Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015

Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015

Ronald Boeckx, CEO van modebedrijf e5 Mode, mocht vandaag de prijs voor Fashion Personality of the Year in ontvangst nemen. Die award werd deze namiddag voor de derde keer uitgereikt op het Belgian Fashion Congress van RetailDetail.

‘Re-Think Fashion’

Op het Belgian Fashion Congress kwam vandaag in Antwerpen de top van de professionals in de Belgische moderetail samen rond het thema ‘Re-Think Fashion’. De Britse SAP-vicepresident Peter Akbar toonde in dat kader de meerwaarde van geïntegreerde technologie in de modebranche aan en Bart Van Tigchelt (Color Passport) lichtte het belang en de werking van – de juiste – kleuren toe.


Vanuit retailhoek bracht Ignace Van Doorselaere het verhaal van de wereldbekende lingeriefabrikant uit Schellebelle, Van de Velde, terwijl de Australische wearables-ontwerpster Billie Whitehouse getuigde over haar ervaringen met slimme technologie in mode.


Vijf opeenvolgende jaren groei bij e5 Mode

De aanwezigen op het event stemden ook over wie volgens hen Fashion Personality of the Year is, een award voorbehouden voor iemand uit de sector die zich onderscheidend en verdienstelijk inzet voor de Belgische modewereld.


Onder de drie genomineerden – Ronald Boeckx (CEO van e5 Mode), Ellen Kegels (CEO van LN Beanies) en Anne Chapelle, CEO van BVBA 32, het bedrijf achter het Belgische label Ann Demeulemeester en de Colombiaanse ontwerper Haider Ackermann – behaalde Ronald Boeckx uiteindelijk het hoogst aantal stemmen.


Sinds zijn aanstelling aan het hoofd van e5 Mode in 2009 tekende de keten van baanwinkels vijf aaneengesloten jaren groei op. Voor Boeckx is dat echter geen reden om op de lauweren te gaan rusten: het afgelopen jaar voerde het modebedrijf een grondige remodelling van zijn winkelconcept uit en verder wil de topman ook de online aanwezigheid versterken, onder meer in Frankrijk en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top