Superdry verliest directrice Diane Savory

Superdry verliest directrice Diane Savory

De Britse modegroep Supergroup, eigenaar van onder andere kledingketen Superdry, kondigde vandaag het vertrek aan van COO Diane Savory. Volgens hun website neemt Savory ontslag "wegens persoonlijke redenen", maar blijft ze aan tot mei "om de overdracht van haar verantwoordelijkheden vlot te laten verlopen". 

 

Savory was twintig jaar lang "een goede vriend en goede collega" van Julian Dunkerton, oprichter van Supergroup. Savory was cruciaal in de beursgang van de groep vorig jaar, en samen met onze landgenoot Luc Clement, die Superdry ontdekte en internationaal uitbouwde, speelde ze een enorme rol in de omvorming van Superdry van een beginnersbedrijfje naar een internationaal concern dat actief is in 36 landen.

 

Julian Dunkerton vertelde de Financial Times ook dat de rol van Chief Operating Officer "ooit nog wel terug opgevuld zal worden, maar daar is geen haast bij. Tenzij we écht de juiste persoon tegenkomen, dan gaan we die natuurlijk wel aanwerven." Voorlopig worden Savory's verantwoordelijkheden doorgegeven aan een heel team. 

 

Vorige maand kwam Superdry nog in het nieuws door de overname van CNC en haar 29 Europese winkels. Zo kwam CNC-baas Luc Clement, waarmee RetailDetail vorig jaar nog een interview had, ook in het directiecomité en aan het hoofd van Superdry's continentale tak terecht. 

 

De Britse modegroep Supergroup, eigenaar van onder andere kledingketen Superdry, kondigde vandaag het vertrek aan van COO Diane Savory. Volgens hun website neemt Savory ontslag "wegens persoonlijke redenen", maar blijft ze aan tot mei "om de overdracht van haar verantwoordelijkheden vlot te laten verlopen". 

 

Savory was twintig jaar lang "een goede vriend en goede collega" van Julian Dunkerton, oprichter van Supergroup. Savory was cruciaal in de beursgang van de groep vorig jaar, en samen met onze landgenoot Luc Clement, die Superdry ontdekte en internationaal uitbouwde, speelde ze een enorme rol in de omvorming van Superdry van een beginnersbedrijfje naar een internationaal concern dat actief is in 36 landen.

 

Julian Dunkerton vertelde de Financial Times ook dat de rol van Chief Operating Officer "ooit nog wel terug opgevuld zal worden, maar daar is geen haast bij. Tenzij we écht de juiste persoon tegenkomen, dan gaan we die natuurlijk wel aanwerven." Voorlopig worden Savory's verantwoordelijkheden doorgegeven aan een heel team. 

 

Vorige maand kwam Superdry nog in het nieuws door de overname van CNC en haar 29 Europese winkels. Zo kwam CNC-baas Luc Clement, waarmee RetailDetail vorig jaar nog een interview had, ook in het directiecomité en aan het hoofd van Superdry's continentale tak terecht. 

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top