Pepe Jeans staat te koop

Pepe Jeans staat te koop

Kledinggroep Pepe Jeans zou te koop staan. Volgens ingewijden zou het bedrijf de bank Morgan Stanley al hebben ingehuurd om een potentiële verkoop te onderzoeken. Een verkoop kan tot 700 miljoen euro opbrengen.

CEO blijft aan

Er zouden ook al enkele geïnteresseerden zijn voor de aankoop van het bedrijf, dat naast Pepe Jeans ook het Britse merk Hackett omvat, zoals private-equitybedrijven KKR, Permira, CVC en PAI. Het bedrijf staat onder leiding van CEO Carlos Ortega, die ook na een verkoop aan het hoofd van het bedrijf zou blijven.

 

Pepe Jeans werd in 1973 door drie broers opgericht en groeide sindsdien uit tot een wereldwijd verkocht jeansmerk. Momenteel wordt het merk verkocht in zestig landen en heeft het internationaal dertig winkels en 2.000 werknemers. Het bedrijfsresultaat van Pepe Jeans zou volgens de bronnen rond ongeveer zestig miljoen euro liggen.

 

Pepe Jeans reageerde zelf nog niet op de geruchten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top