The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print | RetailDetail

The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print

The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print

De Nederlandse winkelketen The Sting heeft ongevraagd een foto van een Belgische fotografe gebruikt om een T-shirt mee te bedrukken. Daar kwam de fotografe tijdens een dagje shoppen zelf achter.

Zelfportret

Enkele jaren geleden maakte Tatiana Thielens voor een les fotografie enkele foto's, waaronder een reeks zelfportretten. Die foto's werden door haar ook op sociale media, zoals Tumblr en Lookbook gepubliceerd. Onlangs kwam ze plots zichtzelf tegen op een T-shirt van The Sting en dit zonder dat ze daarvoor enige toestemming had gegeven.

 

The Sting zit nu verveeld met de zaak en wil graag samen met Tatiana Thielens op zoek naar een mogelijke oplossing voor de zaak. "Beschermd of niet, we nemen de vraag van Tatiana heel serieus", zegt Marco van Muiswinkel, woordvoerder van The Sting aan Het Belang van Limburg. "We zouden Tatiana willen voorstellen om aan te geven hoe The Sting kan bijdragen om dit op te lossen. Mogelijk vindt Tatiana het wel een goed idee om voor ons te komen werken?"

 

Niet ongewoon

Het is niet ongewoon dat er problemen zijn met auteursrechten van foto's en andere prints in het wereldje van de fast-fashion. Zo moest het Britse Topshop een jaar geleden nog een flinke som geld betalen aan popster Rihanna, nadat het ongevraagd afbeeldingen van haar had gebruikt om shirts mee te bedrukken.

 

Het is Topshop sindsdien verboden om nog T-shirts te verkopen met haar beeltenis. De keten River Island had in diezelfde periode wel een deal met Rihanna om een collectie rond de popster te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.