Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt | RetailDetail

Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Anderhalf jaar na het faillissement van Olivier Strelli keert het modemerk terug op de Belgische markt. Vanaf februari 2014 moet het – weliswaar hertimmerd tot Strelli Homme – te verkrijgen zijn in twee winkels in Brussel en Gent. Vier jaar later moet het distributienet vier jaar later alweer bestaan uit tien eigen winkels en tal van multimerkenwinkels.

Wederopstanding 1,5 jaar na faillissement

Strelli Homme start met een aanbod aan zomermode voor heren. Voor het daaropvolgende winterseizoen komt het merk via de groothandel ook ter beschikking van multimerkenwinkels. In 2016 maken de initiatiefnemers een stand van zaken op. Ze zullen dan onder meer beslissen over de herlancering van een dameslijn.

 

Het nieuwe Strelli Homme is een initiatief van het trio Paul Malingreau (voormalig financieel directeur bij Olivier Strelli), Alain De Mol en Carl Mourisse. Ze krijgen daarbij hulp van ontwerper Jacky Franco, die meer dan dertig jaar samenwerkte met Nissim Israël, de oprichter van Olivier Strelli. Diens zoon Olivier gaf trouwens zijn toestemming voor het hergebruik van de naam Strelli.

 

De hergeboorte van Strelli roept herinneringen op aan het oude merk, dat midden 2012 over de kop ging als gevolg van een te hoge schuldenlast. Die was het resultaat van een te sterke expansie in korte tijd. Tijdens zijn hoogdagen ontwierp het nog kledij op maat voor onder anderen The Rolling Stones, Brigitte Bardot en Stevie Wonder. Bij het faillissement was het modebedrijf eigendom van het Franse EverCapital.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.