Recordjaar voor LVMH.

Recordjaar voor LVMH.

Voor luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy was 2010 een topjaar. Alle divisies en zelfs alle markten zorgden ervoor dat het bedrijf recordresultaten behaalde. Ook de vooruitzichten voor 2011 zijn veelbelovend.

 

De omzet van LVMH overschreed voor het eerst in de geschiedenis van het luxeconcern de kaap van de 20 miljard euro. Een groei van 19% ten opzichte van 2009 zorgde voor een totale omzet 20,3 miljard.


Bijzonder is dat die indrukwekkende omzettoename niet alleen te danken is aan de groeimarkten. Ook het volgens veel retailers ingedommelde Europa heeft zijn steentje bijgedragen. Vooral de vraag naar de modeproducten en lederwaren van LVMH steeg, meer bepaald met 20%.


Het geboekte bedrijfsresultaat bedroeg op zijn beurt 4,32 miljard euro, een toename van 29%. Zelfs de nettowinst behaalde in 2010 ongeziene hoogten. De nettowinst van LVMH piekte op 3,03 miljard euro, goed voor een stijging van 73% ten opzichte van een jaar eerder. Bovendien overtrof dat de stoutste analistenverwachtingen, die het gemiddeld op een bescheiden 2,52 miljard hielden.
 

Voor luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy was 2010 een topjaar. Alle divisies en zelfs alle markten zorgden ervoor dat het bedrijf recordresultaten behaalde. Ook de vooruitzichten voor 2011 zijn veelbelovend.

 

De omzet van LVMH overschreed voor het eerst in de geschiedenis van het luxeconcern de kaap van de 20 miljard euro. Een groei van 19% ten opzichte van 2009 zorgde voor een totale omzet 20,3 miljard.


Bijzonder is dat die indrukwekkende omzettoename niet alleen te danken is aan de groeimarkten. Ook het volgens veel retailers ingedommelde Europa heeft zijn steentje bijgedragen. Vooral de vraag naar de modeproducten en lederwaren van LVMH steeg, meer bepaald met 20%.


Het geboekte bedrijfsresultaat bedroeg op zijn beurt 4,32 miljard euro, een toename van 29%. Zelfs de nettowinst behaalde in 2010 ongeziene hoogten. De nettowinst van LVMH piekte op 3,03 miljard euro, goed voor een stijging van 73% ten opzichte van een jaar eerder. Bovendien overtrof dat de stoutste analistenverwachtingen, die het gemiddeld op een bescheiden 2,52 miljard hielden.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top