Recordomzet voor luxebedrijf LVMH | RetailDetail

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

LVMH, het Franse moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, heeft in 2014 een omzet gehaald van 30,6 miljard euro. Dat is 6 procent meer dan vorig jaar. Alleen al in het vierde kwartaal groeide de omzet met 10 procent.

Grote winst dankzij verkoop aandelen Hermès

De grootste groei binnen de groep kwam van de afdeling Fashion & Leather Goods, die met 10 procent groeide naar 10,8 miljard euro. Ook Perfumes & Cosmetics (+5 procent) en Watches & Jewelry (+3 procent) konden een groei laten optekenen. Enige domper op de feestvreugde was de sector Wines & Spirits: LVMH verkocht 5 procent minder dranken dan in 2013, goed voor een omzet van 3,97 miljard euro. Dat had te maken met problemen in China, die op de resultaten drukten.


"De resultaten van 2014 bevestigen de mogelijkheid voor LVMH om te groeien, ondanks economische onzekerheid. Omzet en nettowinst bereikten nieuwe recordhoogtes", zegt Bernard Arnault, CEO van LVMH.


De nettowinst steeg in 2014 met 64 procent naar 5,65 miljard euro. Dat was te danken aan de verkoop van de aandelen van het Franse modemerk Hermès. LVMH moest die van de hand doen na een dispuut met het merk over de eerdere aankoop van die aandelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.