Ralph Lauren installeert interactieve spiegels | RetailDetail

Ralph Lauren installeert interactieve spiegels

Ralph Lauren installeert interactieve spiegels

Het modemerk Ralph Lauren heeft in zijn flagshipstore in New York interactieve spiegels in de paskamers geïnstalleerd. Klanten zullen onder andere het licht in het pashokje kunnen aanpassen.

Meertalige spiegel geeft advies

Klanten in de Ralph Lauren-winkel in New York zullen zo ook een andere maat kunnen vragen bij de verkopers en de spiegel zal ook aanbevelingen doen op basis van de kledij die de klant meeneemt in het pashokje. De kledingstukken die de klant meeneemt zullen ook op de spiegel verschijnen.


Klanten die de aanbevelingen van de interactieve spiegel willen aankopen, kunnen hun telefoonnummer ingeven, waarna ze een sms krijgen met een link naar de webshop. Het is ook mogelijk om via PayPal producten meteen af te rekenen in het pashokje.


Ook niet-Engelstalige gebruikers kunnen gebruik maken van de technologie, want de spiegel kan ook gebruikt worden in andere talen: Italiaans, Spaans, Japans, Portugees en Mandarijns.


Ralph Lauren heeft zestien van dergelijke spiegels, die zijn ontwikkeld door de start-up Oak Labs, waarvan er al acht in gebruik zijn genomen in de winkel in New York. De andere acht zullen vanaf volgende maand gebruikt worden in andere winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top