Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie | RetailDetail

Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie

Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie

Sportmerk Reebok zal voortaan te herkennen zijn aan een nieuw logo: een rode Griekse letter delta, die veel weg heeft van een driehoek. Het nieuwe logo gaat samen met de nieuwe strategie van Reebok.

Verandering

De delta van Reebok staat volgens het merk voor verandering, namelijk de "transformatie die fitness teweegbrengt in het leven van een persoon". Daarnaast is het logo opgedeeld in drie delen die fysieke, mentale en sociale verandering moeten voorstellen. Alle nieuwe stukken die vanaf deze maand in de winkel belanden, zullen het nieuwe delta-logo gebruiken.

 

Het nieuwe logo past in de nieuwe strategie van Reebok, dat zich sinds 2012 volledig richt op fitness en het creëren van een positiever imago daarvan. Vooral crossfit (een zwaardere vorm van fitness, die zijn oorsprong vindt bij de opleiding van militairen) kreeg daarbij een prominente plaats. Met die nieuwe strategie lijkt Reebok zijn plaats op de sportmarkt gevonden te hebben en kan het terug uit de schaduw van Adidas, dat Reebok in 2005 overnam, treden.

 

Vorige week maakte Reebok ook nog bekend dat het topmodel Miranda Kerr het nieuwe gezicht zal worden van het bedrijf en dat ze zal optreden in een nieuwe campagne rond de lancering van de casual sneaker Skyscape.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.