Orchestra-groep wil groeien als 'one-stop-shop'

Orchestra-groep wil groeien als 'one-stop-shop'

Met een nieuwe distributiestrategie voor België en Luxemburg, een ambitieus winkelrenovatieplan en twee nieuwe vestigingen wil Orchestra-Prémaman dit jaar uitgroeien tot dé 'one-stop-shop' voor toekomstige en jonge ouders.

Drie-in-één marktleider

Ruim 10 jaar geleden kwam de Franse kinderkledingspecialist Orchestra naar ons land met een dozijn winkels, waarna het in juli 2012 het noodlijdende Prémaman overnam. In juni 2013 versterkte de combinatie zich nog met de overname van Baby2000, een keten van zes grotere winkels gespecialiseerd in babyartikelen (in Zaventem, Brugge, Schelle, Schoten, Hasselt en Herstal).

 

De combinatie van de drie merken gaf de groep de mogelijkheid om zich te profileren als de 'one-stop-shop' voor baby- en kinderartikelen, van bij de zwangerschap tot 14 jaar, en zo meteen marktleider te worden in dat segment van de markt. Het voorbije jaar kwamen de kindermodecollecties van Orchestra al naar Prémaman, sinds begin dit jaar biedt ook Baby2000 ze aan.

 

Nieuwe structuur, nieuwe plannen

Voor de groep Orchestra-Prémaman-Baby2000 betekent de nieuwe collectie lente/zomer 2014 in ons land het startschot van een nieuwe fase, gekenmerkt door een nog hechtere samenwerking tussen de drie ketens van de groep, met slechts één doel: de positie van marktleider consolideren en uitbouwen.

 

Om die uitdaging waar te maken, trok de groep Dimitri Barigand aan als commercieel directeur voor België en Luxemburg. Barigand was eerder al sales analyst en trade marketing communication manager van de groep Philip Morris en vervolgens verkoopsmanager van Leonidas en commercieel directeur van chocolatier Corné Port-Royal en bezit dus een rijke ervaring op nationaal en internationaal vlak.

 

Onder Barigands leiding staan voor dit jaar al meteen twee nieuwe winkelopeningen en tien winkelrenovaties gepland. Binnen 14 dagen opent de groep een nieuwe vestiging in Couillet-Charleroi, en eind april is het de beurt aan Oostende. Voorts krijgen de bestaande vestigingen in Wilrijk, Turnhout, Merksem, Lokeren, Waver, Wetteren, Luik (Médiacité), Marche-en-Famenne en Howald (in het Groothertogdom) nog dit jaar een grondige facelift.

 

Naast de zes Baby2000-megastores telt Orchestra-Prémaman momenteel 110 vestigingen in ons land: 50 winkels onder Orchestra-vlag (met dus enkel het kledingaanbod) en 60 'gemengde' winkels waar zowel de kindermode van 0 tot 14 jaar als de kinderverzorgingsproducten en de zwangerschapscollecties te koop zijn. Behalve in ons land en thuisland Frankrijk is de groep ook actief in Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top