Paprika opent eerste boetieks in Nederland | RetailDetail

Paprika opent eerste boetieks in Nederland

Paprika opent eerste boetieks in Nederland

Volgende week opent de Belgische modeketen Paprika zijn eerste twee eigen Nederlandse winkels, meer bepaald in Breda en Maastricht.

Na shop-in-shops nu heuse boetieks

Paprika, een keten die zich specialiseerde in grotere maten (de maten kleiner dan 44 laat het over aan zusterketen Cassis), schakelt in Nederland een versnelling hoger. Nadat de groep in september vorig jaar vier shop-in-shops inrichtte bij V&D, vindt Paprika de tijd rijp voor de eerste echte boetieks van het merk in Nederland.

 

Breda krijgt de primeur op donderdag 13 februari: dan opent Paprika er een winkel in de Eindstraat. Twee dagen later is het de beurt aan Maastricht, waar de keten een pand betrekt in de Munstraat.

 

Paprika werd in 2003 opgericht en telt intussen ruim 120 winkels in België, Frankrijk, het Groothertogdom Luxemburg en Nederland. De "marktleider in mode voor ronde vrouwen" heeft sinds november 2011 ook een webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.