Pinko trekt de aandacht met interactieve etalage.

Pinko trekt de aandacht met interactieve etalage.

Virtueel, interactief, online meets offline, experience shopping... Kortom, precies zoals de marketeers van vandaag het dicteren. Zo is de nieuwe Store Stylist van Pinko. Modeboetiek Pinko installeert in zijn Antwerpse vestiging een interactief etalagescherm. Met behulp van de Pinko Store Stylist, een groot touch screen scherm, kunnen klanten en passanten de volledige collectie ontdekken.


De Pinko Store Stylist is een interactieve toepassing die toelaat om het ganse assortiment te doorzoeken, onder andere volgens verschillende stijlcategorieën (gaande van Chic in the City tot Shining Rock) of naargelang kledingstuk en kleur. Ook worden allerhande mogelijke combinaties worde gepresenteerd door een styliste.


In Milaan werd de interactieve etalage voor het eerst uitgetest. Nadat het een groot succes bleek, is de Store Stylist naar Antwerpen gebracht. Volgens Pinko heeft de Store Stylist effectief bijgedragen tot een toename van de verkoopcijfers in Italië. De interactieve etalage zal anderhalve maand in de boetiek in de Huidevetterstraat blijven.

 

Virtueel, interactief, online meets offline, experience shopping... Kortom, precies zoals de marketeers van vandaag het dicteren. Zo is de nieuwe Store Stylist van Pinko. Modeboetiek Pinko installeert in zijn Antwerpse vestiging een interactief etalagescherm. Met behulp van de Pinko Store Stylist, een groot touch screen scherm, kunnen klanten en passanten de volledige collectie ontdekken.


De Pinko Store Stylist is een interactieve toepassing die toelaat om het ganse assortiment te doorzoeken, onder andere volgens verschillende stijlcategorieën (gaande van Chic in the City tot Shining Rock) of naargelang kledingstuk en kleur. Ook worden allerhande mogelijke combinaties worde gepresenteerd door een styliste.


In Milaan werd de interactieve etalage voor het eerst uitgetest. Nadat het een groot succes bleek, is de Store Stylist naar Antwerpen gebracht. Volgens Pinko heeft de Store Stylist effectief bijgedragen tot een toename van de verkoopcijfers in Italië. De interactieve etalage zal anderhalve maand in de boetiek in de Huidevetterstraat blijven.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Nakende deal tussen Amazon en Nike slecht nieuws voor retailers

22/06/2017

Het nieuws dat Amazon en Nike dicht bij een overeenkomst staan, waarbij Nike zijn producten zelf rechtstreeks gaat verkopen op het platform van de Amerikaanse webshop, heeft voor wat ophef gezorgd bij andere retailers.

C&A kiest voor buitenstaander als nieuwe CEO

21/06/2017

Alain Caparros wordt de nieuwe CEO van kledingketen C&A in Europa. Daarmee kiest het bedrijf tegen de traditie in voor een buitenstaander. Caparros krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van het modebedrijf op te krikken.

Back to top