Selfridges wil gender-neutrale winkelervaring

Selfridges wil gender-neutrale winkelervaring

Selfridges start op 12 maart met het Agender Project, waarbij het klanten wil laten kennismaken met een winkelervaring die voorbije de normale stereotypes van man en vrouw gaat. Zo gaat het ook unisekskledij verkopen.

Culturele shift

Het project zal te vinden zijn op de eerste twee verdiepingen van de vestiging van Selfridges op Oxford Street in Londen, maar er komen ook showcases in Manchester en Birmingham en zelfs op de website komt er aandacht voor het project.


Selfridges gaat een aantal unisekscollecties verkopen van bekende ontwerpers, zoals van Comme des Garçons en Ann Demeulemeester. Ook de mannequins in de winkel zullen vervangen worden door genderneutrale poppen.


Selfridges zegt dat het zo wil inspelen op een culturele shift die momenteel zichtbaar is. Steeds meer grote modemerken overschrijden immers reeds de grens tussen wat mannelijk of vrouwelijk is. Het Agender Project loopt van 12 maart tot het einde van april.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top