SuperGroup kent sterke omzetgroei in eerste helft boekjaar | RetailDetail

SuperGroup kent sterke omzetgroei in eerste helft boekjaar

SuperGroup kent sterke omzetgroei in eerste helft boekjaar

In de eerste zes maanden van het lopende boekjaar is de omzet bij het Britse SuperGroup, het moederbedrijf achter modemerk SuperDry, met 22,3 procent gestegen naar 254,7 miljoen pond (349,9 miljoen euro).

Noord-Amerika drukt op resultaten

SuperGroup stelt dat die vooruitgang te danken is aan groei doorheen de drie verschillende kanalen, wholesale, retail en e-commerce. Zo ging de verkoop in retail er met 30,8 procent op vooruit naar 172,1 miljoen pond (236,5 miljoen euro). Ook op vergelijkbare basis was er daar een groei te zien van 17,2 procent.


De winst voor belastingen ging wel omlaag. Die daalde van 17,2 miljoen pond (23,6 miljoen euro) naar 11,5 miljoen pond (15,8 miljoen euro). Die daling is te wijten aan de herstructurering van de activiteiten in Noord-Amerika.


SuperGroup wijst er dan ook op dat de onderliggende winst voor belastingen steeg van 12,5 miljoen pond (17,2 miljoen euro) naar 19,3 miljoen pond (26,5 miljoen euro). Als er geen rekening wordt gehouden met Noord-Amerika, dan steeg die onderliggende winst zelfs met 13,6 procent naar 21,7 miljoen pond (29,8 miljoen euro).


CEO Euan Sutherland zegt tevreden te zijn met de prestaties in de eerste helft van het boekjaar en stelt dat SuperGroup helemaal klaar is voor de belangrijke eindejaarperiode.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.