Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Anderhalf jaar na het faillissement van Olivier Strelli keert het modemerk terug op de Belgische markt. Vanaf februari 2014 moet het – weliswaar hertimmerd tot Strelli Homme – te verkrijgen zijn in twee winkels in Brussel en Gent. Vier jaar later moet het distributienet vier jaar later alweer bestaan uit tien eigen winkels en tal van multimerkenwinkels.

Wederopstanding 1,5 jaar na faillissement

Strelli Homme start met een aanbod aan zomermode voor heren. Voor het daaropvolgende winterseizoen komt het merk via de groothandel ook ter beschikking van multimerkenwinkels. In 2016 maken de initiatiefnemers een stand van zaken op. Ze zullen dan onder meer beslissen over de herlancering van een dameslijn.

 

Het nieuwe Strelli Homme is een initiatief van het trio Paul Malingreau (voormalig financieel directeur bij Olivier Strelli), Alain De Mol en Carl Mourisse. Ze krijgen daarbij hulp van ontwerper Jacky Franco, die meer dan dertig jaar samenwerkte met Nissim Israël, de oprichter van Olivier Strelli. Diens zoon Olivier gaf trouwens zijn toestemming voor het hergebruik van de naam Strelli.

 

De hergeboorte van Strelli roept herinneringen op aan het oude merk, dat midden 2012 over de kop ging als gevolg van een te hoge schuldenlast. Die was het resultaat van een te sterke expansie in korte tijd. Tijdens zijn hoogdagen ontwierp het nog kledij op maat voor onder anderen The Rolling Stones, Brigitte Bardot en Stevie Wonder. Bij het faillissement was het modebedrijf eigendom van het Franse EverCapital.

Tags: