Superdry behaalt superresultaten.

Superdry behaalt superresultaten.

Het Britse kledingmerk Superdry gooit hoge ogen in de modewereld. De groep achter het merk, Supergroup, heeft zijn verkoopcijfers in het afgelopen kwartaal bijna zien verdubbelen. Met de overname van Benelux-distributeur CNC Collections verwacht Supergroup in 2011 op dat elan verder te gaan.

 

Omzet verdubbeld.

In de drie maanden tot eind januari steeg de omzet van de producent van trendy bovenkleding tot €96,3 miljoen, ten opzichte van €51,5 miljoen in dezelfde periode van 2009/2010. Die spectaculaire stijging heeft het merk vooral te danken aan zijn eigen retailactiviteiten. Dankzij een groot aantal winkelopeningen wereldwijd groeide de retailverkoop liefst 92%.

 

Gedurende de afgelopen drie maanden openden 15 franchisewinkels de deuren, waarvan twee in de Benelux en Frankrijk met behulp van CNC Collections. De overige openingen waren zo in uiteenlopende gebieden als van de VS en Venezuela. Ook in de groothandel vindt Superdry meer en meer ingang. In die afdeling zag Supergroup een toename van 73%, goed voor een kleine €24 miljoen.

 

Online en retailgroei.

Het komende jaar wil Supergroup door middel van de overname van CNC Collections vooral verder penetreren in continentaal Europa. Daarnaast komen het Verre Oosten, Australië en de Arabische Emiraten aan de beurt.

 

Ten slotte wil Supergroup ook inzetten op online retail, omdat daar naar eigen zeggen hogere brutomarges te rapen vallen. Op lange termijn hoopt het bedrijf achter Superdry 20% van zijn omzet via e-commerce te realiseren.
 

Het Britse kledingmerk Superdry gooit hoge ogen in de modewereld. De groep achter het merk, Supergroup, heeft zijn verkoopcijfers in het afgelopen kwartaal bijna zien verdubbelen. Met de overname van Benelux-distributeur CNC Collections verwacht Supergroup in 2011 op dat elan verder te gaan.

 

Omzet verdubbeld.

In de drie maanden tot eind januari steeg de omzet van de producent van trendy bovenkleding tot €96,3 miljoen, ten opzichte van €51,5 miljoen in dezelfde periode van 2009/2010. Die spectaculaire stijging heeft het merk vooral te danken aan zijn eigen retailactiviteiten. Dankzij een groot aantal winkelopeningen wereldwijd groeide de retailverkoop liefst 92%.

 

Gedurende de afgelopen drie maanden openden 15 franchisewinkels de deuren, waarvan twee in de Benelux en Frankrijk met behulp van CNC Collections. De overige openingen waren zo in uiteenlopende gebieden als van de VS en Venezuela. Ook in de groothandel vindt Superdry meer en meer ingang. In die afdeling zag Supergroup een toename van 73%, goed voor een kleine €24 miljoen.

 

Online en retailgroei.

Het komende jaar wil Supergroup door middel van de overname van CNC Collections vooral verder penetreren in continentaal Europa. Daarnaast komen het Verre Oosten, Australië en de Arabische Emiraten aan de beurt.

 

Ten slotte wil Supergroup ook inzetten op online retail, omdat daar naar eigen zeggen hogere brutomarges te rapen vallen. Op lange termijn hoopt het bedrijf achter Superdry 20% van zijn omzet via e-commerce te realiseren.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top