The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print

The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print

De Nederlandse winkelketen The Sting heeft ongevraagd een foto van een Belgische fotografe gebruikt om een T-shirt mee te bedrukken. Daar kwam de fotografe tijdens een dagje shoppen zelf achter.

Zelfportret

Enkele jaren geleden maakte Tatiana Thielens voor een les fotografie enkele foto's, waaronder een reeks zelfportretten. Die foto's werden door haar ook op sociale media, zoals Tumblr en Lookbook gepubliceerd. Onlangs kwam ze plots zichtzelf tegen op een T-shirt van The Sting en dit zonder dat ze daarvoor enige toestemming had gegeven.

 

The Sting zit nu verveeld met de zaak en wil graag samen met Tatiana Thielens op zoek naar een mogelijke oplossing voor de zaak. "Beschermd of niet, we nemen de vraag van Tatiana heel serieus", zegt Marco van Muiswinkel, woordvoerder van The Sting aan Het Belang van Limburg. "We zouden Tatiana willen voorstellen om aan te geven hoe The Sting kan bijdragen om dit op te lossen. Mogelijk vindt Tatiana het wel een goed idee om voor ons te komen werken?"

 

Niet ongewoon

Het is niet ongewoon dat er problemen zijn met auteursrechten van foto's en andere prints in het wereldje van de fast-fashion. Zo moest het Britse Topshop een jaar geleden nog een flinke som geld betalen aan popster Rihanna, nadat het ongevraagd afbeeldingen van haar had gebruikt om shirts mee te bedrukken.

 

Het is Topshop sindsdien verboden om nog T-shirts te verkopen met haar beeltenis. De keten River Island had in diezelfde periode wel een deal met Rihanna om een collectie rond de popster te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top