Permira verkleint belang in Hugo Boss | RetailDetail

Permira verkleint belang in Hugo Boss

Permira verkleint belang in Hugo Boss

Investeringsfonds Permira heeft zijn belang in het Duitse modehuis Hugo Boss verlaagd tot 56 procent, na de verkoop van zowat 10 procent van de aandelen. De komende maanden komen er alvast geen nieuwe verkopen.

Tweede verlaging van Permira-belang

Permira kocht zich in 2007 in bij Hugo Boss en zijn toenmalige moederbedrijf Valentino Fashion Group. Het kreeg toen via zijn dochterbedrijf Red & Black 72 procent van de aandelen in handen.

 

In november 2011 startte Permira met het verlagen van zijn belang in Hugo Boss tot naar 65,56 procent. De voorbije dagen kwam er een tweede verlaging van 10 procent. Vorig jaar waren ook al de belangen in Valentino verkocht aan een investeerder uit Qatar.

 

Permira profiteerde bij de verkoop van zijn participatie in Hugo Boss van de gestegen waarde: sinds de instap in 2007 is de waarde van Hugo Boss immers verdubbeld. De transactie gebeurde tegen een koers van 87,50 euro per aandeel, wat de waarde van het verkochte pakket op 612,5 miljoen euro bracht.

 

Toch was er eind vorige week een terugval met zes procent na de aankondiging van tegenvallende resultaten over het eerste kwartaal van 2013. De groepsomzet kwam met 593 miljoen euro immers twee procent lager uit dan in dezelfde periode van 2012. Vooral in Europa en China liep de verkoop moeilijker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.