Sterk einde voor Supergroup in boekjaar 2014/2015

Sterk einde voor Supergroup in boekjaar 2014/2015

Supergroup, het moederbedrijf van modemerk Superdry, heeft in het voorbije boekjaar sterker gepresteerd dan werd verwacht door analisten. Vooral het laatste kwartaal droeg bij tot de sterke resultaten.

Expansie in VS

Supergroup behaalde in het voorbije boekjaar een omzet van 484,7 miljoen pond (657 miljoen euro), waarmee het beter doet dan de 479,1 miljoen pond (650 miljoen euro) die analisten hadden verwacht. Op vergelijkbare basis betekende dat een omzetstijging van 4,8% ten opzichte van een jaar eerder. Vooral de +18,4% (11,6% op vergelijkbare basis) van het laatste kwartaal droeg bij tot de sterke prestatie.

 

Supergroup heeft nog geen definitieve winstcijfers vrijgegeven, maar CEO Euan Sutherland gelooft dat de beoogde onderliggende winst tussen 60 miljoen pond en 65 miljoen pond (80-88 miljoen euro) gehaald zal worden. Het bedrijf heeft in maart ook de rechten op het merk in de Verenigde Staten teruggekocht en maakt stilaan werk van een expansie op die markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top