Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt | RetailDetail

Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Anderhalf jaar na het faillissement van Olivier Strelli keert het modemerk terug op de Belgische markt. Vanaf februari 2014 moet het – weliswaar hertimmerd tot Strelli Homme – te verkrijgen zijn in twee winkels in Brussel en Gent. Vier jaar later moet het distributienet vier jaar later alweer bestaan uit tien eigen winkels en tal van multimerkenwinkels.

Wederopstanding 1,5 jaar na faillissement

Strelli Homme start met een aanbod aan zomermode voor heren. Voor het daaropvolgende winterseizoen komt het merk via de groothandel ook ter beschikking van multimerkenwinkels. In 2016 maken de initiatiefnemers een stand van zaken op. Ze zullen dan onder meer beslissen over de herlancering van een dameslijn.

 

Het nieuwe Strelli Homme is een initiatief van het trio Paul Malingreau (voormalig financieel directeur bij Olivier Strelli), Alain De Mol en Carl Mourisse. Ze krijgen daarbij hulp van ontwerper Jacky Franco, die meer dan dertig jaar samenwerkte met Nissim Israël, de oprichter van Olivier Strelli. Diens zoon Olivier gaf trouwens zijn toestemming voor het hergebruik van de naam Strelli.

 

De hergeboorte van Strelli roept herinneringen op aan het oude merk, dat midden 2012 over de kop ging als gevolg van een te hoge schuldenlast. Die was het resultaat van een te sterke expansie in korte tijd. Tijdens zijn hoogdagen ontwierp het nog kledij op maat voor onder anderen The Rolling Stones, Brigitte Bardot en Stevie Wonder. Bij het faillissement was het modebedrijf eigendom van het Franse EverCapital.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.