Recordjaar voor LVMH.

Recordjaar voor LVMH.

Voor luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy was 2010 een topjaar. Alle divisies en zelfs alle markten zorgden ervoor dat het bedrijf recordresultaten behaalde. Ook de vooruitzichten voor 2011 zijn veelbelovend.

 

De omzet van LVMH overschreed voor het eerst in de geschiedenis van het luxeconcern de kaap van de 20 miljard euro. Een groei van 19% ten opzichte van 2009 zorgde voor een totale omzet 20,3 miljard.


Bijzonder is dat die indrukwekkende omzettoename niet alleen te danken is aan de groeimarkten. Ook het volgens veel retailers ingedommelde Europa heeft zijn steentje bijgedragen. Vooral de vraag naar de modeproducten en lederwaren van LVMH steeg, meer bepaald met 20%.


Het geboekte bedrijfsresultaat bedroeg op zijn beurt 4,32 miljard euro, een toename van 29%. Zelfs de nettowinst behaalde in 2010 ongeziene hoogten. De nettowinst van LVMH piekte op 3,03 miljard euro, goed voor een stijging van 73% ten opzichte van een jaar eerder. Bovendien overtrof dat de stoutste analistenverwachtingen, die het gemiddeld op een bescheiden 2,52 miljard hielden.
 

Voor luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy was 2010 een topjaar. Alle divisies en zelfs alle markten zorgden ervoor dat het bedrijf recordresultaten behaalde. Ook de vooruitzichten voor 2011 zijn veelbelovend.

 

De omzet van LVMH overschreed voor het eerst in de geschiedenis van het luxeconcern de kaap van de 20 miljard euro. Een groei van 19% ten opzichte van 2009 zorgde voor een totale omzet 20,3 miljard.


Bijzonder is dat die indrukwekkende omzettoename niet alleen te danken is aan de groeimarkten. Ook het volgens veel retailers ingedommelde Europa heeft zijn steentje bijgedragen. Vooral de vraag naar de modeproducten en lederwaren van LVMH steeg, meer bepaald met 20%.


Het geboekte bedrijfsresultaat bedroeg op zijn beurt 4,32 miljard euro, een toename van 29%. Zelfs de nettowinst behaalde in 2010 ongeziene hoogten. De nettowinst van LVMH piekte op 3,03 miljard euro, goed voor een stijging van 73% ten opzichte van een jaar eerder. Bovendien overtrof dat de stoutste analistenverwachtingen, die het gemiddeld op een bescheiden 2,52 miljard hielden.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top