Recordjaar voor LVMH. | RetailDetail

Recordjaar voor LVMH.

Recordjaar voor LVMH.

Voor luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy was 2010 een topjaar. Alle divisies en zelfs alle markten zorgden ervoor dat het bedrijf recordresultaten behaalde. Ook de vooruitzichten voor 2011 zijn veelbelovend.

 

De omzet van LVMH overschreed voor het eerst in de geschiedenis van het luxeconcern de kaap van de 20 miljard euro. Een groei van 19% ten opzichte van 2009 zorgde voor een totale omzet 20,3 miljard.


Bijzonder is dat die indrukwekkende omzettoename niet alleen te danken is aan de groeimarkten. Ook het volgens veel retailers ingedommelde Europa heeft zijn steentje bijgedragen. Vooral de vraag naar de modeproducten en lederwaren van LVMH steeg, meer bepaald met 20%.


Het geboekte bedrijfsresultaat bedroeg op zijn beurt 4,32 miljard euro, een toename van 29%. Zelfs de nettowinst behaalde in 2010 ongeziene hoogten. De nettowinst van LVMH piekte op 3,03 miljard euro, goed voor een stijging van 73% ten opzichte van een jaar eerder. Bovendien overtrof dat de stoutste analistenverwachtingen, die het gemiddeld op een bescheiden 2,52 miljard hielden.
 

Voor luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy was 2010 een topjaar. Alle divisies en zelfs alle markten zorgden ervoor dat het bedrijf recordresultaten behaalde. Ook de vooruitzichten voor 2011 zijn veelbelovend.

 

De omzet van LVMH overschreed voor het eerst in de geschiedenis van het luxeconcern de kaap van de 20 miljard euro. Een groei van 19% ten opzichte van 2009 zorgde voor een totale omzet 20,3 miljard.


Bijzonder is dat die indrukwekkende omzettoename niet alleen te danken is aan de groeimarkten. Ook het volgens veel retailers ingedommelde Europa heeft zijn steentje bijgedragen. Vooral de vraag naar de modeproducten en lederwaren van LVMH steeg, meer bepaald met 20%.


Het geboekte bedrijfsresultaat bedroeg op zijn beurt 4,32 miljard euro, een toename van 29%. Zelfs de nettowinst behaalde in 2010 ongeziene hoogten. De nettowinst van LVMH piekte op 3,03 miljard euro, goed voor een stijging van 73% ten opzichte van een jaar eerder. Bovendien overtrof dat de stoutste analistenverwachtingen, die het gemiddeld op een bescheiden 2,52 miljard hielden.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.