PIerre Cardin (91) terug van weggeweest | RetailDetail

PIerre Cardin (91) terug van weggeweest

PIerre Cardin (91) terug van weggeweest

91 is hij intussen al, maar nog altijd springlevend en creatiever dan ooit. Pierre Cardin heeft deze week zijn comeback gemaakt op de catwalk met een heuse feestcollectie.

Mode als wapen tegen de crisis

De Franse couturier stelde deze week in het Parijse restaurant Maxim's (waarvan hij sinds 1981 eigenaar is) een feestcollectie voor bestaande uit 90 outfits voor dames en 40 voor heren, getiteld Maxim's la nuit. "We leven in een neerslachtige tijd. Ik had zin om met deze feestcollectie wat geluk te brengen."

 

Cardin ontwierp de collectie voor "blije mensen die dansen" en riep vervolgens zijn rijkere medeburgers op om "het geld te laten rollen, zodat anderen kunnen werken". Om er echt gemeend aan toe voegen: "Wat ik doe, heeft een sociale dimensie."

 

Plannen voor sportcollectie

Pierre Cardin, die zijn laatste haute couture-defilé in 1997 in Parijs hield, had in 2011 nog bekendgemaakt dat zijn onderneming in de etalage stond. Zo ver is het echter nog niet gekomen.  "Gezien mijn leeftijd zal ik ooit wel moeten verkopen, maar de prijs is zeer hoog. Mijn naam is meer dan één miljard waard. Ik ben boekhouder geweest, ik kan tellen!"

 

Daarna kondigde hij aan te willen werken aan een sportcollectie, want met zijn "Werken is mijn leven, mijn geluk. Zolang ik kan, zal ik doorgaan. En de opvolging is verzekerd", maakte  Pierre Cardin duidelijk nog lang niet te denken aan stoppen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Back to top