Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept | RetailDetail

Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept

Sports Direct test Helly Hansen en nieuw hardloopconcept

Sports Direct test het Noorweegse outdoormerk Helly Hansen en een hardloopconcept in zijn nieuwe flagshipstore in Londen, met als doel de concepten vervolgens verder uit te rollen in Europa.

Laboratorium voor Europese uitrol

Het nieuwe vlaggenschip is 5.574 vierkante meter groot en opende op 23 mei op Oxford Street. De website NME zegt dat de retailer zo'n 320 miljoen pond per jaar voor de locatie betaald. Sports Direct wil hier nieuwe merken uittesten en de mening van de klanten peilen, zegt een woordvoerder.

 

In de hardloopwinkel wordt ook een breed assortiment aan technische producten en gadgets aangeboden. Daarnaast kunnen klanten hardloopadviezen vragen. Volgens een woordvoerder loopt de winkel goed en zijn consumenten enthousiast.

 

Het filiaal, waar eerder entertainmentwinkel HMV zat, verkoopt verder het complete assortiment van Sport Direct, inclusief de merken Field en Trek, Soccer Scene en European Golf. Sport Direct heeft in Engeland meer dan 470 winkels en daarnaast vestigingen in tientallen Europese landen. In België heeft de retailer meer dan 50 filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top