Prada-dochter Miu Miu opent grootste flagship store online

Prada-dochter Miu Miu opent grootste flagship store online

Fans van Miu Miu, het ‘kleine zusje’ van luxemerk Prada, hoeven niet langer naar Londen of Parijs om de modieuze spullen van het Italiaanse merk te kopen. Sinds 6 april heeft Miu Miu, dat in ons land geen eigen flagship store heeft maar wel verkrijgbaar is in de betere multimerkenzaken, een flagship e-store geopend. Die is toegankelijk vanuit 17 landen, waaronder België.

“Grootste boetiek ter wereld”

Alle collecties van het merk – van handtassen over schoeisel, brillen en prêt-à-porter tot modeaccessoires – zijn te koop in de e-store. Op de website komt er ook een “fashion show selection”, waar men de exclusieve producties voorgesteld op de druk bijgewoonde Parijse runwayshows kan kopen. Wie dat wil, kan zich ook inschrijven op de nieuwsbrief die speciale online-only producten aanbiedt en uiteraard inzoomt op allerhande evenementen en initiatieven.

Troetelnaam van de kleindochter en huidige grote baas

Miu Miu werd in 1992 opgericht door Miuccia Prada Bianchi, de jongste kleindochter van Mario Prada die in 1913 startte als lederwarenfabrikant. Miuccia Prada erfde het bedrijf in 1989 en liet Prada evolueren van hoofdzakelijk lederwaren naar haute couture. Begin jaren 90 vond ze dat Prada, intussen een specialist in luxueuze kleding, schoenen, bagage en accessoires, ook een jeugdiger merk nodig had. Dat werd Miu Miu, een verwijzing naar het koosnaampje uit haar kinderjaren.

Beursgang deze zomer

De inmiddels 60-jarige Miuccia Prada zit nog altijd de raad van bestuur van Prada Group voor. Haar man Patrizio Bertelli is de CEO van het bedrijf dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie.


Het modehuis draaide in 2010 een omzet van ruim 2 miljard euro, 31 procent meer dan het jaar voordien. Vooral dankzij de omzet uit retail, die liefst 44 procent steeg. Eind januari maakte Prada bekend dat het wil noteren op de beurs van Hongkong. Dat zal wellicht gebeuren in juni of juli. Analisten waarderen het bedrijf op meer dan 6 miljard euro.

 

Fans van Miu Miu, het ‘kleine zusje’ van luxemerk Prada, hoeven niet langer naar Londen of Parijs om de modieuze spullen van het Italiaanse merk te kopen. Sinds 6 april heeft Miu Miu, dat in ons land geen eigen flagship store heeft maar wel verkrijgbaar is in de betere multimerkenzaken, een flagship e-store geopend. Die is toegankelijk vanuit 17 landen, waaronder België.

“Grootste boetiek ter wereld”

Alle collecties van het merk – van handtassen over schoeisel, brillen en prêt-à-porter tot modeaccessoires – zijn te koop in de e-store. Op de website komt er ook een “fashion show selection”, waar men de exclusieve producties voorgesteld op de druk bijgewoonde Parijse runwayshows kan kopen. Wie dat wil, kan zich ook inschrijven op de nieuwsbrief die speciale online-only producten aanbiedt en uiteraard inzoomt op allerhande evenementen en initiatieven.

Troetelnaam van de kleindochter en huidige grote baas

Miu Miu werd in 1992 opgericht door Miuccia Prada Bianchi, de jongste kleindochter van Mario Prada die in 1913 startte als lederwarenfabrikant. Miuccia Prada erfde het bedrijf in 1989 en liet Prada evolueren van hoofdzakelijk lederwaren naar haute couture. Begin jaren 90 vond ze dat Prada, intussen een specialist in luxueuze kleding, schoenen, bagage en accessoires, ook een jeugdiger merk nodig had. Dat werd Miu Miu, een verwijzing naar het koosnaampje uit haar kinderjaren.

Beursgang deze zomer

De inmiddels 60-jarige Miuccia Prada zit nog altijd de raad van bestuur van Prada Group voor. Haar man Patrizio Bertelli is de CEO van het bedrijf dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie.


Het modehuis draaide in 2010 een omzet van ruim 2 miljard euro, 31 procent meer dan het jaar voordien. Vooral dankzij de omzet uit retail, die liefst 44 procent steeg. Eind januari maakte Prada bekend dat het wil noteren op de beurs van Hongkong. Dat zal wellicht gebeuren in juni of juli. Analisten waarderen het bedrijf op meer dan 6 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top