Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept. | RetailDetail

Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.