s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien

s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien

s.Oliver realiseerde in zijn vorige boekjaar een omzet van 1,6 miljard euro. Dat is 5,3% beter dan het jaar voordien, met dank aan de opening van 31 nieuwe eigen winkels. De retailtak is intussen al goed voor 40% van de omzet.

"Bewogen maar succesvol jaar"

"2013 was een bewogen maar tegelijk ook een zeer succesvol jaar voor s.Oliver. We waren niet alleen in staat om net als in de voorbije jaren de nettoverkoop opnieuw te laten toenemen, ook de totale omzet ging vooruit en we zijn dan ook tevreden met onze jaarresultaten", aldus CFO Thomas Steinhart.

 

Het merk opende het afgelopen jaar 31 nieuwe winkels in Oostenrijk, Kroatië, India, Tsjechië, Slovakije, Slovenië en Zwitserland. De eigen winkels genereren intussen al 40% van de groepsomzet, de groothandelsactiviteiten 60%. Zowel in Duitsland, met 1,01 miljard euro omzet nog altijd veruit de belangrijkste afzetmarkt, als daarbuiten (export: 261 miljoen euro) ging de verkoop de hoogte in.

 

s.Oliver gaat multichannel

Ondertussen is de modegroep ook volop bezig met de uitrol van zijn multichannelstrategie. "Dankzij ondersteunend klantenadvies via tablet-pc en dankzij onze Click & Collect-service werkt de onlinetak veel nauwer samen met de retail, waardoor we optimaal kunnen inspelen op de wensen van de klanten", zegt Thomas Kronefeld, managing director International Retail.

 

Kersvers topman Reiner Pichler, die sinds januari de plak zwaait in Rottendorf, is dan ook optimistisch over het lopende boekjaar: "We anticiperen nu al op een verdere sterke stijging van de verkoop. Investeringen in de aantrekkelijkheid van het merk alsook een verdere internationalisering en expansie van onze winkels - zowel in Duitsland als elders - zullen een duurzaam effect genereren." Voor de Duitse modegroep werken zo'n 7.000 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top