Sexy lingeriemerk Agent Provocateur in de etalage

Sexy lingeriemerk Agent Provocateur in de etalage

Lingeriemerk Agent Provocateur staat te koop. Volgens Sky News zou de huidige eigenaar, private equitybedrijf 3i, enkele zakenbanken hebben aangezocht om uit te kijken naar een koper. Agent Provocateur zou omgerekend zo'n 252 miljoen euro moeten opbrengen.

Fikse meerwaarde in het verschiet

Private equitybedirjf 3i - tevens eigenaar van discountketen Action en fitnessketen Basic-Fit - zou zakenbanken Goldman Sachs en Rothschild hebben benaderd om te peilen naar mogelijke interesse voor het 'stoute' luxelingeriemerk. De investeringsfirma rekent op zo'n 200 miljoen pond, omgerekend 252 miljoen euro. Dat zou voor 3i, dat zich in 2007 inkocht voor 60 miljoen pond (ruim 75 miljoen euro), een fikse meerwaarde betekenen.

 

Agent Provocateur werd in 1994 in SoHo opgericht door Joseph Corré, zoon van modegoeroe Vivienne Westwood, en zijn toenmalige echtgenote Serena Rees. Die laatste stapte uit het bedrijf bij de intrede van 3i in 2007. Twee jaar later deed haar ex-man hetzelfde, al behield hij wel een minderheidsaandeel.

 

Helena Christensen, Kate Moss en Penelope Cruz

Het bedrijf zag zijn winst voor belastingen het voorbije boekjaar verdubbelen tot 3,7 miljoen pond, omgerekend 4,64 miljoen euro. Op vergelijkbare basis steeg de omzet zo'n 5%, maar dankzij een enorme expansie wereldwijd klokte de omzet 24,5% hoger af op 39 miljoen pond, net geen 49 miljoen euro.

 

De groep, die vorig jaar 11 nieuwe verkooppunten opende (onder meer in Milaan, Hongkong, Sydney en Montreal), runt nu 88 boetieks en heeft concrete plannen voor openingen in Chengdu, San Francisco, Los Angeles, Toronto en Calgary.

 

Agent Provocateur werd groot met sexy lingerie en dito campagnes, waarin onder meer topmodellen en -actrices als Helena Christensen, Kate Moss of nog Penelope Cruz hun beste beentje voorzetten. De Spaanse schone produceerde trouwens de nieuwste reclamevideo voor Agent Provocateur, die nu al omschreven wordt als 'de meest sexy commercial ooit' van het nochtans niet om een stunt verlegen lingeriemerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top