Pinko trekt de aandacht met interactieve etalage.

Pinko trekt de aandacht met interactieve etalage.

Virtueel, interactief, online meets offline, experience shopping... Kortom, precies zoals de marketeers van vandaag het dicteren. Zo is de nieuwe Store Stylist van Pinko. Modeboetiek Pinko installeert in zijn Antwerpse vestiging een interactief etalagescherm. Met behulp van de Pinko Store Stylist, een groot touch screen scherm, kunnen klanten en passanten de volledige collectie ontdekken.


De Pinko Store Stylist is een interactieve toepassing die toelaat om het ganse assortiment te doorzoeken, onder andere volgens verschillende stijlcategorieën (gaande van Chic in the City tot Shining Rock) of naargelang kledingstuk en kleur. Ook worden allerhande mogelijke combinaties worde gepresenteerd door een styliste.


In Milaan werd de interactieve etalage voor het eerst uitgetest. Nadat het een groot succes bleek, is de Store Stylist naar Antwerpen gebracht. Volgens Pinko heeft de Store Stylist effectief bijgedragen tot een toename van de verkoopcijfers in Italië. De interactieve etalage zal anderhalve maand in de boetiek in de Huidevetterstraat blijven.

 

Virtueel, interactief, online meets offline, experience shopping... Kortom, precies zoals de marketeers van vandaag het dicteren. Zo is de nieuwe Store Stylist van Pinko. Modeboetiek Pinko installeert in zijn Antwerpse vestiging een interactief etalagescherm. Met behulp van de Pinko Store Stylist, een groot touch screen scherm, kunnen klanten en passanten de volledige collectie ontdekken.


De Pinko Store Stylist is een interactieve toepassing die toelaat om het ganse assortiment te doorzoeken, onder andere volgens verschillende stijlcategorieën (gaande van Chic in the City tot Shining Rock) of naargelang kledingstuk en kleur. Ook worden allerhande mogelijke combinaties worde gepresenteerd door een styliste.


In Milaan werd de interactieve etalage voor het eerst uitgetest. Nadat het een groot succes bleek, is de Store Stylist naar Antwerpen gebracht. Volgens Pinko heeft de Store Stylist effectief bijgedragen tot een toename van de verkoopcijfers in Italië. De interactieve etalage zal anderhalve maand in de boetiek in de Huidevetterstraat blijven.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top