Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie

Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie

Sportmerk Reebok zal voortaan te herkennen zijn aan een nieuw logo: een rode Griekse letter delta, die veel weg heeft van een driehoek. Het nieuwe logo gaat samen met de nieuwe strategie van Reebok.

Verandering

De delta van Reebok staat volgens het merk voor verandering, namelijk de "transformatie die fitness teweegbrengt in het leven van een persoon". Daarnaast is het logo opgedeeld in drie delen die fysieke, mentale en sociale verandering moeten voorstellen. Alle nieuwe stukken die vanaf deze maand in de winkel belanden, zullen het nieuwe delta-logo gebruiken.

 

Het nieuwe logo past in de nieuwe strategie van Reebok, dat zich sinds 2012 volledig richt op fitness en het creëren van een positiever imago daarvan. Vooral crossfit (een zwaardere vorm van fitness, die zijn oorsprong vindt bij de opleiding van militairen) kreeg daarbij een prominente plaats. Met die nieuwe strategie lijkt Reebok zijn plaats op de sportmarkt gevonden te hebben en kan het terug uit de schaduw van Adidas, dat Reebok in 2005 overnam, treden.

 

Vorige week maakte Reebok ook nog bekend dat het topmodel Miranda Kerr het nieuwe gezicht zal worden van het bedrijf en dat ze zal optreden in een nieuwe campagne rond de lancering van de casual sneaker Skyscape.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top