Selfridges wil gender-neutrale winkelervaring

Selfridges wil gender-neutrale winkelervaring

Selfridges start op 12 maart met het Agender Project, waarbij het klanten wil laten kennismaken met een winkelervaring die voorbije de normale stereotypes van man en vrouw gaat. Zo gaat het ook unisekskledij verkopen.

Culturele shift

Het project zal te vinden zijn op de eerste twee verdiepingen van de vestiging van Selfridges op Oxford Street in Londen, maar er komen ook showcases in Manchester en Birmingham en zelfs op de website komt er aandacht voor het project.


Selfridges gaat een aantal unisekscollecties verkopen van bekende ontwerpers, zoals van Comme des Garçons en Ann Demeulemeester. Ook de mannequins in de winkel zullen vervangen worden door genderneutrale poppen.


Selfridges zegt dat het zo wil inspelen op een culturele shift die momenteel zichtbaar is. Steeds meer grote modemerken overschrijden immers reeds de grens tussen wat mannelijk of vrouwelijk is. Het Agender Project loopt van 12 maart tot het einde van april.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top