Recordjaar voor LVMH.

Recordjaar voor LVMH.

Voor luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy was 2010 een topjaar. Alle divisies en zelfs alle markten zorgden ervoor dat het bedrijf recordresultaten behaalde. Ook de vooruitzichten voor 2011 zijn veelbelovend.

 

De omzet van LVMH overschreed voor het eerst in de geschiedenis van het luxeconcern de kaap van de 20 miljard euro. Een groei van 19% ten opzichte van 2009 zorgde voor een totale omzet 20,3 miljard.


Bijzonder is dat die indrukwekkende omzettoename niet alleen te danken is aan de groeimarkten. Ook het volgens veel retailers ingedommelde Europa heeft zijn steentje bijgedragen. Vooral de vraag naar de modeproducten en lederwaren van LVMH steeg, meer bepaald met 20%.


Het geboekte bedrijfsresultaat bedroeg op zijn beurt 4,32 miljard euro, een toename van 29%. Zelfs de nettowinst behaalde in 2010 ongeziene hoogten. De nettowinst van LVMH piekte op 3,03 miljard euro, goed voor een stijging van 73% ten opzichte van een jaar eerder. Bovendien overtrof dat de stoutste analistenverwachtingen, die het gemiddeld op een bescheiden 2,52 miljard hielden.
 

Voor luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy was 2010 een topjaar. Alle divisies en zelfs alle markten zorgden ervoor dat het bedrijf recordresultaten behaalde. Ook de vooruitzichten voor 2011 zijn veelbelovend.

 

De omzet van LVMH overschreed voor het eerst in de geschiedenis van het luxeconcern de kaap van de 20 miljard euro. Een groei van 19% ten opzichte van 2009 zorgde voor een totale omzet 20,3 miljard.


Bijzonder is dat die indrukwekkende omzettoename niet alleen te danken is aan de groeimarkten. Ook het volgens veel retailers ingedommelde Europa heeft zijn steentje bijgedragen. Vooral de vraag naar de modeproducten en lederwaren van LVMH steeg, meer bepaald met 20%.


Het geboekte bedrijfsresultaat bedroeg op zijn beurt 4,32 miljard euro, een toename van 29%. Zelfs de nettowinst behaalde in 2010 ongeziene hoogten. De nettowinst van LVMH piekte op 3,03 miljard euro, goed voor een stijging van 73% ten opzichte van een jaar eerder. Bovendien overtrof dat de stoutste analistenverwachtingen, die het gemiddeld op een bescheiden 2,52 miljard hielden.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Havaianas heeft een nieuwe eigenaar

14/07/2017

Het Braziliaanse Alpargatas, het bedrijf achter de bekende Havaianas-slippers, heeft een nieuwe eigenaar gevonden. Investeringsbedrijf J&F Investimentos heeft zijn meerderheidsbelang verkocht aan drie Braziliaanse banden.

Tiffany & Co heeft nieuwe CEO

14/07/2017

Juwelier Tiffany & Co heeft Alessandro Bogliolo aangesteld als de nieuwe CEO. Hij volgt vanaf 2 oktober Frederic Cumenal op, die vijf maanden geleden al het bedrijf verliet.

C&A lijdt opnieuw verlies in België

14/07/2017

Kledingketen C&A heeft ook in 2016 een tik gekregen in België. Naast een omzetdaling moest het Nederlandse bedrijf ook een verlies slikken: het is al het tweede jaar op rij dat C&A in België rode cijfers in de boeken schrijft.

Teleurstellende winstcijfers voor Fast Retailing

14/07/2017

Fast Retailing, het moederbedrijf van de Japanse modeketen Uniqlo, heeft in het derde kwartaal teleurstellende winstcijfers neergezet. De omzet steeg wel met bijna 9%, maar de winst bleef onder de verwachtingen van analisten.

 About You geeft dit najaar aftrap in Nederland en België

13/07/2017

About You gaat komende herfst officieel in Nederland en België van start. Het Duitse online modeplatform, waarvan retailconcern Otto een van de investeerders is, brengt een aanbod kleding van bekende merken.  

Noppies komt met eigen kinderkledingmerk

13/07/2017

Noppies, dat zwangerschaps- en babymode verkoopt, komt nu ook met een eigen kinderkledingmerk: Nop. Met het nieuwe merk mikt de modeketen op kinderen die nog op de basisschool zitten.

Back to top