Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top