Private-equitybedrijf van LVMH investeert in modemerk El Ganso | RetailDetail

Private-equitybedrijf van LVMH investeert in modemerk El Ganso

Private-equitybedrijf van LVMH investeert in modemerk El Ganso

L Capital, het private-equitybedrijf van luxebedrijf LVMH, heeft 49% van de aandelen van het Spaanse modemerk El Ganso overgenomen. Met het nieuwe kapitaal moet de internationale groei gestuwd worden.

70 miljoen euro omzet

Bij het sluiten van de deal werd door de twee partijen onmiddellijk een plan uitgetekend dat El Ganso de komende periode moet laten groeien in internationale markten. Zo moet onder andere het distributienetwerk van het modemerk worden uitgebreid. El Ganso heeft momenteel meer dan 120 eigen winkels in tien landen, waaronder Spanje, België, Nederland, Italië, Duitsland, Chili en Mexico.

 

El Ganso hoopt eind dit jaar een omzet van 70 miljoen euro te halen. Als dat doel bereikt wordt, zou dat betekenen dat het merk over de voorbije vijf jaar met 50 procent is gegroeid.

 

L Capital heeft wat in de pap te brokken bij flink wat modemerken: zo heeft het ook nog aandelen in handen van Pepe Jeans, Claudie Pierlot, Maje en Guiseppe Zanotti.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.