als de ‘one-stop-shop’ voor baby- en kinderartikelen, van bij de zwangerschap tot 14 jaar, en zo meteen marktleider te worden in dat segment van de markt. Het voorbije jaar kwamen de kindermodecollecties van Orchestra al naar Prémaman, sinds begin dit jaar biedt ook Baby2000 ze aan.

 

Nieuwe structuur, nieuwe plannen

Voor de groep Orchestra-Prémaman-Baby2000 betekent de nieuwe collectie lente/zomer 2014 in ons land het startschot van een nieuwe fase, gekenmerkt door een nog hechtere samenwerking tussen de drie ketens van de groep, met slechts één doel: de positie van marktleider consolideren en uitbouwen.

 

Om die uitdaging waar te maken, trok de groep Dimitri Barigand aan als commercieel directeur voor België en Luxemburg. Barigand was eerder al sales analyst en trade marketing communication manager van de groep Philip Morris en vervolgens verkoopsmanager van Leonidas en commercieel directeur van chocolatier Corné Port-Royal en bezit dus een rijke ervaring op nationaal en internationaal vlak.

 

Onder Barigands leiding staan voor dit jaar al meteen twee nieuwe winkelopeningen en tien winkelrenovaties gepland. Binnen 14 dagen opent de groep een nieuwe vestiging in Couillet-Charleroi, en eind april is het de beurt aan Oostende. Voorts krijgen de bestaande vestigingen in Wilrijk, Turnhout, Merksem, Lokeren, Waver, Wetteren, Luik (Médiacité), Marche-en-Famenne en Howald (in het Groothertogdom) nog dit jaar een grondige facelift.

 

Naast de zes Baby2000-megastores telt Orchestra-Prémaman momenteel 110 vestigingen in ons land: 50 winkels onder Orchestra-vlag (met dus enkel het kledingaanbod) en 60 ‘gemengde’ winkels waar zowel de kindermode van 0 tot 14 jaar als de kinderverzorgingsproducten en de zwangerschapscollecties te koop zijn. Behalve in ons land en thuisland Frankrijk is de groep ook actief in Zwitserland.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode5 december, 2025
    Fredrik Malm is nieuwe CEO Gant

    Gant heeft Fredrik Malm benoemd tot CEO. De Amerikaanse modegroep kiest zo voor een interne opvolging van Patrik Söderström, die na zes jaar afzwaait.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Verenigd Koninkrijk verbiedt advertenties van Nike, Lacoste en Superdry

    De Britse reclametoezichthouder heeft betaalde Google-advertenties van Nike, Lacoste en Superdry verboden vanwege misleidende duurzaamheidsclaims. De ads gebruikten termen als “duurzame kleding” en “duurzame materialen” zonder onderbouwing.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN