Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Veel interesse in Abercombie & Fitch, dat fors verlies maakt

26/05/2017

Modebedrijf Abercombie & Fitch heeft ook in het eerste kwartaal van 2017 opnieuw fors verlies geleden. Ondertussen laat de directie van het bedrijf verstaan dat er heel wat interesse is van andere partijen rond een mogelijke overname.

Samwer-broers verkopen helft van hun aandelen in Zalando

26/05/2017

Global Founders, het investeringsvehikel van de Duitse broers Samwer, heeft 3,78% van zijn aandelen van Zalando van de hand gedaan. Daarmee is hun aandeel binnen Zalando bijna gehalveerd: de broers hebben nu nog minder dan 5% ervan in handen.

10 winkels McGregor en Gaastra sluiten definitief

26/05/2017

10 van de 23 winkels van modeketens McGregor en Gaastra in België sluiten definitief de deuren, nadat ze woensdag zijn failliet verklaard. De andere dertien zijn in handen gekomen van twee overnemers.

Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar

23/05/2017

De omzet van schoenenketen Foot Locker is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,7% gestegen naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

Uniqlo maakt fast fashion nog sneller

23/05/2017

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van modeketen Uniqlo, heeft zijn productieproces drastisch weten te versnellen. Voortaan zal het nog maar dertien dagen duren om een nieuw product vanop de ontwerptafel tot in de winkels te krijgen.

Overnemer Belgische McGregor-winkels mikt niet op e-commerce

23/05/2017

De West-Vlaamse zakenman Andy Verbauwhede, die met zijn bedrijf Fashion Matters één van de overnemers van een aantal van de Belgische winkels van McGregor en Gaastra, zegt niet te mikken op uitbreiding van de e-commerce.

Back to top