Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas

Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas

Modeontwerpster Stella McCartney lanceert opnieuw een eigen sportlijn in samenwerking met Adidas. StellaSport zal vanaf 15 januari te verkrijgen zijn en een jonger doelpubliek hebben dan Adidas by Stella McCartney.

"Sport en technologie"

De lijn van kledij, schoenen en accessoires zal geprijsd worden tussen 20 en 100 dollar en verkocht worden op de website van Adidas en bij filialen van het Britse Topshop. De stukken zijn niet enkel bedoeld om te sporten, maar zouden door hun modieuze uitstraling ook gewoon op straat gedragen moeten kunnen worden.

 

"Het Stella meisje gaat ermee van de universiteit naar de clubs en er is een verband tussen sport en technologie, zonder enige stijl ervoor te moeten opgeven," zegt McCartney in een verklaring.

 

Stella McCartney heeft met Adidas by Stella McCartney al een zusterlijn lopen bij het Duitse sportmerk. Dat zal ook blijven bestaan, maar heeft vanwege zijn andere uitstraling en hogere prijzen een andere doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top