Permira verkleint belang in Hugo Boss

Permira verkleint belang in Hugo Boss

Investeringsfonds Permira heeft zijn belang in het Duitse modehuis Hugo Boss verlaagd tot 56 procent, na de verkoop van zowat 10 procent van de aandelen. De komende maanden komen er alvast geen nieuwe verkopen.

Tweede verlaging van Permira-belang

Permira kocht zich in 2007 in bij Hugo Boss en zijn toenmalige moederbedrijf Valentino Fashion Group. Het kreeg toen via zijn dochterbedrijf Red & Black 72 procent van de aandelen in handen.

 

In november 2011 startte Permira met het verlagen van zijn belang in Hugo Boss tot naar 65,56 procent. De voorbije dagen kwam er een tweede verlaging van 10 procent. Vorig jaar waren ook al de belangen in Valentino verkocht aan een investeerder uit Qatar.

 

Permira profiteerde bij de verkoop van zijn participatie in Hugo Boss van de gestegen waarde: sinds de instap in 2007 is de waarde van Hugo Boss immers verdubbeld. De transactie gebeurde tegen een koers van 87,50 euro per aandeel, wat de waarde van het verkochte pakket op 612,5 miljoen euro bracht.

 

Toch was er eind vorige week een terugval met zes procent na de aankondiging van tegenvallende resultaten over het eerste kwartaal van 2013. De groepsomzet kwam met 593 miljoen euro immers twee procent lager uit dan in dezelfde periode van 2012. Vooral in Europa en China liep de verkoop moeilijker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top