Scotch & Soda trekt naar India

Scotch & Soda trekt naar India

Scotch & Soda trekt naar India

De Nederlandse modeketen Scotch & Soda gaat filialen openen in India. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met Reliance Brands, dat de uitbreiding van het merk in het land in goede banen moet leiden.

Winkels voor eind 2017

Reliance Brands zal nog voor het einde van 2017 winkels van Scotch & Soda openen in India. Daarnaast zal het ook een webshop openen en komen de collecties in grote warenhuizen te liggen.  “Reliance herkende de stijl en creativiteit van ons doorbrekende merk. We kijken ernaar uit ons unieke merk te vergroten in samenwerking met de expertise van Reliance in deze modemarkt en in deze heel belangrijke regio”, zegt CEO Dirk Jan Stoppelenburg over de nieuwe samenwerking.

 

Tot nu toe was de kleding van Scotch & Soda in India enkel online te vinden via enkele grote marktplaatsen. Het werkte daarvoor samen met Myntra, maar die exclusieve band wordt nu gebroken.

 

Reliance Brands heeft al heel wat ervaring met het uitbaten van winkels in naam van grote internationale merken. Zo werkt het ook samen met Steve Madden, Diesel en Kenneth Cole. Scotch & Soda heeft momenteel wereldwijd al 160 winkels en wordt daarnaast verkocht op meer dan 8.000 andere locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.