Sterk pond kost Burberry flink wat winst | RetailDetail

Sterk pond kost Burberry flink wat winst

Sterk pond kost Burberry flink wat winst

Een mindere verkoop in Hong Kong en een te sterk Brits pond hebben ervoor gezorgd dat Burberry zijn winstverwachtingen voor het komende boekjaar naar beneden heeft bijgesteld.

Eerste daling sinds 2009

Burberry verwacht nu dat het in de periode tot maart 2016 ongeveer 40 miljoen pond (55 miljoen euro) minder winst zal maken dan eerst voorspeld. Het voorbije financiële jaar daalde de winst voor belastingen met 1 procent naar 455,8 miljoen pond (640 miljoen euro), de eerste daling sinds 2009.

 

Grote boosdoener is de mindere verkoop in Hong Kong, waar de winkels van Burberry steeds minder volk trekken. Ook in Zuid- en Noord-Amerika vertraagt de groei, terwijl Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika het goed blijven doen.

 

Ook het sterke Britse pond zorgt voor minder goede resultaten net als vorig jaar trouwens: toen zorgden wisselkoersschommelingen ook al voor 38 miljoen pond (53 miljoen euro) minder winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.