Schoenen Torfs op steeds grotere voet: winst stijgt bijna 50% | RetailDetail

Schoenen Torfs op steeds grotere voet: winst stijgt bijna 50%

Schoenen Torfs op steeds grotere voet: winst stijgt bijna 50%

Schoenenketen Torfs heeft 2013 met een positief resultaat afgesloten: zowel de winst als de omzet van het bedrijf gingen omhoog. De laatste tien jaar vertienvoudigde de omzet van de keten.

Winst met helft gestegen

In 2013 haalde Torfs een omzet van 114 miljoen euro, een stijging van 6% ten opzichte van een jaar eerder. Nog indrukwekkender zijn weliswaar de winstcijfers van Torfs: het bedrijfsresultaat steeg met 55% naar 5,8 miljoen euro, terwijl de nettowinst met 47% de hoogte in ging naar 4,7 miljoen euro.

 

Torfs heeft naar eigen zeggen geen last van de crisis en dat komt volgens gelegeerd bestuurder Wouter Torfs omdat het een gekende naam is. "Ze weten dat ze bij Torfs kwaliteit kunnen krijgen. Ze geven er dan ook de voorkeur aan om geen risico's te nemen en passen schoenen die ze kennen bij Torfs", zegt hij aan Made in Antwerpen.

 

Wouter Torfs nam in 1995 de leiding over bij het familiebedrijf en bouwde de keten sindsdien uit van 26 vestigingen naar een totaal van 75 winkels. De omzet was toen ongeveer tien miljoen euro en is momenteel dus meer dan vertienvoudigd.

 

Meer grote maten

Torfs heeft ook bekend gemaakt dat het zijn assortiment grote maten zal uitbreiden. Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde schoenmaat sinds de jaren 1970 met twee maten is gestegen en daar speelt de schoenenketen voortaan dus op in. Bij mannen is er nu een ruimer assortiment tot maat 50, bij vrouwen gaat het tot maat 43.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.