Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Strelli, zonder voornaam, terug op Belgische markt

Anderhalf jaar na het faillissement van Olivier Strelli keert het modemerk terug op de Belgische markt. Vanaf februari 2014 moet het – weliswaar hertimmerd tot Strelli Homme – te verkrijgen zijn in twee winkels in Brussel en Gent. Vier jaar later moet het distributienet vier jaar later alweer bestaan uit tien eigen winkels en tal van multimerkenwinkels.

Wederopstanding 1,5 jaar na faillissement

Strelli Homme start met een aanbod aan zomermode voor heren. Voor het daaropvolgende winterseizoen komt het merk via de groothandel ook ter beschikking van multimerkenwinkels. In 2016 maken de initiatiefnemers een stand van zaken op. Ze zullen dan onder meer beslissen over de herlancering van een dameslijn.

 

Het nieuwe Strelli Homme is een initiatief van het trio Paul Malingreau (voormalig financieel directeur bij Olivier Strelli), Alain De Mol en Carl Mourisse. Ze krijgen daarbij hulp van ontwerper Jacky Franco, die meer dan dertig jaar samenwerkte met Nissim Israël, de oprichter van Olivier Strelli. Diens zoon Olivier gaf trouwens zijn toestemming voor het hergebruik van de naam Strelli.

 

De hergeboorte van Strelli roept herinneringen op aan het oude merk, dat midden 2012 over de kop ging als gevolg van een te hoge schuldenlast. Die was het resultaat van een te sterke expansie in korte tijd. Tijdens zijn hoogdagen ontwierp het nog kledij op maat voor onder anderen The Rolling Stones, Brigitte Bardot en Stevie Wonder. Bij het faillissement was het modebedrijf eigendom van het Franse EverCapital.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top