Selfridges wil gender-neutrale winkelervaring

Selfridges wil gender-neutrale winkelervaring

Selfridges start op 12 maart met het Agender Project, waarbij het klanten wil laten kennismaken met een winkelervaring die voorbije de normale stereotypes van man en vrouw gaat. Zo gaat het ook unisekskledij verkopen.

Culturele shift

Het project zal te vinden zijn op de eerste twee verdiepingen van de vestiging van Selfridges op Oxford Street in Londen, maar er komen ook showcases in Manchester en Birmingham en zelfs op de website komt er aandacht voor het project.


Selfridges gaat een aantal unisekscollecties verkopen van bekende ontwerpers, zoals van Comme des Garçons en Ann Demeulemeester. Ook de mannequins in de winkel zullen vervangen worden door genderneutrale poppen.


Selfridges zegt dat het zo wil inspelen op een culturele shift die momenteel zichtbaar is. Steeds meer grote modemerken overschrijden immers reeds de grens tussen wat mannelijk of vrouwelijk is. Het Agender Project loopt van 12 maart tot het einde van april.

Tags: