Ralph Lauren verlaagt opnieuw verwachtingen | RetailDetail

Ralph Lauren verlaagt opnieuw verwachtingen

Ralph Lauren verlaagt opnieuw verwachtingen

Modehuis Ralph Lauren verlaagt voor de tweede keer op amper vier maanden tijd de omzetverwachtingen voor het volledige financiële jaar, vanwege een sterke dollar en lagere consumentenuitgaven.

Onvoorspelbare markt

Ralph Lauren verwacht nu dat de omzet met 4 procent zal groeien voor het volledige jaar. Oorspronkelijk had het bedrijf een groei van 6 tot 8 procent voorspeld, maar in oktober werd dat al teruggebracht naar 5 tot 7 procent.


"De wisselkoersen en de uitgaven van de consument blijven onvoorspelbaar en we passen onze planning dan ook steeds aan", zegt COO van Ralph Lauren, Jacki Nemerov. Zo steeg de waarde van de dollar het voorbije jaar met ongeveer 20 procent.


In het derde kwartaal, dat eindigde op 27 december 2014, daalde de vergelijkbare retailomzet van Ralph Lauren met 2 procent, terwijl de nettowinst met 9,3 procent daalde naar 215 miljoen dollar (188 miljoen euro). De omzet steeg nochtans met bijna een procent naar 2,03 miljard dollar (1,78 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.