Superdry behaalt superresultaten. | RetailDetail

Superdry behaalt superresultaten.

Superdry behaalt superresultaten.

Het Britse kledingmerk Superdry gooit hoge ogen in de modewereld. De groep achter het merk, Supergroup, heeft zijn verkoopcijfers in het afgelopen kwartaal bijna zien verdubbelen. Met de overname van Benelux-distributeur CNC Collections verwacht Supergroup in 2011 op dat elan verder te gaan.

 

Omzet verdubbeld.

In de drie maanden tot eind januari steeg de omzet van de producent van trendy bovenkleding tot €96,3 miljoen, ten opzichte van €51,5 miljoen in dezelfde periode van 2009/2010. Die spectaculaire stijging heeft het merk vooral te danken aan zijn eigen retailactiviteiten. Dankzij een groot aantal winkelopeningen wereldwijd groeide de retailverkoop liefst 92%.

 

Gedurende de afgelopen drie maanden openden 15 franchisewinkels de deuren, waarvan twee in de Benelux en Frankrijk met behulp van CNC Collections. De overige openingen waren zo in uiteenlopende gebieden als van de VS en Venezuela. Ook in de groothandel vindt Superdry meer en meer ingang. In die afdeling zag Supergroup een toename van 73%, goed voor een kleine €24 miljoen.

 

Online en retailgroei.

Het komende jaar wil Supergroup door middel van de overname van CNC Collections vooral verder penetreren in continentaal Europa. Daarnaast komen het Verre Oosten, Australië en de Arabische Emiraten aan de beurt.

 

Ten slotte wil Supergroup ook inzetten op online retail, omdat daar naar eigen zeggen hogere brutomarges te rapen vallen. Op lange termijn hoopt het bedrijf achter Superdry 20% van zijn omzet via e-commerce te realiseren.
 

Het Britse kledingmerk Superdry gooit hoge ogen in de modewereld. De groep achter het merk, Supergroup, heeft zijn verkoopcijfers in het afgelopen kwartaal bijna zien verdubbelen. Met de overname van Benelux-distributeur CNC Collections verwacht Supergroup in 2011 op dat elan verder te gaan.

 

Omzet verdubbeld.

In de drie maanden tot eind januari steeg de omzet van de producent van trendy bovenkleding tot €96,3 miljoen, ten opzichte van €51,5 miljoen in dezelfde periode van 2009/2010. Die spectaculaire stijging heeft het merk vooral te danken aan zijn eigen retailactiviteiten. Dankzij een groot aantal winkelopeningen wereldwijd groeide de retailverkoop liefst 92%.

 

Gedurende de afgelopen drie maanden openden 15 franchisewinkels de deuren, waarvan twee in de Benelux en Frankrijk met behulp van CNC Collections. De overige openingen waren zo in uiteenlopende gebieden als van de VS en Venezuela. Ook in de groothandel vindt Superdry meer en meer ingang. In die afdeling zag Supergroup een toename van 73%, goed voor een kleine €24 miljoen.

 

Online en retailgroei.

Het komende jaar wil Supergroup door middel van de overname van CNC Collections vooral verder penetreren in continentaal Europa. Daarnaast komen het Verre Oosten, Australië en de Arabische Emiraten aan de beurt.

 

Ten slotte wil Supergroup ook inzetten op online retail, omdat daar naar eigen zeggen hogere brutomarges te rapen vallen. Op lange termijn hoopt het bedrijf achter Superdry 20% van zijn omzet via e-commerce te realiseren.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.