s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard | RetailDetail

s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard

s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard

Kledingketen s.Oliver heeft een omzet bereikt van meer dan 1 miljard euro in het boekjaar 2010. Het Duitse bedrijf met winkels in 21 verschillende landen boekte vorig jaar een omzet van 1,07 miljard euro, goed voor een stijging van net geen 20%. Vooral de eigen retail droeg bij tot die sterke groei.


Eigen retail en groothandel bijna 50/50

s.Oliver deed het dankzij herstructureringen en gerichte investeringen reeds goed in 2009. Toen steeg de omzet al met 9,45%, maar in 2010 nam de keten dus een nog hogere vlucht. Het voorbije boekjaar realiseerde de moderetailer 50,3% van zijn omzet via groothandelkanalen. Ook franchising wint aan belang voor het enseigne; de omzet daarvan groeide met 8,4% naar 85,4 miljoen euro. De buitenlandse markt heeft tegenwoordig een aandeel van bijna 26,7% voor het bedrijf.


Reeds 41,4% van de totale omzet behaalde s.Oliver uit eigen retail, een toename van ruim 35% ten aanzien van 2009. Dat had de keten onder meer te danken aan de opening van 30 nieuwe eigen winkels en 49 partnerwinkels, waaronder een conceptstore volgens het innovatieve Vintage-format. s.Oliver hecht met name veel belang aan winkelbeleving en winkelinrichting.


Dubbelcijferige groei in 2011

Katrien Maes, country manager voor de Benelux, gaf onlangs in een interview met RetailDetail nog aan dat s.Oliver ook voor 2011 volop expansiehonger heeft. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar werden reeds 36 nieuwe winkels geopend. De keten hoopt op dat elan verder te gaan met onder andere de uitbreiding van het nieuwe winkelconcept, een Belgische webshop, specifieke accessoirewinkels en verschillende s.Oliver Selection-winkels.


Volgens CFO Thomas Steinhart zal s.Oliver ook dit jaar een omzetstijging in dubbele cijfers kennen dankzij zijn partnerships en een uitgebreide sourcing- en expansiestrategie.

 

 

Meer: s.Oliver heeft expansiehonger

 

Kledingketen s.Oliver heeft een omzet bereikt van meer dan 1 miljard euro in het boekjaar 2010. Het Duitse bedrijf met winkels in 21 verschillende landen boekte vorig jaar een omzet van 1,07 miljard euro, goed voor een stijging van net geen 20%. Vooral de eigen retail droeg bij tot die sterke groei.


Eigen retail en groothandel bijna 50/50

s.Oliver deed het dankzij herstructureringen en gerichte investeringen reeds goed in 2009. Toen steeg de omzet al met 9,45%, maar in 2010 nam de keten dus een nog hogere vlucht. Het voorbije boekjaar realiseerde de moderetailer 50,3% van zijn omzet via groothandelkanalen. Ook franchising wint aan belang voor het enseigne; de omzet daarvan groeide met 8,4% naar 85,4 miljoen euro. De buitenlandse markt heeft tegenwoordig een aandeel van bijna 26,7% voor het bedrijf.


Reeds 41,4% van de totale omzet behaalde s.Oliver uit eigen retail, een toename van ruim 35% ten aanzien van 2009. Dat had de keten onder meer te danken aan de opening van 30 nieuwe eigen winkels en 49 partnerwinkels, waaronder een conceptstore volgens het innovatieve Vintage-format. s.Oliver hecht met name veel belang aan winkelbeleving en winkelinrichting.


Dubbelcijferige groei in 2011

Katrien Maes, country manager voor de Benelux, gaf onlangs in een interview met RetailDetail nog aan dat s.Oliver ook voor 2011 volop expansiehonger heeft. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar werden reeds 36 nieuwe winkels geopend. De keten hoopt op dat elan verder te gaan met onder andere de uitbreiding van het nieuwe winkelconcept, een Belgische webshop, specifieke accessoirewinkels en verschillende s.Oliver Selection-winkels.


Volgens CFO Thomas Steinhart zal s.Oliver ook dit jaar een omzetstijging in dubbele cijfers kennen dankzij zijn partnerships en een uitgebreide sourcing- en expansiestrategie.

 

 

Meer: s.Oliver heeft expansiehonger

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.