Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept

Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept

Sports Direct test het Noorweegse outdoormerk Helly Hansen en een hardloopconcept in zijn nieuwe flagshipstore in Londen, met als doel de concepten vervolgens verder uit te rollen in Europa.

Laboratorium voor Europese uitrol

Het nieuwe vlaggenschip is 5.574 vierkante meter groot en opende op 23 mei op Oxford Street. De website NME zegt dat de retailer zo'n 320 miljoen pond per jaar voor de locatie betaald. Sports Direct wil hier nieuwe merken uittesten en de mening van de klanten peilen, zegt een woordvoerder.

 

In de hardloopwinkel wordt ook een breed assortiment aan technische producten en gadgets aangeboden. Daarnaast kunnen klanten hardloopadviezen vragen. Volgens een woordvoerder loopt de winkel goed en zijn consumenten enthousiast.

 

Het filiaal, waar eerder entertainmentwinkel HMV zat, verkoopt verder het complete assortiment van Sport Direct, inclusief de merken Field en Trek, Soccer Scene en European Golf. Sport Direct heeft in Engeland meer dan 470 winkels en daarnaast vestigingen in tientallen Europese landen. In België heeft de retailer meer dan 50 filialen.

Tags: