The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print

The Sting in opspraak met 'ongevraagde' print

De Nederlandse winkelketen The Sting heeft ongevraagd een foto van een Belgische fotografe gebruikt om een T-shirt mee te bedrukken. Daar kwam de fotografe tijdens een dagje shoppen zelf achter.

Zelfportret

Enkele jaren geleden maakte Tatiana Thielens voor een les fotografie enkele foto's, waaronder een reeks zelfportretten. Die foto's werden door haar ook op sociale media, zoals Tumblr en Lookbook gepubliceerd. Onlangs kwam ze plots zichtzelf tegen op een T-shirt van The Sting en dit zonder dat ze daarvoor enige toestemming had gegeven.

 

The Sting zit nu verveeld met de zaak en wil graag samen met Tatiana Thielens op zoek naar een mogelijke oplossing voor de zaak. "Beschermd of niet, we nemen de vraag van Tatiana heel serieus", zegt Marco van Muiswinkel, woordvoerder van The Sting aan Het Belang van Limburg. "We zouden Tatiana willen voorstellen om aan te geven hoe The Sting kan bijdragen om dit op te lossen. Mogelijk vindt Tatiana het wel een goed idee om voor ons te komen werken?"

 

Niet ongewoon

Het is niet ongewoon dat er problemen zijn met auteursrechten van foto's en andere prints in het wereldje van de fast-fashion. Zo moest het Britse Topshop een jaar geleden nog een flinke som geld betalen aan popster Rihanna, nadat het ongevraagd afbeeldingen van haar had gebruikt om shirts mee te bedrukken.

 

Het is Topshop sindsdien verboden om nog T-shirts te verkopen met haar beeltenis. De keten River Island had in diezelfde periode wel een deal met Rihanna om een collectie rond de popster te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Resultaten Puma in stijgende lijn

24/10/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft in het derde kwartaal opnieuw sterke prestaties weten neer te zetten. De omzet steeg met 13% en over de eerste negen maanden van het jaar heen was er zelfs een omzetstijging van 16%.

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Back to top