Suitsupply klaar om 130 miljoen euro bij te tanken

Suitsupply klaar om 130 miljoen euro bij te tanken

Suitsupply is momenteel gesprekken aan het afronden over een extra financiering van 130 miljoen euro. Met dat geld wil het Nederlandse mannenmodemerk uitbreiden in Azië, Noord-Amerika en Europa alsook online groeien.

Naar 200 miljoen euro omzet in 2016

Suitsupply, dat in 2000 werd opgericht en intussen bijna 70 winkels in 15 landen runt (waarvan vijf in België), heeft grootse plannen. Dat zegt oprichter en topman Fokke de Jong in de Nederlandse zakenkrant FD. Het mannenmodemerk opende onlangs flagships in Singapore en Shanghai en doet binnenkort hetzelfde in Seoul en Peking. Tegelijk staan er op de korte termijn ook nieuwe locaties gepland in de Verenigde Staten en Canada.

 

Omdat groeien nu eenmaal geld kost, haalt Suitsupply zo'n 130 miljoen euro extra op. Een deel daarvan wil Fokke de Jong ook investeren in de webshop: volgens de topman zijn de online activiteiten nu al rendabel en goed voor 30% van de totale omzet. Die zal dit jaar afklokken op zo'n 170 miljoen euro. Voor 2016 rekent De Jong op een omzet boven de 200 miljoen euro.

 

Een van de gesprekspartners voor de nieuwe financiering is ABN Amro Participaties Fund, dat 25 miljoen in het bedrijf wil pompen. De resterende 105 miljoen wil Suitsupply via een zogeheten "unitranche"-lening aantrekken: één contract waaraan meerdere partijen deelnemen. Welke dat zijn, is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top