SuperGroup kent sterke omzetgroei in eerste helft boekjaar | RetailDetail

SuperGroup kent sterke omzetgroei in eerste helft boekjaar

SuperGroup kent sterke omzetgroei in eerste helft boekjaar

In de eerste zes maanden van het lopende boekjaar is de omzet bij het Britse SuperGroup, het moederbedrijf achter modemerk SuperDry, met 22,3 procent gestegen naar 254,7 miljoen pond (349,9 miljoen euro).

Noord-Amerika drukt op resultaten

SuperGroup stelt dat die vooruitgang te danken is aan groei doorheen de drie verschillende kanalen, wholesale, retail en e-commerce. Zo ging de verkoop in retail er met 30,8 procent op vooruit naar 172,1 miljoen pond (236,5 miljoen euro). Ook op vergelijkbare basis was er daar een groei te zien van 17,2 procent.


De winst voor belastingen ging wel omlaag. Die daalde van 17,2 miljoen pond (23,6 miljoen euro) naar 11,5 miljoen pond (15,8 miljoen euro). Die daling is te wijten aan de herstructurering van de activiteiten in Noord-Amerika.


SuperGroup wijst er dan ook op dat de onderliggende winst voor belastingen steeg van 12,5 miljoen pond (17,2 miljoen euro) naar 19,3 miljoen pond (26,5 miljoen euro). Als er geen rekening wordt gehouden met Noord-Amerika, dan steeg die onderliggende winst zelfs met 13,6 procent naar 21,7 miljoen pond (29,8 miljoen euro).


CEO Euan Sutherland zegt tevreden te zijn met de prestaties in de eerste helft van het boekjaar en stelt dat SuperGroup helemaal klaar is voor de belangrijke eindejaarperiode.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top