s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard

s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard

Kledingketen s.Oliver heeft een omzet bereikt van meer dan 1 miljard euro in het boekjaar 2010. Het Duitse bedrijf met winkels in 21 verschillende landen boekte vorig jaar een omzet van 1,07 miljard euro, goed voor een stijging van net geen 20%. Vooral de eigen retail droeg bij tot die sterke groei.


Eigen retail en groothandel bijna 50/50

s.Oliver deed het dankzij herstructureringen en gerichte investeringen reeds goed in 2009. Toen steeg de omzet al met 9,45%, maar in 2010 nam de keten dus een nog hogere vlucht. Het voorbije boekjaar realiseerde de moderetailer 50,3% van zijn omzet via groothandelkanalen. Ook franchising wint aan belang voor het enseigne; de omzet daarvan groeide met 8,4% naar 85,4 miljoen euro. De buitenlandse markt heeft tegenwoordig een aandeel van bijna 26,7% voor het bedrijf.


Reeds 41,4% van de totale omzet behaalde s.Oliver uit eigen retail, een toename van ruim 35% ten aanzien van 2009. Dat had de keten onder meer te danken aan de opening van 30 nieuwe eigen winkels en 49 partnerwinkels, waaronder een conceptstore volgens het innovatieve Vintage-format. s.Oliver hecht met name veel belang aan winkelbeleving en winkelinrichting.


Dubbelcijferige groei in 2011

Katrien Maes, country manager voor de Benelux, gaf onlangs in een interview met RetailDetail nog aan dat s.Oliver ook voor 2011 volop expansiehonger heeft. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar werden reeds 36 nieuwe winkels geopend. De keten hoopt op dat elan verder te gaan met onder andere de uitbreiding van het nieuwe winkelconcept, een Belgische webshop, specifieke accessoirewinkels en verschillende s.Oliver Selection-winkels.


Volgens CFO Thomas Steinhart zal s.Oliver ook dit jaar een omzetstijging in dubbele cijfers kennen dankzij zijn partnerships en een uitgebreide sourcing- en expansiestrategie.

 

 

Meer: s.Oliver heeft expansiehonger

 

Kledingketen s.Oliver heeft een omzet bereikt van meer dan 1 miljard euro in het boekjaar 2010. Het Duitse bedrijf met winkels in 21 verschillende landen boekte vorig jaar een omzet van 1,07 miljard euro, goed voor een stijging van net geen 20%. Vooral de eigen retail droeg bij tot die sterke groei.


Eigen retail en groothandel bijna 50/50

s.Oliver deed het dankzij herstructureringen en gerichte investeringen reeds goed in 2009. Toen steeg de omzet al met 9,45%, maar in 2010 nam de keten dus een nog hogere vlucht. Het voorbije boekjaar realiseerde de moderetailer 50,3% van zijn omzet via groothandelkanalen. Ook franchising wint aan belang voor het enseigne; de omzet daarvan groeide met 8,4% naar 85,4 miljoen euro. De buitenlandse markt heeft tegenwoordig een aandeel van bijna 26,7% voor het bedrijf.


Reeds 41,4% van de totale omzet behaalde s.Oliver uit eigen retail, een toename van ruim 35% ten aanzien van 2009. Dat had de keten onder meer te danken aan de opening van 30 nieuwe eigen winkels en 49 partnerwinkels, waaronder een conceptstore volgens het innovatieve Vintage-format. s.Oliver hecht met name veel belang aan winkelbeleving en winkelinrichting.


Dubbelcijferige groei in 2011

Katrien Maes, country manager voor de Benelux, gaf onlangs in een interview met RetailDetail nog aan dat s.Oliver ook voor 2011 volop expansiehonger heeft. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar werden reeds 36 nieuwe winkels geopend. De keten hoopt op dat elan verder te gaan met onder andere de uitbreiding van het nieuwe winkelconcept, een Belgische webshop, specifieke accessoirewinkels en verschillende s.Oliver Selection-winkels.


Volgens CFO Thomas Steinhart zal s.Oliver ook dit jaar een omzetstijging in dubbele cijfers kennen dankzij zijn partnerships en een uitgebreide sourcing- en expansiestrategie.

 

 

Meer: s.Oliver heeft expansiehonger

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top