Schoenen Torfs op steeds grotere voet: winst stijgt bijna 50%

Schoenen Torfs op steeds grotere voet: winst stijgt bijna 50%

Schoenenketen Torfs heeft 2013 met een positief resultaat afgesloten: zowel de winst als de omzet van het bedrijf gingen omhoog. De laatste tien jaar vertienvoudigde de omzet van de keten.

Winst met helft gestegen

In 2013 haalde Torfs een omzet van 114 miljoen euro, een stijging van 6% ten opzichte van een jaar eerder. Nog indrukwekkender zijn weliswaar de winstcijfers van Torfs: het bedrijfsresultaat steeg met 55% naar 5,8 miljoen euro, terwijl de nettowinst met 47% de hoogte in ging naar 4,7 miljoen euro.

 

Torfs heeft naar eigen zeggen geen last van de crisis en dat komt volgens gelegeerd bestuurder Wouter Torfs omdat het een gekende naam is. "Ze weten dat ze bij Torfs kwaliteit kunnen krijgen. Ze geven er dan ook de voorkeur aan om geen risico's te nemen en passen schoenen die ze kennen bij Torfs", zegt hij aan Made in Antwerpen.

 

Wouter Torfs nam in 1995 de leiding over bij het familiebedrijf en bouwde de keten sindsdien uit van 26 vestigingen naar een totaal van 75 winkels. De omzet was toen ongeveer tien miljoen euro en is momenteel dus meer dan vertienvoudigd.

 

Meer grote maten

Torfs heeft ook bekend gemaakt dat het zijn assortiment grote maten zal uitbreiden. Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde schoenmaat sinds de jaren 1970 met twee maten is gestegen en daar speelt de schoenenketen voortaan dus op in. Bij mannen is er nu een ruimer assortiment tot maat 50, bij vrouwen gaat het tot maat 43.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top