Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt | RetailDetail

Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Anderhalf jaar na het faillissement van Olivier Strelli keert het modemerk terug op de Belgische markt. Vanaf februari 2014 moet het – weliswaar hertimmerd tot Strelli Homme – te verkrijgen zijn in twee winkels in Brussel en Gent. Vier jaar later moet het distributienet vier jaar later alweer bestaan uit tien eigen winkels en tal van multimerkenwinkels.

Wederopstanding 1,5 jaar na faillissement

Strelli Homme start met een aanbod aan zomermode voor heren. Voor het daaropvolgende winterseizoen komt het merk via de groothandel ook ter beschikking van multimerkenwinkels. In 2016 maken de initiatiefnemers een stand van zaken op. Ze zullen dan onder meer beslissen over de herlancering van een dameslijn.

 

Het nieuwe Strelli Homme is een initiatief van het trio Paul Malingreau (voormalig financieel directeur bij Olivier Strelli), Alain De Mol en Carl Mourisse. Ze krijgen daarbij hulp van ontwerper Jacky Franco, die meer dan dertig jaar samenwerkte met Nissim Israël, de oprichter van Olivier Strelli. Diens zoon Olivier gaf trouwens zijn toestemming voor het hergebruik van de naam Strelli.

 

De hergeboorte van Strelli roept herinneringen op aan het oude merk, dat midden 2012 over de kop ging als gevolg van een te hoge schuldenlast. Die was het resultaat van een te sterke expansie in korte tijd. Tijdens zijn hoogdagen ontwierp het nog kledij op maat voor onder anderen The Rolling Stones, Brigitte Bardot en Stevie Wonder. Bij het faillissement was het modebedrijf eigendom van het Franse EverCapital.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top