Steve Madden realiseert 5,5% meer omzet

Steve Madden realiseert 5,5% meer omzet

De Amerikaanse schoenenketen Steve Madden heeft in het derde kwartaal van 2015 een omzet geboekt van 413,5 miljoen dollar (397,4 miljoen euro). Dat is 5,5% meer dan in dezelfde periode van 2014.

Eigen winkels doen het goed

Vooral de verkoop in de eigen winkels liep goed: de omzet nam er toe van 48,7 miljoen dollar (44,5 miljoen euro) naar 56,4 miljoen dollar (51,5 miljoen euro). Op basis van een vergelijkbaar aantal winkels bedroeg de stijging zelfs 11,2%, het derde kwartaal op rij overigens dat er een groei was met dubbele cijfers. Bovendien nam de brutomarge toe van 58,9% naar 60,4%, al was dat ook deels het gevolg van een afname van de promotionele inspanningen.

 

Maar ook in de groothandel stegen de verkopen. Daar trokken ze aan van 343,3 miljoen dollar (313,6 miljoen euro) naar 357 miljoen dollar (326 miljoen euro), waarbij de brutomarge van 31,3% naar 32,1% klom. De hogere verkoopcijfers vertaalden zich in een toename van de nettowinst met 9,3% tot 42,9 miljoen dollar (39,2 miljoen euro).

 

Tragere bestellingen private label

Voor het volledige jaar gaat Madden uit van een toename van het globale verkoopcijfer met 6% à 7%. Het baseert zich daarvoor op lager dan verwachte vooruitbestellingen van schoenen onder private label voor diverse ketens.

 

Madden telde eind september 165 eigen winkels. Het ging om 120 klassieke verkooppunten, 37 outlets, 4 internetverkooppunten en 4 joint-ventures in Zuid-Afrika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top