Ralph Lauren installeert interactieve spiegels

Ralph Lauren installeert interactieve spiegels

Het modemerk Ralph Lauren heeft in zijn flagshipstore in New York interactieve spiegels in de paskamers geïnstalleerd. Klanten zullen onder andere het licht in het pashokje kunnen aanpassen.

Meertalige spiegel geeft advies

Klanten in de Ralph Lauren-winkel in New York zullen zo ook een andere maat kunnen vragen bij de verkopers en de spiegel zal ook aanbevelingen doen op basis van de kledij die de klant meeneemt in het pashokje. De kledingstukken die de klant meeneemt zullen ook op de spiegel verschijnen.


Klanten die de aanbevelingen van de interactieve spiegel willen aankopen, kunnen hun telefoonnummer ingeven, waarna ze een sms krijgen met een link naar de webshop. Het is ook mogelijk om via PayPal producten meteen af te rekenen in het pashokje.


Ook niet-Engelstalige gebruikers kunnen gebruik maken van de technologie, want de spiegel kan ook gebruikt worden in andere talen: Italiaans, Spaans, Japans, Portugees en Mandarijns.


Ralph Lauren heeft zestien van dergelijke spiegels, die zijn ontwikkeld door de start-up Oak Labs, waarvan er al acht in gebruik zijn genomen in de winkel in New York. De andere acht zullen vanaf volgende maand gebruikt worden in andere winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top