"SuperGroup gaat niet met kortingen smijten" | RetailDetail

"SuperGroup gaat niet met kortingen smijten"

"SuperGroup gaat niet met kortingen smijten"

Euan Sutherland, de gloednieuwe CEO van SuperGroup, heeft gezegd dat het zijn kledij niet met korting gaat verkopen, ondanks het feit dat het bedrijf de winstverwachtingen voor het volledige jaar zal missen.

Merk beschermen

Sutherland zegt dat kortingen geen waarde toevoegen op lange termijn. Hij wil liever het merk beschermen op lange termijn, in plaats van nu wanhopig op zoek te gaan naar extra verkoop.

 

Vorige week meldde SuperGroup een winst tussen 60 en 65 miljoen pond (tussen 76 en 83 miljoen euro) te verwachten. Enkele maanden geleden lag dat cijfer nog op 72,3 miljoen pond (92 miljoen euro), maar het warme weer van de voorbije twee maanden heeft voor een terugvallende verkoop gezorgd.

 

Nieuwe winkels

SuperGroup is dan wel niet van plan om kortingen te gaan uitdelen, het is wel bezig met het opzetten van outlets om inventaris die niet verkocht geraakte in de eigen winkels toch te kunnen verkopen, weliswaar tegen een lagere prijs.

 

De winst van SuperGroup wordt ook gestremd door de investeringen in het openen van winkels. Sinds de start van het financiële jaar heeft de keten al 12 nieuwe winkels geopend, waarvan 11 buiten het Verenigd Koninkrijk. In het vorige kwartaal, dat eindigde op 25 oktober, steeg de retailomzet daardoor met 11,4 procent naar 71 miljoen pond (90 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.