Ralph Lauren brengt hoogtechnologische polo op de markt

Ralph Lauren brengt hoogtechnologische polo op de markt

Op 27 augustus zal modehuis Ralph Lauren een hoogtechnologisch polo-shirt uitbrengen voor mannen. Het kostenplaatje is wel niet min: zo'n 250 euro. Het polo-shirt zal voor het eerst in de Verenigde Staten op de markt komen.

Allerlei sensors in het shirt

Een jaar geleden werd het innovatieve product aangekondigd, naar aanleiding van het tennistoernooi US Open. Ralph Lauren is hiervoor een samenwerking aangegeven met het hoogtechnologische OMsignal: samen hebben ze een shirt gemaakt dat dankzij geïntegreerde sensors de hartslag, de ademhaling, het aantal gezette stappen, de afstand, het aantal calorieën en het stressniveau kan meten.

 

Deze informatie wordt vervolgens real-time via Bluetooth naar een app doorgestuurd en in mooie grafiekjes omgetoverd. Het biedt alle mannen, die het bedrag ervoor op tafel wil leggen, de kans om hun sportieve prestaties zo meteen op te volgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top