Pimkie lanceert nieuwe winkelformule | RetailDetail

Pimkie lanceert nieuwe winkelformule

Pimkie lanceert nieuwe winkelformule

Kledingketen Pimkie heeft een nieuwe winkelformule gelanceerd in Parijs onder de naam Fashion Factory. De nieuwe formule legt ook een sterke focus op omnichannel, met tablets om online te shoppen in de winkel.

Focus op digitale verkoop

De winkel op de rue de Rivoli in Parijs heeft een oppervlakte van 230 m² en kreeg een totaal nieuwe inrichting ten opzichte van andere filialen van de keten. Zo werd er gekozen voor sfeervolle verlichting, een houten vloer en muren van witte bakstenen. Daarnaast is de winkel heel open ingericht en legt Pimkie de focus op de digitale verkoop. In de vestiging zijn immers vier tablets te vinden, waar klanten de volledige collectie van Pimkie kunnen bekijken en desnoods meteen kunnen bestellen.

 

De reclameborden in de winkel zijn allemaal verlicht en één daarvan lijst alle e-services van Pimkie op, zoals click & collect, de mobiele apps en de webshop met als slogan 'More Ways to Shop'. Tot slot is er in de winkel ook een ruimte van 90 m² die dienst kan doen als showroom, fotostudio of ontspanningsruimte. Daar kunnen professionals op uitnodiging de nieuwe collecties van Pimkie komen bekijken. Er zullen elke maand ook workshops gehouden worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.