Sexy lingeriemerk Agent Provocateur in de etalage

Sexy lingeriemerk Agent Provocateur in de etalage

Lingeriemerk Agent Provocateur staat te koop. Volgens Sky News zou de huidige eigenaar, private equitybedrijf 3i, enkele zakenbanken hebben aangezocht om uit te kijken naar een koper. Agent Provocateur zou omgerekend zo'n 252 miljoen euro moeten opbrengen.

Fikse meerwaarde in het verschiet

Private equitybedirjf 3i - tevens eigenaar van discountketen Action en fitnessketen Basic-Fit - zou zakenbanken Goldman Sachs en Rothschild hebben benaderd om te peilen naar mogelijke interesse voor het 'stoute' luxelingeriemerk. De investeringsfirma rekent op zo'n 200 miljoen pond, omgerekend 252 miljoen euro. Dat zou voor 3i, dat zich in 2007 inkocht voor 60 miljoen pond (ruim 75 miljoen euro), een fikse meerwaarde betekenen.

 

Agent Provocateur werd in 1994 in SoHo opgericht door Joseph Corré, zoon van modegoeroe Vivienne Westwood, en zijn toenmalige echtgenote Serena Rees. Die laatste stapte uit het bedrijf bij de intrede van 3i in 2007. Twee jaar later deed haar ex-man hetzelfde, al behield hij wel een minderheidsaandeel.

 

Helena Christensen, Kate Moss en Penelope Cruz

Het bedrijf zag zijn winst voor belastingen het voorbije boekjaar verdubbelen tot 3,7 miljoen pond, omgerekend 4,64 miljoen euro. Op vergelijkbare basis steeg de omzet zo'n 5%, maar dankzij een enorme expansie wereldwijd klokte de omzet 24,5% hoger af op 39 miljoen pond, net geen 49 miljoen euro.

 

De groep, die vorig jaar 11 nieuwe verkooppunten opende (onder meer in Milaan, Hongkong, Sydney en Montreal), runt nu 88 boetieks en heeft concrete plannen voor openingen in Chengdu, San Francisco, Los Angeles, Toronto en Calgary.

 

Agent Provocateur werd groot met sexy lingerie en dito campagnes, waarin onder meer topmodellen en -actrices als Helena Christensen, Kate Moss of nog Penelope Cruz hun beste beentje voorzetten. De Spaanse schone produceerde trouwens de nieuwste reclamevideo voor Agent Provocateur, die nu al omschreven wordt als 'de meest sexy commercial ooit' van het nochtans niet om een stunt verlegen lingeriemerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top