Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie

Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie

Sportmerk Reebok zal voortaan te herkennen zijn aan een nieuw logo: een rode Griekse letter delta, die veel weg heeft van een driehoek. Het nieuwe logo gaat samen met de nieuwe strategie van Reebok.

Verandering

De delta van Reebok staat volgens het merk voor verandering, namelijk de "transformatie die fitness teweegbrengt in het leven van een persoon". Daarnaast is het logo opgedeeld in drie delen die fysieke, mentale en sociale verandering moeten voorstellen. Alle nieuwe stukken die vanaf deze maand in de winkel belanden, zullen het nieuwe delta-logo gebruiken.

 

Het nieuwe logo past in de nieuwe strategie van Reebok, dat zich sinds 2012 volledig richt op fitness en het creëren van een positiever imago daarvan. Vooral crossfit (een zwaardere vorm van fitness, die zijn oorsprong vindt bij de opleiding van militairen) kreeg daarbij een prominente plaats. Met die nieuwe strategie lijkt Reebok zijn plaats op de sportmarkt gevonden te hebben en kan het terug uit de schaduw van Adidas, dat Reebok in 2005 overnam, treden.

 

Vorige week maakte Reebok ook nog bekend dat het topmodel Miranda Kerr het nieuwe gezicht zal worden van het bedrijf en dat ze zal optreden in een nieuwe campagne rond de lancering van de casual sneaker Skyscape.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3 procent gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Back to top