Prada-dochter Miu Miu opent grootste flagship store online

Prada-dochter Miu Miu opent grootste flagship store online

Fans van Miu Miu, het ‘kleine zusje’ van luxemerk Prada, hoeven niet langer naar Londen of Parijs om de modieuze spullen van het Italiaanse merk te kopen. Sinds 6 april heeft Miu Miu, dat in ons land geen eigen flagship store heeft maar wel verkrijgbaar is in de betere multimerkenzaken, een flagship e-store geopend. Die is toegankelijk vanuit 17 landen, waaronder België.

“Grootste boetiek ter wereld”

Alle collecties van het merk – van handtassen over schoeisel, brillen en prêt-à-porter tot modeaccessoires – zijn te koop in de e-store. Op de website komt er ook een “fashion show selection”, waar men de exclusieve producties voorgesteld op de druk bijgewoonde Parijse runwayshows kan kopen. Wie dat wil, kan zich ook inschrijven op de nieuwsbrief die speciale online-only producten aanbiedt en uiteraard inzoomt op allerhande evenementen en initiatieven.

Troetelnaam van de kleindochter en huidige grote baas

Miu Miu werd in 1992 opgericht door Miuccia Prada Bianchi, de jongste kleindochter van Mario Prada die in 1913 startte als lederwarenfabrikant. Miuccia Prada erfde het bedrijf in 1989 en liet Prada evolueren van hoofdzakelijk lederwaren naar haute couture. Begin jaren 90 vond ze dat Prada, intussen een specialist in luxueuze kleding, schoenen, bagage en accessoires, ook een jeugdiger merk nodig had. Dat werd Miu Miu, een verwijzing naar het koosnaampje uit haar kinderjaren.

Beursgang deze zomer

De inmiddels 60-jarige Miuccia Prada zit nog altijd de raad van bestuur van Prada Group voor. Haar man Patrizio Bertelli is de CEO van het bedrijf dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie.


Het modehuis draaide in 2010 een omzet van ruim 2 miljard euro, 31 procent meer dan het jaar voordien. Vooral dankzij de omzet uit retail, die liefst 44 procent steeg. Eind januari maakte Prada bekend dat het wil noteren op de beurs van Hongkong. Dat zal wellicht gebeuren in juni of juli. Analisten waarderen het bedrijf op meer dan 6 miljard euro.

 

Fans van Miu Miu, het ‘kleine zusje’ van luxemerk Prada, hoeven niet langer naar Londen of Parijs om de modieuze spullen van het Italiaanse merk te kopen. Sinds 6 april heeft Miu Miu, dat in ons land geen eigen flagship store heeft maar wel verkrijgbaar is in de betere multimerkenzaken, een flagship e-store geopend. Die is toegankelijk vanuit 17 landen, waaronder België.

“Grootste boetiek ter wereld”

Alle collecties van het merk – van handtassen over schoeisel, brillen en prêt-à-porter tot modeaccessoires – zijn te koop in de e-store. Op de website komt er ook een “fashion show selection”, waar men de exclusieve producties voorgesteld op de druk bijgewoonde Parijse runwayshows kan kopen. Wie dat wil, kan zich ook inschrijven op de nieuwsbrief die speciale online-only producten aanbiedt en uiteraard inzoomt op allerhande evenementen en initiatieven.

Troetelnaam van de kleindochter en huidige grote baas

Miu Miu werd in 1992 opgericht door Miuccia Prada Bianchi, de jongste kleindochter van Mario Prada die in 1913 startte als lederwarenfabrikant. Miuccia Prada erfde het bedrijf in 1989 en liet Prada evolueren van hoofdzakelijk lederwaren naar haute couture. Begin jaren 90 vond ze dat Prada, intussen een specialist in luxueuze kleding, schoenen, bagage en accessoires, ook een jeugdiger merk nodig had. Dat werd Miu Miu, een verwijzing naar het koosnaampje uit haar kinderjaren.

Beursgang deze zomer

De inmiddels 60-jarige Miuccia Prada zit nog altijd de raad van bestuur van Prada Group voor. Haar man Patrizio Bertelli is de CEO van het bedrijf dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie.


Het modehuis draaide in 2010 een omzet van ruim 2 miljard euro, 31 procent meer dan het jaar voordien. Vooral dankzij de omzet uit retail, die liefst 44 procent steeg. Eind januari maakte Prada bekend dat het wil noteren op de beurs van Hongkong. Dat zal wellicht gebeuren in juni of juli. Analisten waarderen het bedrijf op meer dan 6 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Ralph Lauren doet beter dan verwachtingen

08/08/2017

Modehuis Ralph Lauren heeft er een sterk eerste kwartaal opzitten: zowel op vlak van omzet als op vlak van winst wist het de verwachtingen van analisten te overtreffen. Een jaar eerder werd er nog een fors verlies geleden.

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look

08/08/2017

De Britse modeketen New Look heeft er een slecht eerste kwartaal opzitten. Zo viel de omzet met meer dan vier procent terug, terwijl de aangepaste EBITDA een tik van meer dan 35% kreeg.

ING moet schadevergoeding aan Foot Locker

07/08/2017

De Nederlandse ING Bank moet de Nederlandse en Europese tak van Foot Locker een schadevergoeding van 300.000 euro betalen. Dat heeft een rechter beslist nadat Foot Locker in 2015 voor 1,8 miljoen euro werd opgelicht.

Asics opent grootste winkel in Londen

04/08/2017

Sportmerk Asics heeft in Londen een nieuwe flagshipstore geopend: meteen de grootste winkel van het merk ter wereld. De nieuwe winkel in Regent Street brengt voor het eerste de vier verschillende labels van het merk samen.

Back to top