Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas | RetailDetail

Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas

Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas

Modeontwerpster Stella McCartney lanceert opnieuw een eigen sportlijn in samenwerking met Adidas. StellaSport zal vanaf 15 januari te verkrijgen zijn en een jonger doelpubliek hebben dan Adidas by Stella McCartney.

"Sport en technologie"

De lijn van kledij, schoenen en accessoires zal geprijsd worden tussen 20 en 100 dollar en verkocht worden op de website van Adidas en bij filialen van het Britse Topshop. De stukken zijn niet enkel bedoeld om te sporten, maar zouden door hun modieuze uitstraling ook gewoon op straat gedragen moeten kunnen worden.

 

"Het Stella meisje gaat ermee van de universiteit naar de clubs en er is een verband tussen sport en technologie, zonder enige stijl ervoor te moeten opgeven," zegt McCartney in een verklaring.

 

Stella McCartney heeft met Adidas by Stella McCartney al een zusterlijn lopen bij het Duitse sportmerk. Dat zal ook blijven bestaan, maar heeft vanwege zijn andere uitstraling en hogere prijzen een andere doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.