Spiegels van eBay bij Rebecca Minkoff | RetailDetail

Spiegels van eBay bij Rebecca Minkoff

Spiegels van eBay bij Rebecca Minkoff

E-tailer eBay heeft interactieve spiegels geplaatst in het nieuwe filiaal van modeketen Rebecca Minkoff in San Francisco. Die geven in de paskamers van de winkel stijladvies aan de hand van de items die je binnenbrengt.

Ook offline aanwezig

Klanten kunnen ook doorheen de collecties scrollen op de spiegels. Als ze iets zien dat ze graag eens willen passen, dan moeten ze enkel hun telefoonnummer achterlaten. Zodra het item klaar ligt om te passen, zullen ze een bericht krijgen op hun telefoon.

 

De spiegels van eBay zijn een manier van de online retailer om ook meer offline aanwezig te zijn. Het is geen verrassing dat ze dat doen in samenwerking met Rebecca Minkoff, een merk dat zelf startte als een pure online speler. "Mensen willen nog altijd hun vijf zintuigen gebruiken, niet maar één zintuig zoals dat het geval is bij e-commerce", zegt Steve Yankovich, hoofd innovation & new ventures bij eBay. "Ik denk dus dat fysieke retail, een showroom, nooit zal verdwijnen."

 

De winkels van Rebecca Minkoff zullen nog meer technische snufjes hebben: zo zullen klanten 'herkend' worden als ze de app van Rebecca Minkoff gebruiken en via camera's worden de klanten gevolgd, zodat de invulling van de winkel aangepast kan worden, indien nodig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.