Steve Madden realiseert 5,5% meer omzet

Steve Madden realiseert 5,5% meer omzet

De Amerikaanse schoenenketen Steve Madden heeft in het derde kwartaal van 2015 een omzet geboekt van 413,5 miljoen dollar (397,4 miljoen euro). Dat is 5,5% meer dan in dezelfde periode van 2014.

Eigen winkels doen het goed

Vooral de verkoop in de eigen winkels liep goed: de omzet nam er toe van 48,7 miljoen dollar (44,5 miljoen euro) naar 56,4 miljoen dollar (51,5 miljoen euro). Op basis van een vergelijkbaar aantal winkels bedroeg de stijging zelfs 11,2%, het derde kwartaal op rij overigens dat er een groei was met dubbele cijfers. Bovendien nam de brutomarge toe van 58,9% naar 60,4%, al was dat ook deels het gevolg van een afname van de promotionele inspanningen.

 

Maar ook in de groothandel stegen de verkopen. Daar trokken ze aan van 343,3 miljoen dollar (313,6 miljoen euro) naar 357 miljoen dollar (326 miljoen euro), waarbij de brutomarge van 31,3% naar 32,1% klom. De hogere verkoopcijfers vertaalden zich in een toename van de nettowinst met 9,3% tot 42,9 miljoen dollar (39,2 miljoen euro).

 

Tragere bestellingen private label

Voor het volledige jaar gaat Madden uit van een toename van het globale verkoopcijfer met 6% à 7%. Het baseert zich daarvoor op lager dan verwachte vooruitbestellingen van schoenen onder private label voor diverse ketens.

 

Madden telde eind september 165 eigen winkels. Het ging om 120 klassieke verkooppunten, 37 outlets, 4 internetverkooppunten en 4 joint-ventures in Zuid-Afrika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top