Selfridges wil gender-neutrale winkelervaring

Selfridges wil gender-neutrale winkelervaring

Selfridges start op 12 maart met het Agender Project, waarbij het klanten wil laten kennismaken met een winkelervaring die voorbije de normale stereotypes van man en vrouw gaat. Zo gaat het ook unisekskledij verkopen.

Culturele shift

Het project zal te vinden zijn op de eerste twee verdiepingen van de vestiging van Selfridges op Oxford Street in Londen, maar er komen ook showcases in Manchester en Birmingham en zelfs op de website komt er aandacht voor het project.


Selfridges gaat een aantal unisekscollecties verkopen van bekende ontwerpers, zoals van Comme des Garçons en Ann Demeulemeester. Ook de mannequins in de winkel zullen vervangen worden door genderneutrale poppen.


Selfridges zegt dat het zo wil inspelen op een culturele shift die momenteel zichtbaar is. Steeds meer grote modemerken overschrijden immers reeds de grens tussen wat mannelijk of vrouwelijk is. Het Agender Project loopt van 12 maart tot het einde van april.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top