Ralph Lauren installeert interactieve spiegels

Ralph Lauren installeert interactieve spiegels

Het modemerk Ralph Lauren heeft in zijn flagshipstore in New York interactieve spiegels in de paskamers geïnstalleerd. Klanten zullen onder andere het licht in het pashokje kunnen aanpassen.

Meertalige spiegel geeft advies

Klanten in de Ralph Lauren-winkel in New York zullen zo ook een andere maat kunnen vragen bij de verkopers en de spiegel zal ook aanbevelingen doen op basis van de kledij die de klant meeneemt in het pashokje. De kledingstukken die de klant meeneemt zullen ook op de spiegel verschijnen.


Klanten die de aanbevelingen van de interactieve spiegel willen aankopen, kunnen hun telefoonnummer ingeven, waarna ze een sms krijgen met een link naar de webshop. Het is ook mogelijk om via PayPal producten meteen af te rekenen in het pashokje.


Ook niet-Engelstalige gebruikers kunnen gebruik maken van de technologie, want de spiegel kan ook gebruikt worden in andere talen: Italiaans, Spaans, Japans, Portugees en Mandarijns.


Ralph Lauren heeft zestien van dergelijke spiegels, die zijn ontwikkeld door de start-up Oak Labs, waarvan er al acht in gebruik zijn genomen in de winkel in New York. De andere acht zullen vanaf volgende maand gebruikt worden in andere winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top