Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept | RetailDetail

Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept

Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept

Sports Direct test het Noorweegse outdoormerk Helly Hansen en een hardloopconcept in zijn nieuwe flagshipstore in Londen, met als doel de concepten vervolgens verder uit te rollen in Europa.

Laboratorium voor Europese uitrol

Het nieuwe vlaggenschip is 5.574 vierkante meter groot en opende op 23 mei op Oxford Street. De website NME zegt dat de retailer zo'n 320 miljoen pond per jaar voor de locatie betaald. Sports Direct wil hier nieuwe merken uittesten en de mening van de klanten peilen, zegt een woordvoerder.

 

In de hardloopwinkel wordt ook een breed assortiment aan technische producten en gadgets aangeboden. Daarnaast kunnen klanten hardloopadviezen vragen. Volgens een woordvoerder loopt de winkel goed en zijn consumenten enthousiast.

 

Het filiaal, waar eerder entertainmentwinkel HMV zat, verkoopt verder het complete assortiment van Sport Direct, inclusief de merken Field en Trek, Soccer Scene en European Golf. Sport Direct heeft in Engeland meer dan 470 winkels en daarnaast vestigingen in tientallen Europese landen. In België heeft de retailer meer dan 50 filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.