Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept

Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept

Sports Direct test het Noorweegse outdoormerk Helly Hansen en een hardloopconcept in zijn nieuwe flagshipstore in Londen, met als doel de concepten vervolgens verder uit te rollen in Europa.

Laboratorium voor Europese uitrol

Het nieuwe vlaggenschip is 5.574 vierkante meter groot en opende op 23 mei op Oxford Street. De website NME zegt dat de retailer zo'n 320 miljoen pond per jaar voor de locatie betaald. Sports Direct wil hier nieuwe merken uittesten en de mening van de klanten peilen, zegt een woordvoerder.

 

In de hardloopwinkel wordt ook een breed assortiment aan technische producten en gadgets aangeboden. Daarnaast kunnen klanten hardloopadviezen vragen. Volgens een woordvoerder loopt de winkel goed en zijn consumenten enthousiast.

 

Het filiaal, waar eerder entertainmentwinkel HMV zat, verkoopt verder het complete assortiment van Sport Direct, inclusief de merken Field en Trek, Soccer Scene en European Golf. Sport Direct heeft in Engeland meer dan 470 winkels en daarnaast vestigingen in tientallen Europese landen. In België heeft de retailer meer dan 50 filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top