Peek & Cloppenburg opent vernieuwd filiaal in Wijnegem | RetailDetail

Peek & Cloppenburg opent vernieuwd filiaal in Wijnegem

Peek & Cloppenburg opent vernieuwd filiaal in Wijnegem

De multimerkenretailer Peek & Cloppenburg (P&C) opent op 12 september de deuren van zijn gerenoveerde winkel in het Wijnegem Shopping Center. De winkel wordt uitgerust met een groter aanbod aan labels en met nieuwe merkenshops.

Merken meer in de verf

Behalve een vernieuwd interieur, heeft de 2.300 m² grote winkel ook zijn merkenportefeuille uitgebreid met nieuwe labels, waaronder Campus, Camp David en Brax. Een aantal andere merken, zoals Marc O’Polo, Tommy Hilfiger Denim en Comma, krijgen in de nieuwe winkelopstelling dan weer eigen ‘corners’.


Warenhuisketen sinds 1900

De warenhuisketen Peek & Cloppenburg werd in 1900 opgericht door de Nederlanders Johann Theodor Peek en Heinrich Anton Adolph Cloppenburg, die naar Duitsland trokken om er hun droom te realiseren: het starten van een keten met betaalbare herenmode.


Vandaag is de onderneming opgesplitst in twee aparte entiteiten: Peek & Cloppenburg Düsseldorf en Peek & Cloppenburg Hamburg. De Benelux-vestigingen, net zoals de meeste internationale winkels van het enseigne, behoren tot Peek & Cloppenburg Düsseldorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.