Quiksilver haalt zwak resultaat in tweede kwartaal | RetailDetail

Quiksilver haalt zwak resultaat in tweede kwartaal

Quiksilver haalt zwak resultaat in tweede kwartaal

In zijn tweede kwartaal heeft het surfmerk Quiksilver een verlies van 37,6 miljoen dollar (33,2 miljoen euro) laten optekenen. Dat is beter dan een jaar geleden, maar wel slechter dan de verwachtingen van de analisten.

Doelen uitgesteld

Een jaar geleden had Quiksilver nog een verlies van 53,1 miljoen dollar (46,8 miljoen euro) moeten verduren. Dit jaar deed het dus beter, maar analisten hadden een kleiner verlies voorspeld. Ook de omzet viel terug van 397 miljoen dollar (350 miljoen euro) naar 333,1 miljoen dollar (293,8 miljoen euro). Analisten hadden een omzet van 341 miljoen dollar (300,8 miljoen euro) voorzien.


Het is nu al bijna twee jaar geleden dat Quiksilver nog eens winst kon laten optekenen. In een poging om winstgevender te zijn deed het al enkele merken van de hand, om zo meer een nicheplek in de markt in te nemen.


Quiksilver had eerder laten verstaan dat het in de tweede helft van dit jaar terug winstgevend wilde zijn, maar stapt nu af van die uitspraken. Het mode- en accessoiremerk stelt nog enkele problemen te moeten oplossen voor het kan werken aan de winstgevendheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top