Prada-dochter Miu Miu opent grootste flagship store online

Prada-dochter Miu Miu opent grootste flagship store online

Fans van Miu Miu, het ‘kleine zusje’ van luxemerk Prada, hoeven niet langer naar Londen of Parijs om de modieuze spullen van het Italiaanse merk te kopen. Sinds 6 april heeft Miu Miu, dat in ons land geen eigen flagship store heeft maar wel verkrijgbaar is in de betere multimerkenzaken, een flagship e-store geopend. Die is toegankelijk vanuit 17 landen, waaronder België.

“Grootste boetiek ter wereld”

Alle collecties van het merk – van handtassen over schoeisel, brillen en prêt-à-porter tot modeaccessoires – zijn te koop in de e-store. Op de website komt er ook een “fashion show selection”, waar men de exclusieve producties voorgesteld op de druk bijgewoonde Parijse runwayshows kan kopen. Wie dat wil, kan zich ook inschrijven op de nieuwsbrief die speciale online-only producten aanbiedt en uiteraard inzoomt op allerhande evenementen en initiatieven.

Troetelnaam van de kleindochter en huidige grote baas

Miu Miu werd in 1992 opgericht door Miuccia Prada Bianchi, de jongste kleindochter van Mario Prada die in 1913 startte als lederwarenfabrikant. Miuccia Prada erfde het bedrijf in 1989 en liet Prada evolueren van hoofdzakelijk lederwaren naar haute couture. Begin jaren 90 vond ze dat Prada, intussen een specialist in luxueuze kleding, schoenen, bagage en accessoires, ook een jeugdiger merk nodig had. Dat werd Miu Miu, een verwijzing naar het koosnaampje uit haar kinderjaren.

Beursgang deze zomer

De inmiddels 60-jarige Miuccia Prada zit nog altijd de raad van bestuur van Prada Group voor. Haar man Patrizio Bertelli is de CEO van het bedrijf dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie.


Het modehuis draaide in 2010 een omzet van ruim 2 miljard euro, 31 procent meer dan het jaar voordien. Vooral dankzij de omzet uit retail, die liefst 44 procent steeg. Eind januari maakte Prada bekend dat het wil noteren op de beurs van Hongkong. Dat zal wellicht gebeuren in juni of juli. Analisten waarderen het bedrijf op meer dan 6 miljard euro.

 

Fans van Miu Miu, het ‘kleine zusje’ van luxemerk Prada, hoeven niet langer naar Londen of Parijs om de modieuze spullen van het Italiaanse merk te kopen. Sinds 6 april heeft Miu Miu, dat in ons land geen eigen flagship store heeft maar wel verkrijgbaar is in de betere multimerkenzaken, een flagship e-store geopend. Die is toegankelijk vanuit 17 landen, waaronder België.

“Grootste boetiek ter wereld”

Alle collecties van het merk – van handtassen over schoeisel, brillen en prêt-à-porter tot modeaccessoires – zijn te koop in de e-store. Op de website komt er ook een “fashion show selection”, waar men de exclusieve producties voorgesteld op de druk bijgewoonde Parijse runwayshows kan kopen. Wie dat wil, kan zich ook inschrijven op de nieuwsbrief die speciale online-only producten aanbiedt en uiteraard inzoomt op allerhande evenementen en initiatieven.

Troetelnaam van de kleindochter en huidige grote baas

Miu Miu werd in 1992 opgericht door Miuccia Prada Bianchi, de jongste kleindochter van Mario Prada die in 1913 startte als lederwarenfabrikant. Miuccia Prada erfde het bedrijf in 1989 en liet Prada evolueren van hoofdzakelijk lederwaren naar haute couture. Begin jaren 90 vond ze dat Prada, intussen een specialist in luxueuze kleding, schoenen, bagage en accessoires, ook een jeugdiger merk nodig had. Dat werd Miu Miu, een verwijzing naar het koosnaampje uit haar kinderjaren.

Beursgang deze zomer

De inmiddels 60-jarige Miuccia Prada zit nog altijd de raad van bestuur van Prada Group voor. Haar man Patrizio Bertelli is de CEO van het bedrijf dat nog voor 95 procent in handen is van de oprichtersfamilie.


Het modehuis draaide in 2010 een omzet van ruim 2 miljard euro, 31 procent meer dan het jaar voordien. Vooral dankzij de omzet uit retail, die liefst 44 procent steeg. Eind januari maakte Prada bekend dat het wil noteren op de beurs van Hongkong. Dat zal wellicht gebeuren in juni of juli. Analisten waarderen het bedrijf op meer dan 6 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top