Superdry koopt CNC Collections. | RetailDetail

Superdry koopt CNC Collections.

Superdry koopt CNC Collections.

CNC Collections, verdeler van het modemerk Superdry in de Benelux en Frankrijk, wordt overgenomen door merkeigenaar Supergroup. Luc Clément, de eigenaar van CNC Collections, was reeds sinds 2004 partner van Supergroup. Zoals hij RetailDetail vertelde, was hij erbij vanaf het prille begin.

 

CNC Collections lanceerde Superdry op het Europese vasteland. In 2004 werd CNC Collections distributiepartner van Supergroup. Sinds april 2008 is de Belgische kledingdistributeur ook franchisenemer van het modehuis. In die hoedanigheid heeft Luc Clément de beste franchiseformule in Europa op poten gezet, klinkt het bij Supergroup.


Die samenwerking kristalliseert zich nu in een overname, waarbij Luc Clément vast wordt opgenomen in het Superdry-team. Hij zal er zich onder meer bezighouden met een sterke uitbreiding van de retail op het Europese continent. De ultieme troef is volgens Supergroup dat Clément Superdry grote eigen winkels zal bezorgen in winkelcentra.


Supergroup telt 40 miljoen euro neer voor de overname van CNC Collections. De Britse kledingproducent betaalt 7 miljoen euro op voorhand in cash en 21 miljoen in aandelen. De overige 12 miljoen zal in de komende drie jaar worden uitgekeerd naargelang de prestaties.
 

CNC Collections, verdeler van het modemerk Superdry in de Benelux en Frankrijk, wordt overgenomen door merkeigenaar Supergroup. Luc Clément, de eigenaar van CNC Collections, was reeds sinds 2004 partner van Supergroup. Zoals hij RetailDetail vertelde, was hij erbij vanaf het prille begin.

 

CNC Collections lanceerde Superdry op het Europese vasteland. In 2004 werd CNC Collections distributiepartner van Supergroup. Sinds april 2008 is de Belgische kledingdistributeur ook franchisenemer van het modehuis. In die hoedanigheid heeft Luc Clément de beste franchiseformule in Europa op poten gezet, klinkt het bij Supergroup.


Die samenwerking kristalliseert zich nu in een overname, waarbij Luc Clément vast wordt opgenomen in het Superdry-team. Hij zal er zich onder meer bezighouden met een sterke uitbreiding van de retail op het Europese continent. De ultieme troef is volgens Supergroup dat Clément Superdry grote eigen winkels zal bezorgen in winkelcentra.


Supergroup telt 40 miljoen euro neer voor de overname van CNC Collections. De Britse kledingproducent betaalt 7 miljoen euro op voorhand in cash en 21 miljoen in aandelen. De overige 12 miljoen zal in de komende drie jaar worden uitgekeerd naargelang de prestaties.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.