Pop-up Cheap Monday blijft amper 10 minuten open

Pop-up Cheap Monday blijft amper 10 minuten open

Om haar tiende verjaardag te vieren gaat H&M-dochter Cheap Monday in verschillende steden een pop-upwinkel openen voor niet langer dan tien minuten. Bezoekers moeten enkel betalen met een tweet of een like.

10.000 gratis broeken

Het concept van een pop-upwinkel waar betaald kan worden met 'social currency', zoals een tweet of een like op Facebook, is niet nieuw. Geen enkele keten deed het echter zo kortstondig als Cheap Monday. In die tien minuten denkt Cheap Monday in totaal 10.000 jeansbroeken te 'verkopen' als bedankje voor de loyale fans.

 

"Cheap Monday heeft veel volgers op sociale media. De meest gestelde vraag is de vraag of we ook een winkel in hun stad willen openen", zegt denim designer Carl Malmgren. "Omdat onze fans over de hele wereld belangrijk zijn, willen we hen belonen. De pop-up is onze manier om hen te bedanken voor hun loyauteit, liefde en aandacht die we gedurende tien jaar hebben gekregen."

 

Cheap Monday zal op 10 oktober een pop-up openen in tien steden. Om die steden te kiezen, kan er online gestemd worden op een shortlist, met daarop onder andere Antwerpen, Amsterdam, Londen, Parijs en Rome.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top