Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los

Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los

Het Japanse sportmerk Asics haalt zijn Tiger-lijn vanonder het stof en wil onder die noemer een dertigtal producten op de markt brengen.

Asics combineert sport met fashion

Asics deelde zijn aanbod de voorbije jaren in tussen enerzijds Asics SportStyle en anderzijds Onitsuka Tiger. Bij het eerste was de functionaliteit van de schoen het belangrijkste, en de lijn richtte zich dan ook via sportwinkels op de (top)sporter. Het tweede merk richtte zich daarentegen meer op de modebewuste sporter, die een mooie en comfortabele sportschoen verkiest.

 

Met Asics Tiger wil het bedrijf nu een tussensoort creëren. Het grijpt daarvoor terug naar de oude benaming van legendarische sportschoenen, die in de jaren 1990 in onbruik raakte. Daarbij wil Asics de Gel-Lyte III sneaker herlanceren, een loopschoen met een dikke zool, die nieuwe kleuren en materialen krijgt. Later dit jaar zullen ook kleding en accessoires onder deze vlag worden uitgebracht.

 

Asics realiseerde in zijn boekjaar 2014, dat op 31 maart 2014 afsloot, een omzet van 329,5 miljard yen of omgerekend tegen de huidige wisselkoers zo’n 2,5 miljard euro. Dat was 26,6% meer dan het jaar voordien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top