Sterk eerste kwartaal voor Burberry

Sterk eerste kwartaal voor Burberry

Het Britse modemerk Burberry heeft er een sterk eerste kwartaal opzitten: de onderliggende retailomzet ging met 8% de hoogte in en de vergelijkbare omzet ging met 6% omhoog.

Moeilijke markt in Hongkong

In de regio EMEA (Afrika, Europa, India en het Midden-Oosten) kende de groep een tweecijferige vergelijkbare groei in het eerste kwartaal, terwijl de groep op de Amerikaanse continenten een "hoge enkelcijferige omzetgroei" kende. Vooral in Frankrijk, Italië en Spanje presteerde Burberry goed.

 

De digitale verkoop deed het volgens Burberry zelfs nog een stuk beter, al geeft het bedrijf daarover geen cijfers vrij. De mobiele verkoop verdrievoudigde wel, dankzij investeringen die Burberry vorig jaar deed in het mobiele platform. Enkel in de regio Asia-Pacific was er een kleine terugval, vooral vanwege mindere resultaten in Hongkong.

 

In totaal haalde Burberry in het eerste kwartaal een retailomzet van 407 miljoen pond (580 miljoen euro). "We zijn tevreden met onze prestaties in het eerste kwartaal, met een retailomzet die onderliggend met 8 procent en vergelijkbaar met 6 procent groeide", aldus CEO Christopher Bailey.

 

Burberry verwacht voor het volledige jaar een winst te maken die 20 miljoen pond (28 miljoen euro) hoger ligt dan in het vorige jaar. Dat is een verdubbeling van de verwachtingen die Burberry uitsprak bij het vrijgeven van de voorlopige resultaten in mei.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top