s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien

s.Oliver ziet jaaromzet met 5,3% groeien

s.Oliver realiseerde in zijn vorige boekjaar een omzet van 1,6 miljard euro. Dat is 5,3% beter dan het jaar voordien, met dank aan de opening van 31 nieuwe eigen winkels. De retailtak is intussen al goed voor 40% van de omzet.

"Bewogen maar succesvol jaar"

"2013 was een bewogen maar tegelijk ook een zeer succesvol jaar voor s.Oliver. We waren niet alleen in staat om net als in de voorbije jaren de nettoverkoop opnieuw te laten toenemen, ook de totale omzet ging vooruit en we zijn dan ook tevreden met onze jaarresultaten", aldus CFO Thomas Steinhart.

 

Het merk opende het afgelopen jaar 31 nieuwe winkels in Oostenrijk, Kroatië, India, Tsjechië, Slovakije, Slovenië en Zwitserland. De eigen winkels genereren intussen al 40% van de groepsomzet, de groothandelsactiviteiten 60%. Zowel in Duitsland, met 1,01 miljard euro omzet nog altijd veruit de belangrijkste afzetmarkt, als daarbuiten (export: 261 miljoen euro) ging de verkoop de hoogte in.

 

s.Oliver gaat multichannel

Ondertussen is de modegroep ook volop bezig met de uitrol van zijn multichannelstrategie. "Dankzij ondersteunend klantenadvies via tablet-pc en dankzij onze Click & Collect-service werkt de onlinetak veel nauwer samen met de retail, waardoor we optimaal kunnen inspelen op de wensen van de klanten", zegt Thomas Kronefeld, managing director International Retail.

 

Kersvers topman Reiner Pichler, die sinds januari de plak zwaait in Rottendorf, is dan ook optimistisch over het lopende boekjaar: "We anticiperen nu al op een verdere sterke stijging van de verkoop. Investeringen in de aantrekkelijkheid van het merk alsook een verdere internationalisering en expansie van onze winkels - zowel in Duitsland als elders - zullen een duurzaam effect genereren." Voor de Duitse modegroep werken zo'n 7.000 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top