Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept. | RetailDetail

Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenen Torfs gloednieuw winkelconcept.

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Schoenenwinkel Torfs in het Wijnegem Shopping Center steekt in een gloednieuw kleedje. Zaterdag reveleerde de familie Torfs er met bijzonder veel trots hun nieuwe winkelconcept aan het grote publiek. De vestiging in Wijnegem is pilootwinkel geworden van een format dat de keten, indien succesvol, met plezier verder wil uitbreiden.


Tabula rasa.

Met de oude winkel werd volledig schoon schip gemaakt. Na meer dan tien jaar bestaan, werd de vestiging van kop tot teen getransformeerd.  De inrichting werd opvallend stijlvol en straalt warmte, rust en functionaliteit uit.


Het assortiment moest echter niet inboeten voor deze uitgepuurde ruimte. Schoenen blijven grijpklaar in verschillende maten aanwezig binnen de winkelruimte. Dat ‘pak&grijp’-principe van Torfs is overigens zowat het enige dat in de vernieuwde winkel bewaard is gebleven.


Komaf met de toonbank.

Een uiterst belangrijke innovatie is bovendien het unieke ‘afrekenpunt’. Torfs heeft radicaal komaf gemaakt met het aloude principe van de kassa. De ongelijkheid en afstand die de toonbank steevast creëert, wordt vervangen door een compact kassa-element in de winkel. Bij het afrekenpunt staan winkelbediende en klant werkelijk zij aan zij.


Dit kleine gebaar is een symbolisch ingrijpende verandering binnen de retail. Behalve van betrokkenheid en klantvriendelijkheid, getuigt het ook voor een andere visie op ‘winkelpersoneel’. Barbara Torfs, Marketing Manager Schoenen Torfs, licht toe: “We willen het kopen en verkopen van schoenen niet langer zien als een ‘koude’ transactie. We willen onze klanten op een vriendelijke manier een handje toesteken, hen als het ware als een vriend of vriendin helpen bij hun keuze.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.