Puma haalt slag thuis tegen Pudel-karikatuur | RetailDetail

Puma haalt slag thuis tegen Pudel-karikatuur

Puma haalt slag thuis tegen Pudel-karikatuur

Het Duitse sportmodemerk Puma heeft van de rechter gelijk gekregen in een zaak tegen Pudel, een merk van T-shirts waarvan het logo veel gelijkenissen vertoonde met dat van Puma.

1,1 miljard euro waard

Volgens het Federale Hof in Duitsland is de merknaam Pudel in hetzelfde lettertype gedrukt als die van Puma, terwijl er ook een niet te miskennen link is tussen het logo van Puma (een stoere springende katachtige) en dat van Pudel, dat weliswaar met een liefelijk ogend keffertje uitpakt maar dat toch te veel visuele gelijkenissen vertoont met dat van Puma.

 

Volgens de rechter wegen de intellectuele eigendomsrechten van Puma, waarvan de waarde wordt geraamd op 1,1 miljard euro, zwaarder dan het recht op vrije meningsuiting en de artistieke vrijheden die Pudel-eigenaar Thomas Horn voor de rechtbank had ingeroepen. Eerder had Pudel ook al ongelijk gekregen voor de rechtbank van Hamburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.