Superdry behaalt superresultaten.

Superdry behaalt superresultaten.

Het Britse kledingmerk Superdry gooit hoge ogen in de modewereld. De groep achter het merk, Supergroup, heeft zijn verkoopcijfers in het afgelopen kwartaal bijna zien verdubbelen. Met de overname van Benelux-distributeur CNC Collections verwacht Supergroup in 2011 op dat elan verder te gaan.

 

Omzet verdubbeld.

In de drie maanden tot eind januari steeg de omzet van de producent van trendy bovenkleding tot €96,3 miljoen, ten opzichte van €51,5 miljoen in dezelfde periode van 2009/2010. Die spectaculaire stijging heeft het merk vooral te danken aan zijn eigen retailactiviteiten. Dankzij een groot aantal winkelopeningen wereldwijd groeide de retailverkoop liefst 92%.

 

Gedurende de afgelopen drie maanden openden 15 franchisewinkels de deuren, waarvan twee in de Benelux en Frankrijk met behulp van CNC Collections. De overige openingen waren zo in uiteenlopende gebieden als van de VS en Venezuela. Ook in de groothandel vindt Superdry meer en meer ingang. In die afdeling zag Supergroup een toename van 73%, goed voor een kleine €24 miljoen.

 

Online en retailgroei.

Het komende jaar wil Supergroup door middel van de overname van CNC Collections vooral verder penetreren in continentaal Europa. Daarnaast komen het Verre Oosten, Australië en de Arabische Emiraten aan de beurt.

 

Ten slotte wil Supergroup ook inzetten op online retail, omdat daar naar eigen zeggen hogere brutomarges te rapen vallen. Op lange termijn hoopt het bedrijf achter Superdry 20% van zijn omzet via e-commerce te realiseren.
 

Het Britse kledingmerk Superdry gooit hoge ogen in de modewereld. De groep achter het merk, Supergroup, heeft zijn verkoopcijfers in het afgelopen kwartaal bijna zien verdubbelen. Met de overname van Benelux-distributeur CNC Collections verwacht Supergroup in 2011 op dat elan verder te gaan.

 

Omzet verdubbeld.

In de drie maanden tot eind januari steeg de omzet van de producent van trendy bovenkleding tot €96,3 miljoen, ten opzichte van €51,5 miljoen in dezelfde periode van 2009/2010. Die spectaculaire stijging heeft het merk vooral te danken aan zijn eigen retailactiviteiten. Dankzij een groot aantal winkelopeningen wereldwijd groeide de retailverkoop liefst 92%.

 

Gedurende de afgelopen drie maanden openden 15 franchisewinkels de deuren, waarvan twee in de Benelux en Frankrijk met behulp van CNC Collections. De overige openingen waren zo in uiteenlopende gebieden als van de VS en Venezuela. Ook in de groothandel vindt Superdry meer en meer ingang. In die afdeling zag Supergroup een toename van 73%, goed voor een kleine €24 miljoen.

 

Online en retailgroei.

Het komende jaar wil Supergroup door middel van de overname van CNC Collections vooral verder penetreren in continentaal Europa. Daarnaast komen het Verre Oosten, Australië en de Arabische Emiraten aan de beurt.

 

Ten slotte wil Supergroup ook inzetten op online retail, omdat daar naar eigen zeggen hogere brutomarges te rapen vallen. Op lange termijn hoopt het bedrijf achter Superdry 20% van zijn omzet via e-commerce te realiseren.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top