Pinko trekt de aandacht met interactieve etalage.

Pinko trekt de aandacht met interactieve etalage.

Virtueel, interactief, online meets offline, experience shopping... Kortom, precies zoals de marketeers van vandaag het dicteren. Zo is de nieuwe Store Stylist van Pinko. Modeboetiek Pinko installeert in zijn Antwerpse vestiging een interactief etalagescherm. Met behulp van de Pinko Store Stylist, een groot touch screen scherm, kunnen klanten en passanten de volledige collectie ontdekken.


De Pinko Store Stylist is een interactieve toepassing die toelaat om het ganse assortiment te doorzoeken, onder andere volgens verschillende stijlcategorieën (gaande van Chic in the City tot Shining Rock) of naargelang kledingstuk en kleur. Ook worden allerhande mogelijke combinaties worde gepresenteerd door een styliste.


In Milaan werd de interactieve etalage voor het eerst uitgetest. Nadat het een groot succes bleek, is de Store Stylist naar Antwerpen gebracht. Volgens Pinko heeft de Store Stylist effectief bijgedragen tot een toename van de verkoopcijfers in Italië. De interactieve etalage zal anderhalve maand in de boetiek in de Huidevetterstraat blijven.

 

Virtueel, interactief, online meets offline, experience shopping... Kortom, precies zoals de marketeers van vandaag het dicteren. Zo is de nieuwe Store Stylist van Pinko. Modeboetiek Pinko installeert in zijn Antwerpse vestiging een interactief etalagescherm. Met behulp van de Pinko Store Stylist, een groot touch screen scherm, kunnen klanten en passanten de volledige collectie ontdekken.


De Pinko Store Stylist is een interactieve toepassing die toelaat om het ganse assortiment te doorzoeken, onder andere volgens verschillende stijlcategorieën (gaande van Chic in the City tot Shining Rock) of naargelang kledingstuk en kleur. Ook worden allerhande mogelijke combinaties worde gepresenteerd door een styliste.


In Milaan werd de interactieve etalage voor het eerst uitgetest. Nadat het een groot succes bleek, is de Store Stylist naar Antwerpen gebracht. Volgens Pinko heeft de Store Stylist effectief bijgedragen tot een toename van de verkoopcijfers in Italië. De interactieve etalage zal anderhalve maand in de boetiek in de Huidevetterstraat blijven.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC op eigen kracht verder in China

27/04/2017

Na twee jaar heeft de Belgische kledingketen JBC de samenwerking met zijn Chinese partner Deesha stopgezet. Het bedrijf van Bart en Ann Claes bedient sinds kort de Chinese markt op eigen kracht.

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Back to top