Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas

Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas

Modeontwerpster Stella McCartney lanceert opnieuw een eigen sportlijn in samenwerking met Adidas. StellaSport zal vanaf 15 januari te verkrijgen zijn en een jonger doelpubliek hebben dan Adidas by Stella McCartney.

"Sport en technologie"

De lijn van kledij, schoenen en accessoires zal geprijsd worden tussen 20 en 100 dollar en verkocht worden op de website van Adidas en bij filialen van het Britse Topshop. De stukken zijn niet enkel bedoeld om te sporten, maar zouden door hun modieuze uitstraling ook gewoon op straat gedragen moeten kunnen worden.

 

"Het Stella meisje gaat ermee van de universiteit naar de clubs en er is een verband tussen sport en technologie, zonder enige stijl ervoor te moeten opgeven," zegt McCartney in een verklaring.

 

Stella McCartney heeft met Adidas by Stella McCartney al een zusterlijn lopen bij het Duitse sportmerk. Dat zal ook blijven bestaan, maar heeft vanwege zijn andere uitstraling en hogere prijzen een andere doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top