Ralph Lauren installeert interactieve spiegels

Ralph Lauren installeert interactieve spiegels

Het modemerk Ralph Lauren heeft in zijn flagshipstore in New York interactieve spiegels in de paskamers geïnstalleerd. Klanten zullen onder andere het licht in het pashokje kunnen aanpassen.

Meertalige spiegel geeft advies

Klanten in de Ralph Lauren-winkel in New York zullen zo ook een andere maat kunnen vragen bij de verkopers en de spiegel zal ook aanbevelingen doen op basis van de kledij die de klant meeneemt in het pashokje. De kledingstukken die de klant meeneemt zullen ook op de spiegel verschijnen.


Klanten die de aanbevelingen van de interactieve spiegel willen aankopen, kunnen hun telefoonnummer ingeven, waarna ze een sms krijgen met een link naar de webshop. Het is ook mogelijk om via PayPal producten meteen af te rekenen in het pashokje.


Ook niet-Engelstalige gebruikers kunnen gebruik maken van de technologie, want de spiegel kan ook gebruikt worden in andere talen: Italiaans, Spaans, Japans, Portugees en Mandarijns.


Ralph Lauren heeft zestien van dergelijke spiegels, die zijn ontwikkeld door de start-up Oak Labs, waarvan er al acht in gebruik zijn genomen in de winkel in New York. De andere acht zullen vanaf volgende maand gebruikt worden in andere winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top