Paprika opent eerste boetieks in Nederland | RetailDetail

Paprika opent eerste boetieks in Nederland

Paprika opent eerste boetieks in Nederland

Volgende week opent de Belgische modeketen Paprika zijn eerste twee eigen Nederlandse winkels, meer bepaald in Breda en Maastricht.

Na shop-in-shops nu heuse boetieks

Paprika, een keten die zich specialiseerde in grotere maten (de maten kleiner dan 44 laat het over aan zusterketen Cassis), schakelt in Nederland een versnelling hoger. Nadat de groep in september vorig jaar vier shop-in-shops inrichtte bij V&D, vindt Paprika de tijd rijp voor de eerste echte boetieks van het merk in Nederland.

 

Breda krijgt de primeur op donderdag 13 februari: dan opent Paprika er een winkel in de Eindstraat. Twee dagen later is het de beurt aan Maastricht, waar de keten een pand betrekt in de Munstraat.

 

Paprika werd in 2003 opgericht en telt intussen ruim 120 winkels in België, Frankrijk, het Groothertogdom Luxemburg en Nederland. De "marktleider in mode voor ronde vrouwen" heeft sinds november 2011 ook een webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top