Sexy lingeriemerk Agent Provocateur in de etalage

Sexy lingeriemerk Agent Provocateur in de etalage

Lingeriemerk Agent Provocateur staat te koop. Volgens Sky News zou de huidige eigenaar, private equitybedrijf 3i, enkele zakenbanken hebben aangezocht om uit te kijken naar een koper. Agent Provocateur zou omgerekend zo'n 252 miljoen euro moeten opbrengen.

Fikse meerwaarde in het verschiet

Private equitybedirjf 3i - tevens eigenaar van discountketen Action en fitnessketen Basic-Fit - zou zakenbanken Goldman Sachs en Rothschild hebben benaderd om te peilen naar mogelijke interesse voor het 'stoute' luxelingeriemerk. De investeringsfirma rekent op zo'n 200 miljoen pond, omgerekend 252 miljoen euro. Dat zou voor 3i, dat zich in 2007 inkocht voor 60 miljoen pond (ruim 75 miljoen euro), een fikse meerwaarde betekenen.

 

Agent Provocateur werd in 1994 in SoHo opgericht door Joseph Corré, zoon van modegoeroe Vivienne Westwood, en zijn toenmalige echtgenote Serena Rees. Die laatste stapte uit het bedrijf bij de intrede van 3i in 2007. Twee jaar later deed haar ex-man hetzelfde, al behield hij wel een minderheidsaandeel.

 

Helena Christensen, Kate Moss en Penelope Cruz

Het bedrijf zag zijn winst voor belastingen het voorbije boekjaar verdubbelen tot 3,7 miljoen pond, omgerekend 4,64 miljoen euro. Op vergelijkbare basis steeg de omzet zo'n 5%, maar dankzij een enorme expansie wereldwijd klokte de omzet 24,5% hoger af op 39 miljoen pond, net geen 49 miljoen euro.

 

De groep, die vorig jaar 11 nieuwe verkooppunten opende (onder meer in Milaan, Hongkong, Sydney en Montreal), runt nu 88 boetieks en heeft concrete plannen voor openingen in Chengdu, San Francisco, Los Angeles, Toronto en Calgary.

 

Agent Provocateur werd groot met sexy lingerie en dito campagnes, waarin onder meer topmodellen en -actrices als Helena Christensen, Kate Moss of nog Penelope Cruz hun beste beentje voorzetten. De Spaanse schone produceerde trouwens de nieuwste reclamevideo voor Agent Provocateur, die nu al omschreven wordt als 'de meest sexy commercial ooit' van het nochtans niet om een stunt verlegen lingeriemerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top