Sterk eerste kwartaal voor Burberry | RetailDetail

Sterk eerste kwartaal voor Burberry

Sterk eerste kwartaal voor Burberry

Het Britse modemerk Burberry heeft er een sterk eerste kwartaal opzitten: de onderliggende retailomzet ging met 8% de hoogte in en de vergelijkbare omzet ging met 6% omhoog.

Moeilijke markt in Hongkong

In de regio EMEA (Afrika, Europa, India en het Midden-Oosten) kende de groep een tweecijferige vergelijkbare groei in het eerste kwartaal, terwijl de groep op de Amerikaanse continenten een "hoge enkelcijferige omzetgroei" kende. Vooral in Frankrijk, Italië en Spanje presteerde Burberry goed.

 

De digitale verkoop deed het volgens Burberry zelfs nog een stuk beter, al geeft het bedrijf daarover geen cijfers vrij. De mobiele verkoop verdrievoudigde wel, dankzij investeringen die Burberry vorig jaar deed in het mobiele platform. Enkel in de regio Asia-Pacific was er een kleine terugval, vooral vanwege mindere resultaten in Hongkong.

 

In totaal haalde Burberry in het eerste kwartaal een retailomzet van 407 miljoen pond (580 miljoen euro). "We zijn tevreden met onze prestaties in het eerste kwartaal, met een retailomzet die onderliggend met 8 procent en vergelijkbaar met 6 procent groeide", aldus CEO Christopher Bailey.

 

Burberry verwacht voor het volledige jaar een winst te maken die 20 miljoen pond (28 miljoen euro) hoger ligt dan in het vorige jaar. Dat is een verdubbeling van de verwachtingen die Burberry uitsprak bij het vrijgeven van de voorlopige resultaten in mei.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.