Prada-dochter Miu Miu opent grootste flagship store online

Prada-dochter Miu Miu opent grootste flagship store online

Fans van Miu Miu, het ‘kleine zusje’ van luxemerk Prada, hoeven niet langer naar Londen of Parijs om de modieuze spullen van het Italiaanse merk te kopen. Sinds 6 april heeft Miu Miu, dat in ons land geen eigen flagship store heeft maar wel verkrijgbaar is in de betere multimerkenzaken, een flagship e-store geopend. Die is toegankelijk vanuit 17 landen, waaronder België.

“Grootste boetiek ter wereld”

Alle collecties van het merk – van handtassen over schoeisel, brillen en prêt-à-porter tot modeaccessoires – zijn te koop in de e-store. Op de website komt er ook een “fashion show selection”, waar men de exclusieve producties voorgesteld op de druk bijgewoonde Parijse runwayshows kan kopen. Wie dat wil, kan zich ook inschrijven op de nieuwsbrief die speciale online-only producten aanbiedt en uiteraard inzoomt op allerhande evenementen en initiatieven.

Troetelnaam van de kleindochter en huidige grote baas

Miu Miu werd in 1992 opgericht door Miuccia Prada Bianchi, de jongste kleindochter van Mario Prada die in 1913 startte als lederwarenfabrikant. Miuccia Prada erfde het bedrijf in 1989 en liet Prada evolueren van hoofdzakelijk lederwaren naar haute couture. Begin jaren 90 vond ze dat Prada, intussen een specialist in luxueuze kleding, schoenen, bagage en accessoires, ook een jeugdiger merk nodig had. Dat werd Miu Miu, een verwijzing naar het koosnaampje uit haar kinderjaren.

Beursgang deze zomer

De inmiddels 60-jarige Miuccia Prada zit nog altijd de raad van bestuur van Prada Group voor. Haar man Patrizio Bertelli is de CEO van het bedrijf dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie.


Het modehuis draaide in 2010 een omzet van ruim 2 miljard euro, 31 procent meer dan het jaar voordien. Vooral dankzij de omzet uit retail, die liefst 44 procent steeg. Eind januari maakte Prada bekend dat het wil noteren op de beurs van Hongkong. Dat zal wellicht gebeuren in juni of juli. Analisten waarderen het bedrijf op meer dan 6 miljard euro.

 

Fans van Miu Miu, het ‘kleine zusje’ van luxemerk Prada, hoeven niet langer naar Londen of Parijs om de modieuze spullen van het Italiaanse merk te kopen. Sinds 6 april heeft Miu Miu, dat in ons land geen eigen flagship store heeft maar wel verkrijgbaar is in de betere multimerkenzaken, een flagship e-store geopend. Die is toegankelijk vanuit 17 landen, waaronder België.

“Grootste boetiek ter wereld”

Alle collecties van het merk – van handtassen over schoeisel, brillen en prêt-à-porter tot modeaccessoires – zijn te koop in de e-store. Op de website komt er ook een “fashion show selection”, waar men de exclusieve producties voorgesteld op de druk bijgewoonde Parijse runwayshows kan kopen. Wie dat wil, kan zich ook inschrijven op de nieuwsbrief die speciale online-only producten aanbiedt en uiteraard inzoomt op allerhande evenementen en initiatieven.

Troetelnaam van de kleindochter en huidige grote baas

Miu Miu werd in 1992 opgericht door Miuccia Prada Bianchi, de jongste kleindochter van Mario Prada die in 1913 startte als lederwarenfabrikant. Miuccia Prada erfde het bedrijf in 1989 en liet Prada evolueren van hoofdzakelijk lederwaren naar haute couture. Begin jaren 90 vond ze dat Prada, intussen een specialist in luxueuze kleding, schoenen, bagage en accessoires, ook een jeugdiger merk nodig had. Dat werd Miu Miu, een verwijzing naar het koosnaampje uit haar kinderjaren.

Beursgang deze zomer

De inmiddels 60-jarige Miuccia Prada zit nog altijd de raad van bestuur van Prada Group voor. Haar man Patrizio Bertelli is de CEO van het bedrijf dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie.


Het modehuis draaide in 2010 een omzet van ruim 2 miljard euro, 31 procent meer dan het jaar voordien. Vooral dankzij de omzet uit retail, die liefst 44 procent steeg. Eind januari maakte Prada bekend dat het wil noteren op de beurs van Hongkong. Dat zal wellicht gebeuren in juni of juli. Analisten waarderen het bedrijf op meer dan 6 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top