Sterk pond kost Burberry flink wat winst

Sterk pond kost Burberry flink wat winst

Een mindere verkoop in Hong Kong en een te sterk Brits pond hebben ervoor gezorgd dat Burberry zijn winstverwachtingen voor het komende boekjaar naar beneden heeft bijgesteld.

Eerste daling sinds 2009

Burberry verwacht nu dat het in de periode tot maart 2016 ongeveer 40 miljoen pond (55 miljoen euro) minder winst zal maken dan eerst voorspeld. Het voorbije financiële jaar daalde de winst voor belastingen met 1 procent naar 455,8 miljoen pond (640 miljoen euro), de eerste daling sinds 2009.

 

Grote boosdoener is de mindere verkoop in Hong Kong, waar de winkels van Burberry steeds minder volk trekken. Ook in Zuid- en Noord-Amerika vertraagt de groei, terwijl Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika het goed blijven doen.

 

Ook het sterke Britse pond zorgt voor minder goede resultaten net als vorig jaar trouwens: toen zorgden wisselkoersschommelingen ook al voor 38 miljoen pond (53 miljoen euro) minder winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top