Quiksilver zet zichzelf in de etalage

Quiksilver zet zichzelf in de etalage

De Amerikaanse producent van surf- en zwemkledij Quiksilver heeft zichzelf in de etalage gezet. Dat meldt financieel persbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen bij het bedrijf.

In woelig vaarwater

Quiksilver dreigt kopje onder te gaan, omdat surfers en atleten het ooit zo hippe merk links laten liggen en jongeren massaal vallen voor de goedkopere en sneller wisselende collecties van de H&M's en Zara's van deze wereld. Vorig jaar ging de omzet er met 13% op achteruit en liepen de verliezen op tot bijna 310 miljoen dollar.

 

Eerder dit jaar moest het bedrijf zijn winstprognoses neerwaarts herzien en uiteindelijk trok het die zelfs in. In maart moesten enkele topmensen het bedrijf met hoofdzetel in Huntington Beach, Californië, verlaten en ook de beleggers beleven geen plezier aan Quiksilver: het bedrijf verloor dit jaar al driekwart van zijn beurswaarde.

 

Quiksilver werd opgericht in 1969 en telt zowat 700 eigen winkels. De helft van de omzet komt van buiten de Verenigde Staten. Het management zou nu op zoek zijn naar een overnemer die het bedrijf weer op de rails kan zetten, al dan niet na een 'Chapter 11'-procedure met kwijtschelding van (een deel van de) schulden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top