Steve Madden realiseert 5,5% meer omzet | RetailDetail

Steve Madden realiseert 5,5% meer omzet

Steve Madden realiseert 5,5% meer omzet

De Amerikaanse schoenenketen Steve Madden heeft in het derde kwartaal van 2015 een omzet geboekt van 413,5 miljoen dollar (397,4 miljoen euro). Dat is 5,5% meer dan in dezelfde periode van 2014.

Eigen winkels doen het goed

Vooral de verkoop in de eigen winkels liep goed: de omzet nam er toe van 48,7 miljoen dollar (44,5 miljoen euro) naar 56,4 miljoen dollar (51,5 miljoen euro). Op basis van een vergelijkbaar aantal winkels bedroeg de stijging zelfs 11,2%, het derde kwartaal op rij overigens dat er een groei was met dubbele cijfers. Bovendien nam de brutomarge toe van 58,9% naar 60,4%, al was dat ook deels het gevolg van een afname van de promotionele inspanningen.

 

Maar ook in de groothandel stegen de verkopen. Daar trokken ze aan van 343,3 miljoen dollar (313,6 miljoen euro) naar 357 miljoen dollar (326 miljoen euro), waarbij de brutomarge van 31,3% naar 32,1% klom. De hogere verkoopcijfers vertaalden zich in een toename van de nettowinst met 9,3% tot 42,9 miljoen dollar (39,2 miljoen euro).

 

Tragere bestellingen private label

Voor het volledige jaar gaat Madden uit van een toename van het globale verkoopcijfer met 6% à 7%. Het baseert zich daarvoor op lager dan verwachte vooruitbestellingen van schoenen onder private label voor diverse ketens.

 

Madden telde eind september 165 eigen winkels. Het ging om 120 klassieke verkooppunten, 37 outlets, 4 internetverkooppunten en 4 joint-ventures in Zuid-Afrika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.