Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Tags: