Sterk pond kost Burberry flink wat winst | RetailDetail

Sterk pond kost Burberry flink wat winst

Sterk pond kost Burberry flink wat winst

Een mindere verkoop in Hong Kong en een te sterk Brits pond hebben ervoor gezorgd dat Burberry zijn winstverwachtingen voor het komende boekjaar naar beneden heeft bijgesteld.

Eerste daling sinds 2009

Burberry verwacht nu dat het in de periode tot maart 2016 ongeveer 40 miljoen pond (55 miljoen euro) minder winst zal maken dan eerst voorspeld. Het voorbije financiële jaar daalde de winst voor belastingen met 1 procent naar 455,8 miljoen pond (640 miljoen euro), de eerste daling sinds 2009.

 

Grote boosdoener is de mindere verkoop in Hong Kong, waar de winkels van Burberry steeds minder volk trekken. Ook in Zuid- en Noord-Amerika vertraagt de groei, terwijl Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika het goed blijven doen.

 

Ook het sterke Britse pond zorgt voor minder goede resultaten net als vorig jaar trouwens: toen zorgden wisselkoersschommelingen ook al voor 38 miljoen pond (53 miljoen euro) minder winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top