Ralph Lauren brengt hoogtechnologische polo op de markt

Ralph Lauren brengt hoogtechnologische polo op de markt

Op 27 augustus zal modehuis Ralph Lauren een hoogtechnologisch polo-shirt uitbrengen voor mannen. Het kostenplaatje is wel niet min: zo'n 250 euro. Het polo-shirt zal voor het eerst in de Verenigde Staten op de markt komen.

Allerlei sensors in het shirt

Een jaar geleden werd het innovatieve product aangekondigd, naar aanleiding van het tennistoernooi US Open. Ralph Lauren is hiervoor een samenwerking aangegeven met het hoogtechnologische OMsignal: samen hebben ze een shirt gemaakt dat dankzij geïntegreerde sensors de hartslag, de ademhaling, het aantal gezette stappen, de afstand, het aantal calorieën en het stressniveau kan meten.

 

Deze informatie wordt vervolgens real-time via Bluetooth naar een app doorgestuurd en in mooie grafiekjes omgetoverd. Het biedt alle mannen, die het bedrag ervoor op tafel wil leggen, de kans om hun sportieve prestaties zo meteen op te volgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top