Redersfamilie Cigrang investeert in mode

Redersfamilie Cigrang investeert in mode

De Antwerpse ondernemersfamilie Cigrang heeft flink geïnvesteerd in de modewereld: bij A.F. Vandevorst heeft ze nu de meerderheid van de aandelen in handen, bij het bedrijf van Christian Wijnants gaat het om de helft van het kapitaal.

Participatie bij Vandevorst en Wijnants

De familie Cigrang is een van de rijkste van het land dankzij het fortuin dat ze met Cobelfret maakte in de scheepvaart. Sinds enkele jaren is ze echter haar belangen aan het diversifiëren: zo stapte ze al in het kapitaal van Bank Degroof en de bioscoopgroep Utopia.

 

Intussen stapte de familie Cigrang ook in de modewereld en kocht zich in bij A.F. Vandevorst, het bedrijf van het ontwerpersechtpaar Filip Arickx en An Vandevorst. Pierre Cigrang werd er meteen algemeen directeur, waardoor de ontwerpers zich meer konden toeleggen op design en marketing. Bovendien heeft de familie ook een belang genomen in het bedrijf van ontwerper Christian Wijnants. Volgens De Tijd gaat het om een participatie van 50%.

 

De familie Cigrang nam de participaties via haar investeringsvennootschap CLdN Finance, die haar zetel in Luxemburg en een uitvalsbasis in Antwerpen heeft. De onderneming werd opgezet om te investeren in de creatieve sector, met voorop de mode. De familie Cigrang staat dan ook bekend als kunst- en modeliefhebber.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top