Pimkie lanceert nieuwe winkelformule

Pimkie lanceert nieuwe winkelformule

Kledingketen Pimkie heeft een nieuwe winkelformule gelanceerd in Parijs onder de naam Fashion Factory. De nieuwe formule legt ook een sterke focus op omnichannel, met tablets om online te shoppen in de winkel.

Focus op digitale verkoop

De winkel op de rue de Rivoli in Parijs heeft een oppervlakte van 230 m² en kreeg een totaal nieuwe inrichting ten opzichte van andere filialen van de keten. Zo werd er gekozen voor sfeervolle verlichting, een houten vloer en muren van witte bakstenen. Daarnaast is de winkel heel open ingericht en legt Pimkie de focus op de digitale verkoop. In de vestiging zijn immers vier tablets te vinden, waar klanten de volledige collectie van Pimkie kunnen bekijken en desnoods meteen kunnen bestellen.

 

De reclameborden in de winkel zijn allemaal verlicht en één daarvan lijst alle e-services van Pimkie op, zoals click & collect, de mobiele apps en de webshop met als slogan 'More Ways to Shop'. Tot slot is er in de winkel ook een ruimte van 90 m² die dienst kan doen als showroom, fotostudio of ontspanningsruimte. Daar kunnen professionals op uitnodiging de nieuwe collecties van Pimkie komen bekijken. Er zullen elke maand ook workshops gehouden worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Back to top