Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas

Stella McCartney lanceert tweede sportlijn bij Adidas

Modeontwerpster Stella McCartney lanceert opnieuw een eigen sportlijn in samenwerking met Adidas. StellaSport zal vanaf 15 januari te verkrijgen zijn en een jonger doelpubliek hebben dan Adidas by Stella McCartney.

"Sport en technologie"

De lijn van kledij, schoenen en accessoires zal geprijsd worden tussen 20 en 100 dollar en verkocht worden op de website van Adidas en bij filialen van het Britse Topshop. De stukken zijn niet enkel bedoeld om te sporten, maar zouden door hun modieuze uitstraling ook gewoon op straat gedragen moeten kunnen worden.

 

"Het Stella meisje gaat ermee van de universiteit naar de clubs en er is een verband tussen sport en technologie, zonder enige stijl ervoor te moeten opgeven," zegt McCartney in een verklaring.

 

Stella McCartney heeft met Adidas by Stella McCartney al een zusterlijn lopen bij het Duitse sportmerk. Dat zal ook blijven bestaan, maar heeft vanwege zijn andere uitstraling en hogere prijzen een andere doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top