"SuperGroup gaat niet met kortingen smijten"

"SuperGroup gaat niet met kortingen smijten"

Euan Sutherland, de gloednieuwe CEO van SuperGroup, heeft gezegd dat het zijn kledij niet met korting gaat verkopen, ondanks het feit dat het bedrijf de winstverwachtingen voor het volledige jaar zal missen.

Merk beschermen

Sutherland zegt dat kortingen geen waarde toevoegen op lange termijn. Hij wil liever het merk beschermen op lange termijn, in plaats van nu wanhopig op zoek te gaan naar extra verkoop.

 

Vorige week meldde SuperGroup een winst tussen 60 en 65 miljoen pond (tussen 76 en 83 miljoen euro) te verwachten. Enkele maanden geleden lag dat cijfer nog op 72,3 miljoen pond (92 miljoen euro), maar het warme weer van de voorbije twee maanden heeft voor een terugvallende verkoop gezorgd.

 

Nieuwe winkels

SuperGroup is dan wel niet van plan om kortingen te gaan uitdelen, het is wel bezig met het opzetten van outlets om inventaris die niet verkocht geraakte in de eigen winkels toch te kunnen verkopen, weliswaar tegen een lagere prijs.

 

De winst van SuperGroup wordt ook gestremd door de investeringen in het openen van winkels. Sinds de start van het financiële jaar heeft de keten al 12 nieuwe winkels geopend, waarvan 11 buiten het Verenigd Koninkrijk. In het vorige kwartaal, dat eindigde op 25 oktober, steeg de retailomzet daardoor met 11,4 procent naar 71 miljoen pond (90 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top