Pimkie lanceert nieuwe winkelformule

Pimkie lanceert nieuwe winkelformule

Kledingketen Pimkie heeft een nieuwe winkelformule gelanceerd in Parijs onder de naam Fashion Factory. De nieuwe formule legt ook een sterke focus op omnichannel, met tablets om online te shoppen in de winkel.

Focus op digitale verkoop

De winkel op de rue de Rivoli in Parijs heeft een oppervlakte van 230 m² en kreeg een totaal nieuwe inrichting ten opzichte van andere filialen van de keten. Zo werd er gekozen voor sfeervolle verlichting, een houten vloer en muren van witte bakstenen. Daarnaast is de winkel heel open ingericht en legt Pimkie de focus op de digitale verkoop. In de vestiging zijn immers vier tablets te vinden, waar klanten de volledige collectie van Pimkie kunnen bekijken en desnoods meteen kunnen bestellen.

 

De reclameborden in de winkel zijn allemaal verlicht en één daarvan lijst alle e-services van Pimkie op, zoals click & collect, de mobiele apps en de webshop met als slogan 'More Ways to Shop'. Tot slot is er in de winkel ook een ruimte van 90 m² die dienst kan doen als showroom, fotostudio of ontspanningsruimte. Daar kunnen professionals op uitnodiging de nieuwe collecties van Pimkie komen bekijken. Er zullen elke maand ook workshops gehouden worden.

Tags: