s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard

s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard

Kledingketen s.Oliver heeft een omzet bereikt van meer dan 1 miljard euro in het boekjaar 2010. Het Duitse bedrijf met winkels in 21 verschillende landen boekte vorig jaar een omzet van 1,07 miljard euro, goed voor een stijging van net geen 20%. Vooral de eigen retail droeg bij tot die sterke groei.


Eigen retail en groothandel bijna 50/50

s.Oliver deed het dankzij herstructureringen en gerichte investeringen reeds goed in 2009. Toen steeg de omzet al met 9,45%, maar in 2010 nam de keten dus een nog hogere vlucht. Het voorbije boekjaar realiseerde de moderetailer 50,3% van zijn omzet via groothandelkanalen. Ook franchising wint aan belang voor het enseigne; de omzet daarvan groeide met 8,4% naar 85,4 miljoen euro. De buitenlandse markt heeft tegenwoordig een aandeel van bijna 26,7% voor het bedrijf.


Reeds 41,4% van de totale omzet behaalde s.Oliver uit eigen retail, een toename van ruim 35% ten aanzien van 2009. Dat had de keten onder meer te danken aan de opening van 30 nieuwe eigen winkels en 49 partnerwinkels, waaronder een conceptstore volgens het innovatieve Vintage-format. s.Oliver hecht met name veel belang aan winkelbeleving en winkelinrichting.


Dubbelcijferige groei in 2011

Katrien Maes, country manager voor de Benelux, gaf onlangs in een interview met RetailDetail nog aan dat s.Oliver ook voor 2011 volop expansiehonger heeft. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar werden reeds 36 nieuwe winkels geopend. De keten hoopt op dat elan verder te gaan met onder andere de uitbreiding van het nieuwe winkelconcept, een Belgische webshop, specifieke accessoirewinkels en verschillende s.Oliver Selection-winkels.


Volgens CFO Thomas Steinhart zal s.Oliver ook dit jaar een omzetstijging in dubbele cijfers kennen dankzij zijn partnerships en een uitgebreide sourcing- en expansiestrategie.

 

 

Meer: s.Oliver heeft expansiehonger

 

Kledingketen s.Oliver heeft een omzet bereikt van meer dan 1 miljard euro in het boekjaar 2010. Het Duitse bedrijf met winkels in 21 verschillende landen boekte vorig jaar een omzet van 1,07 miljard euro, goed voor een stijging van net geen 20%. Vooral de eigen retail droeg bij tot die sterke groei.


Eigen retail en groothandel bijna 50/50

s.Oliver deed het dankzij herstructureringen en gerichte investeringen reeds goed in 2009. Toen steeg de omzet al met 9,45%, maar in 2010 nam de keten dus een nog hogere vlucht. Het voorbije boekjaar realiseerde de moderetailer 50,3% van zijn omzet via groothandelkanalen. Ook franchising wint aan belang voor het enseigne; de omzet daarvan groeide met 8,4% naar 85,4 miljoen euro. De buitenlandse markt heeft tegenwoordig een aandeel van bijna 26,7% voor het bedrijf.


Reeds 41,4% van de totale omzet behaalde s.Oliver uit eigen retail, een toename van ruim 35% ten aanzien van 2009. Dat had de keten onder meer te danken aan de opening van 30 nieuwe eigen winkels en 49 partnerwinkels, waaronder een conceptstore volgens het innovatieve Vintage-format. s.Oliver hecht met name veel belang aan winkelbeleving en winkelinrichting.


Dubbelcijferige groei in 2011

Katrien Maes, country manager voor de Benelux, gaf onlangs in een interview met RetailDetail nog aan dat s.Oliver ook voor 2011 volop expansiehonger heeft. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar werden reeds 36 nieuwe winkels geopend. De keten hoopt op dat elan verder te gaan met onder andere de uitbreiding van het nieuwe winkelconcept, een Belgische webshop, specifieke accessoirewinkels en verschillende s.Oliver Selection-winkels.


Volgens CFO Thomas Steinhart zal s.Oliver ook dit jaar een omzetstijging in dubbele cijfers kennen dankzij zijn partnerships en een uitgebreide sourcing- en expansiestrategie.

 

 

Meer: s.Oliver heeft expansiehonger

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M groeit opnieuw met 5%

29/06/2017

In het tweede kwartaal is de omzet van de Zweedse modegroep H&M voor wisselkoersen met 5% gegroeid naar 51,4 miljard Zweedse kroon (5,3 miljard euro). Ook de nettowinst maakte een mooie sprong voorwaarts.

Na mooi voorjaar verwachten boetieks prima solden

29/06/2017

Nu zaterdag starten de solden, en voor het eerst sinds lang starten die onder een gunstig gesternte. Dat moet blijken uit enquêtes van Mode Unie (Unizo) en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen bij modewinkels.

Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

28/06/2017

Het Duitse Zalando en het Deense Bestseller hebben samen de joint venture FashionTrade.com opgericht. Zo willen ze samen de ketens van Bestseller gaan bevoorraden.

Mogelijk fraude bij faillissement Charles Vögele

27/06/2017

De curatoren die het faillissement van de Nederlandse tak van modeketen Charles Vögele afhandelen, zeggen mogelijk op een vorm van faillissementsfraude te zijn gestoten. Geld van heel wat Nederlandse filialen werd immers overgeheveld naar een Zwitserse holding.

Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Back to top