Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los

Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los

Het Japanse sportmerk Asics haalt zijn Tiger-lijn vanonder het stof en wil onder die noemer een dertigtal producten op de markt brengen.

Asics combineert sport met fashion

Asics deelde zijn aanbod de voorbije jaren in tussen enerzijds Asics SportStyle en anderzijds Onitsuka Tiger. Bij het eerste was de functionaliteit van de schoen het belangrijkste, en de lijn richtte zich dan ook via sportwinkels op de (top)sporter. Het tweede merk richtte zich daarentegen meer op de modebewuste sporter, die een mooie en comfortabele sportschoen verkiest.

 

Met Asics Tiger wil het bedrijf nu een tussensoort creëren. Het grijpt daarvoor terug naar de oude benaming van legendarische sportschoenen, die in de jaren 1990 in onbruik raakte. Daarbij wil Asics de Gel-Lyte III sneaker herlanceren, een loopschoen met een dikke zool, die nieuwe kleuren en materialen krijgt. Later dit jaar zullen ook kleding en accessoires onder deze vlag worden uitgebracht.

 

Asics realiseerde in zijn boekjaar 2014, dat op 31 maart 2014 afsloot, een omzet van 329,5 miljard yen of omgerekend tegen de huidige wisselkoers zo’n 2,5 miljard euro. Dat was 26,6% meer dan het jaar voordien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top