Spiegels van eBay bij Rebecca Minkoff | RetailDetail

Spiegels van eBay bij Rebecca Minkoff

Spiegels van eBay bij Rebecca Minkoff

E-tailer eBay heeft interactieve spiegels geplaatst in het nieuwe filiaal van modeketen Rebecca Minkoff in San Francisco. Die geven in de paskamers van de winkel stijladvies aan de hand van de items die je binnenbrengt.

Ook offline aanwezig

Klanten kunnen ook doorheen de collecties scrollen op de spiegels. Als ze iets zien dat ze graag eens willen passen, dan moeten ze enkel hun telefoonnummer achterlaten. Zodra het item klaar ligt om te passen, zullen ze een bericht krijgen op hun telefoon.

 

De spiegels van eBay zijn een manier van de online retailer om ook meer offline aanwezig te zijn. Het is geen verrassing dat ze dat doen in samenwerking met Rebecca Minkoff, een merk dat zelf startte als een pure online speler. "Mensen willen nog altijd hun vijf zintuigen gebruiken, niet maar één zintuig zoals dat het geval is bij e-commerce", zegt Steve Yankovich, hoofd innovation & new ventures bij eBay. "Ik denk dus dat fysieke retail, een showroom, nooit zal verdwijnen."

 

De winkels van Rebecca Minkoff zullen nog meer technische snufjes hebben: zo zullen klanten 'herkend' worden als ze de app van Rebecca Minkoff gebruiken en via camera's worden de klanten gevolgd, zodat de invulling van de winkel aangepast kan worden, indien nodig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.