Oxylane in alle stilte (opnieuw) omgedoopt tot Decathlon

Oxylane in alle stilte (opnieuw) omgedoopt tot Decathlon

De familiale holding Mulliez, eigenaar van Frankrijks grootste keten van sportwinkels Decathlon, heeft in alle stilte het moederbedrijf van de keten herdoopt tot... Decathlon. De naam Oxylane hield amper zes jaar stand.

Back to the roots

Dat stelde de Franse website LSA vast ter gelegenheid van de uitreiking van de jaarlijkse innovatie-awards door de groep: die gingen de voorbije jaren als Innovation Awards Oxylane door het leven, maar bleken nu plots herdoopt tot Innovation Awards Décathlon.

 

Yves Claude, algemeen directeur van de groep, heeft de naamsverandering intussen officieel bevestigd. Meer nog, wie nu oxylane.fr of oxylane.com intikt op het internet, komt automatisch op corporate.decathlon.com terecht.

 

Nochtans was de groep begin 2008 best wel trots op de nieuwe naam: "Oxy staat voor Oxygène (zuurstof), lane staat voor de weg, de X en de Y voor respectievelijk de man en de vrouw. De naam staat zo symbool voor gezelligheid, het contact en het plezier om samen te sporten" klonk het destijds, maar nu is de uitleg "De klanten zeggen: ik ga naar Decathlon, en niet 'ik ga naar Oxylane'. Eigenlijk hadden we nooit van naam moeten veranderen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top