Peek & Cloppenburg opent vernieuwd filiaal in Wijnegem | RetailDetail

Peek & Cloppenburg opent vernieuwd filiaal in Wijnegem

Peek & Cloppenburg opent vernieuwd filiaal in Wijnegem

De multimerkenretailer Peek & Cloppenburg (P&C) opent op 12 september de deuren van zijn gerenoveerde winkel in het Wijnegem Shopping Center. De winkel wordt uitgerust met een groter aanbod aan labels en met nieuwe merkenshops.

Merken meer in de verf

Behalve een vernieuwd interieur, heeft de 2.300 m² grote winkel ook zijn merkenportefeuille uitgebreid met nieuwe labels, waaronder Campus, Camp David en Brax. Een aantal andere merken, zoals Marc O’Polo, Tommy Hilfiger Denim en Comma, krijgen in de nieuwe winkelopstelling dan weer eigen ‘corners’.


Warenhuisketen sinds 1900

De warenhuisketen Peek & Cloppenburg werd in 1900 opgericht door de Nederlanders Johann Theodor Peek en Heinrich Anton Adolph Cloppenburg, die naar Duitsland trokken om er hun droom te realiseren: het starten van een keten met betaalbare herenmode.


Vandaag is de onderneming opgesplitst in twee aparte entiteiten: Peek & Cloppenburg Düsseldorf en Peek & Cloppenburg Hamburg. De Benelux-vestigingen, net zoals de meeste internationale winkels van het enseigne, behoren tot Peek & Cloppenburg Düsseldorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.