Pimkie lanceert nieuwe winkelformule

Pimkie lanceert nieuwe winkelformule

Kledingketen Pimkie heeft een nieuwe winkelformule gelanceerd in Parijs onder de naam Fashion Factory. De nieuwe formule legt ook een sterke focus op omnichannel, met tablets om online te shoppen in de winkel.

Focus op digitale verkoop

De winkel op de rue de Rivoli in Parijs heeft een oppervlakte van 230 m² en kreeg een totaal nieuwe inrichting ten opzichte van andere filialen van de keten. Zo werd er gekozen voor sfeervolle verlichting, een houten vloer en muren van witte bakstenen. Daarnaast is de winkel heel open ingericht en legt Pimkie de focus op de digitale verkoop. In de vestiging zijn immers vier tablets te vinden, waar klanten de volledige collectie van Pimkie kunnen bekijken en desnoods meteen kunnen bestellen.

 

De reclameborden in de winkel zijn allemaal verlicht en één daarvan lijst alle e-services van Pimkie op, zoals click & collect, de mobiele apps en de webshop met als slogan 'More Ways to Shop'. Tot slot is er in de winkel ook een ruimte van 90 m² die dienst kan doen als showroom, fotostudio of ontspanningsruimte. Daar kunnen professionals op uitnodiging de nieuwe collecties van Pimkie komen bekijken. Er zullen elke maand ook workshops gehouden worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top