Outletketen DOD vraagt gerechtelijke bescherming

Outletketen DOD vraagt gerechtelijke bescherming

Kledijketen DOD heeft een aanvraag tot gerechtelijke reorganisatie ingediend bij de Brusselse rechtbank van Koophandel. De keten heeft de laatste jaren te maken met sterke concurrentie van online varianten.

"Steun van de banken"

DOD is in België een pionier geweest op vlak van de verkoop van grote stocks tegen sterk verlaagde prijzen. Die outletmarkt is tegenwoordig echter steeds meer het domein van online spelers, zoals vente-exclusive.com.


Daarnaast zijn er ook al een lange tijd werkzaamheden aan de gang aan de Leuvensesteenweg in Sint-Joost-ten-Node, waar de groep vijf winkels heeft. Die werken zorgen ervoor dat er minder klanten over de vloer komen.


Bij DOD zijn ze er desalniettemin van overtuigd dat een goede reorganisatie mogelijk is. "Alle voorwaarden voor een succesvolle reorganisatie zijn aanwezig", zegt André Houet, de advocaat die de procedure in goede banen leidt, aan De Tijd. "Het bedrijf heeft nog aanzienlijke voorraden en geniet de steun van de banken."


DOD werd in 1979 opgericht en heeft momenteel 21 winkels in België, waarvan het merendeel in Brussel. In 2014 haalde het een omzet van 28,8 miljoen euro. Dat was 7 miljoen euro minder dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top