Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015

Ronald Boeckx (e5 Mode) is Fashion Personality of the Year 2015

Ronald Boeckx, CEO van modebedrijf e5 Mode, mocht vandaag de prijs voor Fashion Personality of the Year in ontvangst nemen. Die award werd deze namiddag voor de derde keer uitgereikt op het Belgian Fashion Congress van RetailDetail.

‘Re-Think Fashion’

Op het Belgian Fashion Congress kwam vandaag in Antwerpen de top van de professionals in de Belgische moderetail samen rond het thema ‘Re-Think Fashion’. De Britse SAP-vicepresident Peter Akbar toonde in dat kader de meerwaarde van geïntegreerde technologie in de modebranche aan en Bart Van Tigchelt (Color Passport) lichtte het belang en de werking van – de juiste – kleuren toe.


Vanuit retailhoek bracht Ignace Van Doorselaere het verhaal van de wereldbekende lingeriefabrikant uit Schellebelle, Van de Velde, terwijl de Australische wearables-ontwerpster Billie Whitehouse getuigde over haar ervaringen met slimme technologie in mode.


Vijf opeenvolgende jaren groei bij e5 Mode

De aanwezigen op het event stemden ook over wie volgens hen Fashion Personality of the Year is, een award voorbehouden voor iemand uit de sector die zich onderscheidend en verdienstelijk inzet voor de Belgische modewereld.


Onder de drie genomineerden – Ronald Boeckx (CEO van e5 Mode), Ellen Kegels (CEO van LN Beanies) en Anne Chapelle, CEO van BVBA 32, het bedrijf achter het Belgische label Ann Demeulemeester en de Colombiaanse ontwerper Haider Ackermann – behaalde Ronald Boeckx uiteindelijk het hoogst aantal stemmen.


Sinds zijn aanstelling aan het hoofd van e5 Mode in 2009 tekende de keten van baanwinkels vijf aaneengesloten jaren groei op. Voor Boeckx is dat echter geen reden om op de lauweren te gaan rusten: het afgelopen jaar voerde het modebedrijf een grondige remodelling van zijn winkelconcept uit en verder wil de topman ook de online aanwezigheid versterken, onder meer in Frankrijk en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top