Sexy lingeriemerk Agent Provocateur in de etalage

Sexy lingeriemerk Agent Provocateur in de etalage

Lingeriemerk Agent Provocateur staat te koop. Volgens Sky News zou de huidige eigenaar, private equitybedrijf 3i, enkele zakenbanken hebben aangezocht om uit te kijken naar een koper. Agent Provocateur zou omgerekend zo'n 252 miljoen euro moeten opbrengen.

Fikse meerwaarde in het verschiet

Private equitybedirjf 3i - tevens eigenaar van discountketen Action en fitnessketen Basic-Fit - zou zakenbanken Goldman Sachs en Rothschild hebben benaderd om te peilen naar mogelijke interesse voor het 'stoute' luxelingeriemerk. De investeringsfirma rekent op zo'n 200 miljoen pond, omgerekend 252 miljoen euro. Dat zou voor 3i, dat zich in 2007 inkocht voor 60 miljoen pond (ruim 75 miljoen euro), een fikse meerwaarde betekenen.

 

Agent Provocateur werd in 1994 in SoHo opgericht door Joseph Corré, zoon van modegoeroe Vivienne Westwood, en zijn toenmalige echtgenote Serena Rees. Die laatste stapte uit het bedrijf bij de intrede van 3i in 2007. Twee jaar later deed haar ex-man hetzelfde, al behield hij wel een minderheidsaandeel.

 

Helena Christensen, Kate Moss en Penelope Cruz

Het bedrijf zag zijn winst voor belastingen het voorbije boekjaar verdubbelen tot 3,7 miljoen pond, omgerekend 4,64 miljoen euro. Op vergelijkbare basis steeg de omzet zo'n 5%, maar dankzij een enorme expansie wereldwijd klokte de omzet 24,5% hoger af op 39 miljoen pond, net geen 49 miljoen euro.

 

De groep, die vorig jaar 11 nieuwe verkooppunten opende (onder meer in Milaan, Hongkong, Sydney en Montreal), runt nu 88 boetieks en heeft concrete plannen voor openingen in Chengdu, San Francisco, Los Angeles, Toronto en Calgary.

 

Agent Provocateur werd groot met sexy lingerie en dito campagnes, waarin onder meer topmodellen en -actrices als Helena Christensen, Kate Moss of nog Penelope Cruz hun beste beentje voorzetten. De Spaanse schone produceerde trouwens de nieuwste reclamevideo voor Agent Provocateur, die nu al omschreven wordt als 'de meest sexy commercial ooit' van het nochtans niet om een stunt verlegen lingeriemerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top