s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard

s.Oliver overschrijdt kaap 1 miljard

Kledingketen s.Oliver heeft een omzet bereikt van meer dan 1 miljard euro in het boekjaar 2010. Het Duitse bedrijf met winkels in 21 verschillende landen boekte vorig jaar een omzet van 1,07 miljard euro, goed voor een stijging van net geen 20%. Vooral de eigen retail droeg bij tot die sterke groei.


Eigen retail en groothandel bijna 50/50

s.Oliver deed het dankzij herstructureringen en gerichte investeringen reeds goed in 2009. Toen steeg de omzet al met 9,45%, maar in 2010 nam de keten dus een nog hogere vlucht. Het voorbije boekjaar realiseerde de moderetailer 50,3% van zijn omzet via groothandelkanalen. Ook franchising wint aan belang voor het enseigne; de omzet daarvan groeide met 8,4% naar 85,4 miljoen euro. De buitenlandse markt heeft tegenwoordig een aandeel van bijna 26,7% voor het bedrijf.


Reeds 41,4% van de totale omzet behaalde s.Oliver uit eigen retail, een toename van ruim 35% ten aanzien van 2009. Dat had de keten onder meer te danken aan de opening van 30 nieuwe eigen winkels en 49 partnerwinkels, waaronder een conceptstore volgens het innovatieve Vintage-format. s.Oliver hecht met name veel belang aan winkelbeleving en winkelinrichting.


Dubbelcijferige groei in 2011

Katrien Maes, country manager voor de Benelux, gaf onlangs in een interview met RetailDetail nog aan dat s.Oliver ook voor 2011 volop expansiehonger heeft. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar werden reeds 36 nieuwe winkels geopend. De keten hoopt op dat elan verder te gaan met onder andere de uitbreiding van het nieuwe winkelconcept, een Belgische webshop, specifieke accessoirewinkels en verschillende s.Oliver Selection-winkels.


Volgens CFO Thomas Steinhart zal s.Oliver ook dit jaar een omzetstijging in dubbele cijfers kennen dankzij zijn partnerships en een uitgebreide sourcing- en expansiestrategie.

 

 

Meer: s.Oliver heeft expansiehonger

 

Kledingketen s.Oliver heeft een omzet bereikt van meer dan 1 miljard euro in het boekjaar 2010. Het Duitse bedrijf met winkels in 21 verschillende landen boekte vorig jaar een omzet van 1,07 miljard euro, goed voor een stijging van net geen 20%. Vooral de eigen retail droeg bij tot die sterke groei.


Eigen retail en groothandel bijna 50/50

s.Oliver deed het dankzij herstructureringen en gerichte investeringen reeds goed in 2009. Toen steeg de omzet al met 9,45%, maar in 2010 nam de keten dus een nog hogere vlucht. Het voorbije boekjaar realiseerde de moderetailer 50,3% van zijn omzet via groothandelkanalen. Ook franchising wint aan belang voor het enseigne; de omzet daarvan groeide met 8,4% naar 85,4 miljoen euro. De buitenlandse markt heeft tegenwoordig een aandeel van bijna 26,7% voor het bedrijf.


Reeds 41,4% van de totale omzet behaalde s.Oliver uit eigen retail, een toename van ruim 35% ten aanzien van 2009. Dat had de keten onder meer te danken aan de opening van 30 nieuwe eigen winkels en 49 partnerwinkels, waaronder een conceptstore volgens het innovatieve Vintage-format. s.Oliver hecht met name veel belang aan winkelbeleving en winkelinrichting.


Dubbelcijferige groei in 2011

Katrien Maes, country manager voor de Benelux, gaf onlangs in een interview met RetailDetail nog aan dat s.Oliver ook voor 2011 volop expansiehonger heeft. Tijdens de eerste drie maanden van het jaar werden reeds 36 nieuwe winkels geopend. De keten hoopt op dat elan verder te gaan met onder andere de uitbreiding van het nieuwe winkelconcept, een Belgische webshop, specifieke accessoirewinkels en verschillende s.Oliver Selection-winkels.


Volgens CFO Thomas Steinhart zal s.Oliver ook dit jaar een omzetstijging in dubbele cijfers kennen dankzij zijn partnerships en een uitgebreide sourcing- en expansiestrategie.

 

 

Meer: s.Oliver heeft expansiehonger

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top