The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print | RetailDetail

The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print

The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print

De Nederlandse winkelketen The Sting heeft ongevraagd een foto van een Belgische fotografe gebruikt om een T-shirt mee te bedrukken. Daar kwam de fotografe tijdens een dagje shoppen zelf achter.

Zelfportret

Enkele jaren geleden maakte Tatiana Thielens voor een les fotografie enkele foto's, waaronder een reeks zelfportretten. Die foto's werden door haar ook op sociale media, zoals Tumblr en Lookbook gepubliceerd. Onlangs kwam ze plots zichtzelf tegen op een T-shirt van The Sting en dit zonder dat ze daarvoor enige toestemming had gegeven.

 

The Sting zit nu verveeld met de zaak en wil graag samen met Tatiana Thielens op zoek naar een mogelijke oplossing voor de zaak. "Beschermd of niet, we nemen de vraag van Tatiana heel serieus", zegt Marco van Muiswinkel, woordvoerder van The Sting aan Het Belang van Limburg. "We zouden Tatiana willen voorstellen om aan te geven hoe The Sting kan bijdragen om dit op te lossen. Mogelijk vindt Tatiana het wel een goed idee om voor ons te komen werken?"

 

Niet ongewoon

Het is niet ongewoon dat er problemen zijn met auteursrechten van foto's en andere prints in het wereldje van de fast-fashion. Zo moest het Britse Topshop een jaar geleden nog een flinke som geld betalen aan popster Rihanna, nadat het ongevraagd afbeeldingen van haar had gebruikt om shirts mee te bedrukken.

 

Het is Topshop sindsdien verboden om nog T-shirts te verkopen met haar beeltenis. De keten River Island had in diezelfde periode wel een deal met Rihanna om een collectie rond de popster te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.