Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015 | RetailDetail

Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015

Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015

Ronald Boeckx, CEO van modebedrijf e5 Mode, mocht vandaag de prijs voor Fashion Personality of the Year in ontvangst nemen. Die award werd deze namiddag voor de derde keer uitgereikt op het Belgian Fashion Congress van RetailDetail.

‘Re-Think Fashion’

Op het Belgian Fashion Congress kwam vandaag in Antwerpen de top van de professionals in de Belgische moderetail samen rond het thema ‘Re-Think Fashion’. De Britse SAP-vicepresident Peter Akbar toonde in dat kader de meerwaarde van geïntegreerde technologie in de modebranche aan en Bart Van Tigchelt (Color Passport) lichtte het belang en de werking van – de juiste – kleuren toe.


Vanuit retailhoek bracht Ignace Van Doorselaere het verhaal van de wereldbekende lingeriefabrikant uit Schellebelle, Van de Velde, terwijl de Australische wearables-ontwerpster Billie Whitehouse getuigde over haar ervaringen met slimme technologie in mode.


Vijf opeenvolgende jaren groei bij e5 Mode

De aanwezigen op het event stemden ook over wie volgens hen Fashion Personality of the Year is, een award voorbehouden voor iemand uit de sector die zich onderscheidend en verdienstelijk inzet voor de Belgische modewereld.


Onder de drie genomineerden – Ronald Boeckx (CEO van e5 Mode), Ellen Kegels (CEO van LN Beanies) en Anne Chapelle, CEO van BVBA 32, het bedrijf achter het Belgische label Ann Demeulemeester en de Colombiaanse ontwerper Haider Ackermann – behaalde Ronald Boeckx uiteindelijk het hoogst aantal stemmen.


Sinds zijn aanstelling aan het hoofd van e5 Mode in 2009 tekende de keten van baanwinkels vijf aaneengesloten jaren groei op. Voor Boeckx is dat echter geen reden om op de lauweren te gaan rusten: het afgelopen jaar voerde het modebedrijf een grondige remodelling van zijn winkelconcept uit en verder wil de topman ook de online aanwezigheid versterken, onder meer in Frankrijk en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webboetiek CarréCouture zoekt doorstart na faillissement

28/05/2018

De Belgische luxewebshop CarréCouture is na amper een jaar failliet. De familie Van Gansewinkel, bekend van het afvalbedrijf en mede-eigenaar, gaat toch voor een doorstart.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.