Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015

Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015

Ronald Boeckx, CEO van modebedrijf e5 Mode, mocht vandaag de prijs voor Fashion Personality of the Year in ontvangst nemen. Die award werd deze namiddag voor de derde keer uitgereikt op het Belgian Fashion Congress van RetailDetail.

‘Re-Think Fashion’

Op het Belgian Fashion Congress kwam vandaag in Antwerpen de top van de professionals in de Belgische moderetail samen rond het thema ‘Re-Think Fashion’. De Britse SAP-vicepresident Peter Akbar toonde in dat kader de meerwaarde van geïntegreerde technologie in de modebranche aan en Bart Van Tigchelt (Color Passport) lichtte het belang en de werking van – de juiste – kleuren toe.


Vanuit retailhoek bracht Ignace Van Doorselaere het verhaal van de wereldbekende lingeriefabrikant uit Schellebelle, Van de Velde, terwijl de Australische wearables-ontwerpster Billie Whitehouse getuigde over haar ervaringen met slimme technologie in mode.


Vijf opeenvolgende jaren groei bij e5 Mode

De aanwezigen op het event stemden ook over wie volgens hen Fashion Personality of the Year is, een award voorbehouden voor iemand uit de sector die zich onderscheidend en verdienstelijk inzet voor de Belgische modewereld.


Onder de drie genomineerden – Ronald Boeckx (CEO van e5 Mode), Ellen Kegels (CEO van LN Beanies) en Anne Chapelle, CEO van BVBA 32, het bedrijf achter het Belgische label Ann Demeulemeester en de Colombiaanse ontwerper Haider Ackermann – behaalde Ronald Boeckx uiteindelijk het hoogst aantal stemmen.


Sinds zijn aanstelling aan het hoofd van e5 Mode in 2009 tekende de keten van baanwinkels vijf aaneengesloten jaren groei op. Voor Boeckx is dat echter geen reden om op de lauweren te gaan rusten: het afgelopen jaar voerde het modebedrijf een grondige remodelling van zijn winkelconcept uit en verder wil de topman ook de online aanwezigheid versterken, onder meer in Frankrijk en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top