Pas geredde Cameleon en Snapstore werven aan

Pas geredde Cameleon en Snapstore werven aan

Privé-outletstores Cameleon en webshop Snapstore zijn op zoek naar een tiental nieuwe medewerkers. Dat is opvallend, aangezien bij moederconcern Famous Clothes juist 70 banen verdwijnen.

"Nieuwe uitdaging in fashion-retailsector"

"Heb je zin om je kennis en dynamisme te delen, of droom je van een nieuwe uitdaging in de fashion-retailsector, online of offline? Dan ben je misschien de persoon die we zoeken. Neem zeker een kijkje in onze vacatures en stuur ons je motivatiebrief en CV als je denkt dat jouw profiel overeenstemt met één van onderstaande jobs. We zullen jou vervolgens zo snel mogelijk iets laten weten."

 

Dat bericht kregen de 'leden' van Cameleon en Snapstore het voorbije weekend in hun mailbox. Terwijl Cameleon op zoek is naar een ervaren verkoper en een verantwoordelijke voor de verkoopafdeling, staan er bij Snapstore zes vacatures open plus nog eens twee jobs op de algemene aankoopdienst.

 

Ondanks forse afslankingsronde

Het lijkt wat tegenstrijdig in het licht van de forse afslanking die moederconcern Famous Clothes amper twee weken geleden aankondigde, toen de handelsrechtbank het licht op groen zette voor een doorstart. Het herstelplan schrapt namelijk 70 van de 250 banen.

 

Wellicht betreft het hier de rekrutering voor plaatsen van medewerkers die hun heil elders gingen zoeken, naarmate duidelijk werd dat het bedrijf in almaar woeliger water terechtkwam. In elk geval bewijzen de vacatures dat Cameleon én Snapstore er weer volop voor willen gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top