Schoenen Torfs bouwt extra distributiecentrum

Schoenen Torfs bouwt extra distributiecentrum

Schoenen Torfs gaat in Temse een nieuw distributiecentrum bouwen voor zijn online verkoop. Dat komt naast het bestaande distributiecentrum en zal zo'n 4 à 5 miljoen euro kosten.

Webshop groeit met 80%

De webshop van Schoenen Torfs groeide vorig jaar met liefst 80% naar zes miljoen euro: "Dat is maar een kleine vier procent van het totaal, maar de groei is enorm en die evolutie zal zich nog doorzetten. Gevolg is dat ons bestaande distributiecentrum op De Zaat te klein wordt. Daarom bouwen we een nieuw distributiecentrum, een investering van vier tot vijf miljoen euro", zegt CEO Wouter Torfs.

 

"We hebben er niet voor gekozen om de logistiek van onze e-commerce te outsourcen naar Nederland, zoals vele bedrijven doen", zegt Torfs aan persbureau Belga. "De loonkosten zijn er wel lager en er kan 's nachts gewerkt worden, waardoor vanuit Nederland pakjes sneller geleverd kunnen worden in België. Flexibiliteit en nachtwerk zijn dus heikele punten. Maar we hebben toch de keuze gemaakt om hier te investeren omdat het ook in België zal kunnen. Ook lokale tewerkstelling en duurzaamheid speelden een rol."

 

Hoeveel banen het project zal creëren, is volgens Torfs nog onduidelijk: "Op piekmomenten werken er nu 15 tot 20 mensen. Met het toenemend belang van de webshop kan de tewerkstelling alleen maar stijgen." Schoenen Torfs telt in ons land 75 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top