Pas geredde Cameleon en Snapstore werven aan

Pas geredde Cameleon en Snapstore werven aan

Privé-outletstores Cameleon en webshop Snapstore zijn op zoek naar een tiental nieuwe medewerkers. Dat is opvallend, aangezien bij moederconcern Famous Clothes juist 70 banen verdwijnen.

"Nieuwe uitdaging in fashion-retailsector"

"Heb je zin om je kennis en dynamisme te delen, of droom je van een nieuwe uitdaging in de fashion-retailsector, online of offline? Dan ben je misschien de persoon die we zoeken. Neem zeker een kijkje in onze vacatures en stuur ons je motivatiebrief en CV als je denkt dat jouw profiel overeenstemt met één van onderstaande jobs. We zullen jou vervolgens zo snel mogelijk iets laten weten."

 

Dat bericht kregen de 'leden' van Cameleon en Snapstore het voorbije weekend in hun mailbox. Terwijl Cameleon op zoek is naar een ervaren verkoper en een verantwoordelijke voor de verkoopafdeling, staan er bij Snapstore zes vacatures open plus nog eens twee jobs op de algemene aankoopdienst.

 

Ondanks forse afslankingsronde

Het lijkt wat tegenstrijdig in het licht van de forse afslanking die moederconcern Famous Clothes amper twee weken geleden aankondigde, toen de handelsrechtbank het licht op groen zette voor een doorstart. Het herstelplan schrapt namelijk 70 van de 250 banen.

 

Wellicht betreft het hier de rekrutering voor plaatsen van medewerkers die hun heil elders gingen zoeken, naarmate duidelijk werd dat het bedrijf in almaar woeliger water terechtkwam. In elk geval bewijzen de vacatures dat Cameleon én Snapstore er weer volop voor willen gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top