Spiegels van eBay bij Rebecca Minkoff

Spiegels van eBay bij Rebecca Minkoff

E-tailer eBay heeft interactieve spiegels geplaatst in het nieuwe filiaal van modeketen Rebecca Minkoff in San Francisco. Die geven in de paskamers van de winkel stijladvies aan de hand van de items die je binnenbrengt.

Ook offline aanwezig

Klanten kunnen ook doorheen de collecties scrollen op de spiegels. Als ze iets zien dat ze graag eens willen passen, dan moeten ze enkel hun telefoonnummer achterlaten. Zodra het item klaar ligt om te passen, zullen ze een bericht krijgen op hun telefoon.

 

De spiegels van eBay zijn een manier van de online retailer om ook meer offline aanwezig te zijn. Het is geen verrassing dat ze dat doen in samenwerking met Rebecca Minkoff, een merk dat zelf startte als een pure online speler. "Mensen willen nog altijd hun vijf zintuigen gebruiken, niet maar één zintuig zoals dat het geval is bij e-commerce", zegt Steve Yankovich, hoofd innovation & new ventures bij eBay. "Ik denk dus dat fysieke retail, een showroom, nooit zal verdwijnen."

 

De winkels van Rebecca Minkoff zullen nog meer technische snufjes hebben: zo zullen klanten 'herkend' worden als ze de app van Rebecca Minkoff gebruiken en via camera's worden de klanten gevolgd, zodat de invulling van de winkel aangepast kan worden, indien nodig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper bedenkt nieuw soort modeplatform

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat er voor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top