s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien | RetailDetail

s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien

s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien

s.Oliver realiseerde in zijn vorige boekjaar een omzet van 1,6 miljard euro. Dat is 5,3% beter dan het jaar voordien, met dank aan de opening van 31 nieuwe eigen winkels. De retailtak is intussen al goed voor 40% van de omzet.

"Bewogen maar succesvol jaar"

"2013 was een bewogen maar tegelijk ook een zeer succesvol jaar voor s.Oliver. We waren niet alleen in staat om net als in de voorbije jaren de nettoverkoop opnieuw te laten toenemen, ook de totale omzet ging vooruit en we zijn dan ook tevreden met onze jaarresultaten", aldus CFO Thomas Steinhart.

 

Het merk opende het afgelopen jaar 31 nieuwe winkels in Oostenrijk, Kroatië, India, Tsjechië, Slovakije, Slovenië en Zwitserland. De eigen winkels genereren intussen al 40% van de groepsomzet, de groothandelsactiviteiten 60%. Zowel in Duitsland, met 1,01 miljard euro omzet nog altijd veruit de belangrijkste afzetmarkt, als daarbuiten (export: 261 miljoen euro) ging de verkoop de hoogte in.

 

s.Oliver gaat multichannel

Ondertussen is de modegroep ook volop bezig met de uitrol van zijn multichannelstrategie. "Dankzij ondersteunend klantenadvies via tablet-pc en dankzij onze Click & Collect-service werkt de onlinetak veel nauwer samen met de retail, waardoor we optimaal kunnen inspelen op de wensen van de klanten", zegt Thomas Kronefeld, managing director International Retail.

 

Kersvers topman Reiner Pichler, die sinds januari de plak zwaait in Rottendorf, is dan ook optimistisch over het lopende boekjaar: "We anticiperen nu al op een verdere sterke stijging van de verkoop. Investeringen in de aantrekkelijkheid van het merk alsook een verdere internationalisering en expansie van onze winkels - zowel in Duitsland als elders - zullen een duurzaam effect genereren." Voor de Duitse modegroep werken zo'n 7.000 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.