Superdry koopt CNC Collections.

Superdry koopt CNC Collections.

CNC Collections, verdeler van het modemerk Superdry in de Benelux en Frankrijk, wordt overgenomen door merkeigenaar Supergroup. Luc Clément, de eigenaar van CNC Collections, was reeds sinds 2004 partner van Supergroup. Zoals hij RetailDetail vertelde, was hij erbij vanaf het prille begin.

 

CNC Collections lanceerde Superdry op het Europese vasteland. In 2004 werd CNC Collections distributiepartner van Supergroup. Sinds april 2008 is de Belgische kledingdistributeur ook franchisenemer van het modehuis. In die hoedanigheid heeft Luc Clément de beste franchiseformule in Europa op poten gezet, klinkt het bij Supergroup.


Die samenwerking kristalliseert zich nu in een overname, waarbij Luc Clément vast wordt opgenomen in het Superdry-team. Hij zal er zich onder meer bezighouden met een sterke uitbreiding van de retail op het Europese continent. De ultieme troef is volgens Supergroup dat Clément Superdry grote eigen winkels zal bezorgen in winkelcentra.


Supergroup telt 40 miljoen euro neer voor de overname van CNC Collections. De Britse kledingproducent betaalt 7 miljoen euro op voorhand in cash en 21 miljoen in aandelen. De overige 12 miljoen zal in de komende drie jaar worden uitgekeerd naargelang de prestaties.
 

CNC Collections, verdeler van het modemerk Superdry in de Benelux en Frankrijk, wordt overgenomen door merkeigenaar Supergroup. Luc Clément, de eigenaar van CNC Collections, was reeds sinds 2004 partner van Supergroup. Zoals hij RetailDetail vertelde, was hij erbij vanaf het prille begin.

 

CNC Collections lanceerde Superdry op het Europese vasteland. In 2004 werd CNC Collections distributiepartner van Supergroup. Sinds april 2008 is de Belgische kledingdistributeur ook franchisenemer van het modehuis. In die hoedanigheid heeft Luc Clément de beste franchiseformule in Europa op poten gezet, klinkt het bij Supergroup.


Die samenwerking kristalliseert zich nu in een overname, waarbij Luc Clément vast wordt opgenomen in het Superdry-team. Hij zal er zich onder meer bezighouden met een sterke uitbreiding van de retail op het Europese continent. De ultieme troef is volgens Supergroup dat Clément Superdry grote eigen winkels zal bezorgen in winkelcentra.


Supergroup telt 40 miljoen euro neer voor de overname van CNC Collections. De Britse kledingproducent betaalt 7 miljoen euro op voorhand in cash en 21 miljoen in aandelen. De overige 12 miljoen zal in de komende drie jaar worden uitgekeerd naargelang de prestaties.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top