s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien

s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien

s.Oliver realiseerde in zijn vorige boekjaar een omzet van 1,6 miljard euro. Dat is 5,3% beter dan het jaar voordien, met dank aan de opening van 31 nieuwe eigen winkels. De retailtak is intussen al goed voor 40% van de omzet.

"Bewogen maar succesvol jaar"

"2013 was een bewogen maar tegelijk ook een zeer succesvol jaar voor s.Oliver. We waren niet alleen in staat om net als in de voorbije jaren de nettoverkoop opnieuw te laten toenemen, ook de totale omzet ging vooruit en we zijn dan ook tevreden met onze jaarresultaten", aldus CFO Thomas Steinhart.

 

Het merk opende het afgelopen jaar 31 nieuwe winkels in Oostenrijk, Kroatië, India, Tsjechië, Slovakije, Slovenië en Zwitserland. De eigen winkels genereren intussen al 40% van de groepsomzet, de groothandelsactiviteiten 60%. Zowel in Duitsland, met 1,01 miljard euro omzet nog altijd veruit de belangrijkste afzetmarkt, als daarbuiten (export: 261 miljoen euro) ging de verkoop de hoogte in.

 

s.Oliver gaat multichannel

Ondertussen is de modegroep ook volop bezig met de uitrol van zijn multichannelstrategie. "Dankzij ondersteunend klantenadvies via tablet-pc en dankzij onze Click & Collect-service werkt de onlinetak veel nauwer samen met de retail, waardoor we optimaal kunnen inspelen op de wensen van de klanten", zegt Thomas Kronefeld, managing director International Retail.

 

Kersvers topman Reiner Pichler, die sinds januari de plak zwaait in Rottendorf, is dan ook optimistisch over het lopende boekjaar: "We anticiperen nu al op een verdere sterke stijging van de verkoop. Investeringen in de aantrekkelijkheid van het merk alsook een verdere internationalisering en expansie van onze winkels - zowel in Duitsland als elders - zullen een duurzaam effect genereren." Voor de Duitse modegroep werken zo'n 7.000 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top